Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hallo,

 

Even een klein vraagje. Wat betekent het als je vrouwtje steeds tegen het raam op loopt te rennen? Wil ze er uit, is ze onrustig? Dit doet ze al sinds we haar hebben zo een maand of 4.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn heel veel baardjes die dit doen

waarom is een goede vraag

soms kan het helpen de zijkanten van je terra af te plakken

of door de inrichting in je terra wat te veranderen

wat meer schuilplekken creeeren

en ja als ze het alleen doet voor ze eten krijgen ofzo weet je dat ze het daarom doet

en helaas sommige blijven het doen

wij hebben er ook wel eens die dat doen maar nooit lang en zeker niet vaak

gelukkig ;)

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn baardjes doen dit ook soms hoor... soms lijkt het wel zo dat ze eruit willen,vooral mijn vrouwtje. Want wanneer ik het terra opendoe,komt ze er altijd vanzelf uit en op mn schoot zitten...

 

Je hebt toch geen eten voor het terr staan,want dat zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn :P

 

Maar nee,geen zorgen maken hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dank je wel. Ze doet het niet de hele dag door, maar wel regelmatig. Ook zit ze nu ff apart van het mannetje, omdat ze net eitjes heeft gelegd. We hebben gewoon de terra in 2en gedeeld door er een glasplaatje tussen te zetten. Misschien dat ze daar ook wat onrustiger door is. Ze kunnen elkaar natuurlijk gewoon zien. Alleen het mannetje zit heel rustig op zijn tak.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb geen eten voor het terra staan nee. Elke avond mogen ze door de kamer heen bangeren, dus misschien wil ze dat wel gewoon. We hebben ook een hondje van 2 dus kunnen ze niet teveel los laten lopen anders wil het hondje met hun gaan spelen op den duur.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne ( man, 3,5 jaar ) deed dat ook heel vaak vooral aan het einde toenie in zn oude terra zat, hij ging dan ook over de hele lengte van de bak met zn neus tegen het raam aan lopen

 

sinds ik het nieuwe terra voor hem heb gebouwd heeft ie dat nog geen enkele keer gedaan.

Ik heb een vermoeden dattie nu niet meer zoveel zn eigen reflectie in het glas ziet want ik heb de zijkanten en achterkant helemaal volgebouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vaak is dit angst.Ik heb dit zelf ook wel eens gehad met diertjes en heb daarbij toen de schuifruiten los gezet en gekeken wat de dieren wilde gaan doen.Elke keer als ik dit dee dan gingen ze hun eigen verstoppelen in de hobby kamer.

Later ben ik er achter gekomen dat ze bang werden van een koppel tortelduiven die elke keer langs het raam vlogen.Het kunnen vaak kleine dingen zijn waarvoor ze bang zijn.Maar het kan ook wel eens verveling zijn ;)

 

 

groetjes Ray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo!

ik weet ook niet precies wat het inhoud hoor maar die van mij doen het ook wel af en toe. En ze doen het tegen elke willekeurige kant. zelfs tegen mijn achterwand.ik heb daar nl niets tegen aan.dus ik denk dat ze de reflectie van zichzelf zien. mijn vrouwtje deed het ook toen ze eieren moest leggen. maar als dat het geval is zie en voel je dat wel (voorzichtig).

op deze foto zie je mijn vrouwtje precies hetzelfde doen. ze lopen met hun kopjes langs de ramen en gaan ook wel rechtopstaan.

geen zorgen hoor!

stiek

post-1-1110822532.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bij ons op school hebben we twee mannetje die zaten in een hok van ogeveer 120 bij 50 en het kleine mannetje deed het ook nu zitten ze in de gang waar ze het heel erg naar hun zin hebben om mensen te bekijken in dat hok is zo ongeveer 4meter bij 5 meter en daar doet hij het niet meer duzz denk inderdaad dat het te maken heeft met zelf zien.

 

Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van ons doet het ook regelmatig! Maar vooral als het erg licht is in de kamer, waardoor hij zichzelf beter ziet in het glas...want volgens mij komt het inderdaad ook daardoor! Alle ramen hebben tot nu toe nog geen bedekking...dus hij doet het ook tegen elk raam. Op momenten dat hij het doet kun je inderdaad zien dat het glas veel meer reflecteerd dan normaal!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze zwanger zijn doen ze dit ook wel mijn vrouwtje was eerst heel rustig en toen ze de eitjes had was ze adhd him self dus daar kan het ook aan liggen

post-1-1112985141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×