Jump to content
Sign in to follow this  
repto_mