Jump to content
Sign in to follow this  
michael2

Dan Tog Een Baardagaam

Recommended Posts

dag mensen

 

voor degene die het zich nog herinneren was ik een tijdje geleden vanplan om een baardagaam te kopen.

langs da ene kant zijn het prachtige dieren ,vooral zo een volwassen mannetje is echt massief,maar aangezien veel mensen ze al hadden en er al massaal met gekweekt wordt had ik toch besloten er geen te kopen.

 

Na even op dit forum rond te neuzen kreeg ik het uiteindelijk in men hoofd er wel 1 te gaan halen,maar aangezien ik verder wilde met de luipaardgekko's en er met ging kweken is het idee tog maar terug verdwenen.

 

Nu... mijn (nieuwe sinds enkele maanden)vriendin vind mijn dieren heel interessant ,behalve dan de inseckten :lol: .

Mijn vetstaartgekko is ook een beetje van haar aangezien zij de naam heeft mogen kiezen (al geef ik mijn dieren meestal geen namen),maar aangezien ik tog wel vanplan ben om met vetstaarten te kweken wordt het moeilijk voor haar om er een band met te krijgen... je begrijpt wel dat tijdens het paren enal er best niet teveel gehanteerd kan worden.

 

Dus d8 ik : ik neem gewoon een baardagaam voor haar, mooie dieren,goed ''tam'' en daar hoef ik niet perse met te kweken :D

Ikzelf vind het niet belangrijk dat een hagedis tam wordt ,maar voor men vriendin is dit eens zo leuk.

 

nu dit wou ik gwn even zeggen :unsure:

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is natuurlijk fijn dat je een dier koopt voor je vriendin. ik heb zo ook een kameleon gekocht voor haar omdat ze die ppotjes en het staartje zo cool vindt :P maar denk er maar goed over na. je moet het zelf ook willen(en niet alleen willen voor je vriendin)!!!!

 

voor de rest wens ik je veel suc6 ;) (mijn vriendin vind de kameleon leuker dat de baardagamen. baardagamen hebben scherpe nagels, hard geschupte huid en zijn wat wilder/lomper waardoor ze sneller schrammen maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat doe je met de baardagaam

mocht het uit gaan met je vriendin???

denk daar wel even goed over na

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nuja zo'n reactie had ik hier nu eigenlijk niet verwacht van je gbf,maarja..

Ik ben 18 jaar en ben al 10 jaar bezig met reptielen,ik wilde al lang een baardagaam maar heb nooit de stap gezet omdat er altijd iets tussen kwam.

ik verwaarloos GEEN ENKEL ,ik herhaal GEEN ENKEL van men dieren en dat ben ik in de toekomst ook niet van plan !

 

je doet net of ik ben een jongetje van 12 jaar dat voor de eerste keer met een liefje thuiskomt en een baardagaam wil kopen omdat die tam wordt en hem daarna in een bakje gaat steken van 60x40x40cm. zodanig dat hij samen met zijn liefje de baardagaam elke dag 5 keer uit het terrarium kan halen om hem lekker te knuffelen tot hij bezwijkt van de stress...

 

nuja... de groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wat het de laatste tijd is maar ik lijk wel op iedereens lange tenen te trappen

wel even goed lezen he en

even voor iedereen als je iets leest probeer dan eens te bedenken hoe iemand dat kan bedoelen

want elke woord kan op meerdere manieren begrepen worden

 

wat ik met mijn stukje bedoeld is/was het volgende

jij geeft je vriendin waar je enkele maanden een relatie mee hebt een dier

nu kun je jaren gelukkig blijven maar garantie,s heb je nooit

jij twijfelt al tijden of je een baardagaam wilt zeg je

dus ben je niet overtuigd

nu geef je haar een dier die komt of bij jou of bij haar te wonen

als het uit mocht gaan wat ik natuurlijk niet hoop voor jullie

wat gebeurt er dan met dit dier

blijft ie bij haar hou jij die

ik zeg dus nergens dat jij niet goed voor je dieren bent

of dat je ze zal verwaarlozen

maar om je vriendin een plezier te doen en dan een baardagaam te nemen leek me niet verstandig

je schaft een dier aan omdat je dit zelf wil toch

ik vind dieren cadeau doen zoiezo geen goed idee mits diegene ervan weet

en het zelf erg graag wilt

ik bedoelde het dus niet zo van ga je het dier verwaarlozen

ik bedoelde het enkel goed

maar de laatste tijd lijkt het wel of ik op iedereens lange tenen trap

of er zit iets heel fout met mijn manier van posten

maar ik zie niet in dat ik anders post dan voorheen

in ieder geval heb ik er even genoeg van

ik post hier elke dag in de hoop dat ik iemand of een baardagaam help

en de laatste tijd is het alleen maar commentaar en ellende

als ik wat zeg /post zijn mensen beledigd

en als ik diverse onpartijdige mensen mijn stukje laat lezen en die vand e ander zien ze niets fout in mijn stukjes

het is alleen maar net hoe je het opvat he

maar ik ben het even beu

ik word gewoon benauwd om nog wat te posten

want wie trap ik nu weer op zijn of haar tenen

jammer dat alles zo negatief opgevat word

zo gaat het plezier er wel af

grtjssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja

helaas ben ik het met de beredenering van gbf eens.niet dat je je aanvalt hoor echt niet.

maar zoals vele die hier posten,ben je nog erg jong.dat ja al 10 jaar met reptielen bezig bent heeft daar niks mee te maken.

om een levend kadotje te geven blijft gewoon link.ik hoop dat je een leuke lange relatie hebt met je nieuwe vriendin,echt.maar wij zijn wat meer van de jaren relaties.dat komt als je wat ouder bent.,

verder vind ik het vreselijk dat mensen maar alles posten,in de groep gooien dus,en dan verbaasd zijn dat ze dan niet alles maar lof krijgen.

je vraagt er zelf om,een munt heeft 2 kanten.

maar goed,leuk een baardje,je weet dat we, gek zijn op foto,s,dus schroom niet om die te posten,al ben ik ook wel nieuwschierig naar de dame die zomaar een baardje krijgt van haar vriendje.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michael ;)

 

er twijfeld hier niemand aan je verzorging van de dieren

maar ik kan de reactie van gbf wel begrijpen

reactie is wel een groot woord en is zeker niet negatief bedoeld eerder positief

maar ikzelf vind ook dat er de nog teveel impulsieve aankopen gebeuren

maak ik toch op uit bepaalde post

zo een aankopen lopen meestal uit tot miskopen

we hopen en zeggen niet dat dit bij jou het geval is

maar bij de aankoop van een reptiel moet iedereen achter de aankoop staan

anders wordt het algauw een ontgoocheling

de reacties die wij dan geven op zo'n post is dan ook meer bedoeld om de mensen tot nadenken aan te zetten en zeker niet om af te kraken

het is ook een kwestie van niemand op onbesuisde idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ook dat GBF jou helemaal niet aanvalt, is juist toch goed de mening van anderen horen, daar ben je toch voor hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan JDG , anita en gbf : mijn excuses voor de reactie.

Ik vind het goed dat mensen gewaarschuwd worden voor ze een dier aankopen,want idd veel dieren lijden onder impulsie aankopen...

Aangezien ik baardagamen zelf ook mooi vind,is het niet tegen mijn zin dat ik het dier koop. Het dier blijft dan ook bij mij thuis staan zodanig dat ik de verzorging mee kan volgen.

 

Ik ben zeer realistisch op het gebied van relaties , ik zie men vriendin graag ,maar ik weet uit ervaring dat het snel mis kan lopen... de kans dat deze relatie ooit misloopt is natuurlijk ook zeer groot.

 

Moest dit gebeuren dan zal ikzelf de verzorging van het dier overnemen, dan hoort het gewoon bij de rest. In het sl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allmaal,

 

Als ik het zo lees zijn de misverstanden gelukkig allemaal opgelost. :rolleyes:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi michael

eerlijk gezegd heb ik helemaal niet gekeken of je een beginner of ervaren kweker bent

ik maak wat dat betreft niet eesn onderscheid in mijn posten

natuurlijk ben je soms voor een beginner wat milder als die iets vraagt

wat hij of zijn zo kan lezen

dan kun je zeggen van lees eens een keer

je kan het ook anders brengen

ik probeer gewoon mensen te helpen

ik onderschatte jou dus helemaal niet

het was gewoon een kwestie van waarschuwen zoals ik iedereen op die wijze zou waarschuwen

want zoals je al aangeeft relatie,s duren niet altijd voor altijd

en ja dat laatste wat je zegt daar huiver ik zo voor

dan zoek ik er een goed thuis voor

ikbedoel dus met mijn woorden van zorg dat je er voor 200% voor gaat

en niet van gaat het uit herinnert het dier me teveel aan haar

of gebruik ik die plek liever voor iets anders

dus zoek ik een goed thuis ervoor

kijk er kunnen altijd situatie,s zijn dat je een dier weg moet doen

zolang je maar niet van te voren weet dat dit zo zal zijn (en er dan toch aan beginnen is het goed he)

ik snap dus goed dat je van plan bent zorg voor dit dier te dragen

en ik hoop dat je heel gelukkig word met je vriendin

en dat ze de baardagaam net zo leuk zal vinden als jij

geniet ervan

enne je excuses aanbieden zo openbaar op het forum vind ik erg netjes

bedankt daarvoor en die schone lei is prima hoor

heb m net gewist

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt gbf

ik hou jullie wel op de hoogte en zal jullie ondertussen wat lastigvallen met foto's van de dieren die ik al heb

 

vriendelijke groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

even update,

 

er is geen baardagaam in huis gekomen, wel nog een nieuwe luipaardgekko en binnenkort nog een vipergekko, anolis sagrei en een blauwtongskink.

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou je bent nogal aant uitbreiden,maar geen baardje? daar ging je intresse niet naar uit,dus verstandig dat je er dan ook geen 1 neemt.maar een tiligua,je gaat toch voor wat stoers.skinken zijn lol hoor,ik heb zelf nog een gigas vrouw zitten,een mooie dame hoor,en echt vreselijk lief.

nu maar wachten op foto,s.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en het is ook een gigas ;) Het is eigenlijk een kweekproject met een vriend van me. hij neemt een koppeltje en ik een extra vrouwtje. het drachtige vrouwtje komt dan steeds bij mij te zitten en kan hier rustig ''zwanger zijn" en leggen. Zodat we elk jaar tog wel wat nakweek hebben.

 

Intresse in baardagaam... die is er zeker wel en er komt zeker en vast ooit nog een baardagaam, maar op het moment is er geen plaats voor. Dan wacht ik liever nog wat langer tot ik het dier genoeg ruimte kan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou er zijn 2 soorten skinken,hele lieve,en valse loeders.mijn gigas is een schat,de gene die ik weg heb gedaan was,en bleef echt vals,maar ik denk dat dat een wildvang was,

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de grotere soorten zijn zeker goed handteerbaar, of je moest er natuurlijk zoals anita al zei een lastigaardje tussen hebben zitten.

geen skinken iig genoeg rust want het zijn vrij schuwe dieren.

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou we het toch over skinken hebben,ik vind het jammer dat het onder gewaardeerde dieren zijn. er word weinig mee gekweekt,je koopt ze voor een prikkie.terwijl het ontzettend leuke dankbare vuilnisbakkies zijn,met een eigen persoonlijkheid,eetgewoontes ritme enz.

nou dat wilde ik effe kwijt.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar kweken met skinken is niet altijd even gemakkelijk, maar zeker wel doenbaar.

Tja veel mensen zullen ze niet mooi vinden ofzo, ik persoonlijk ben eigenlijk ook maar voor de grotere soorte skinken hoor ; berberskink, blauwtongen,..

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×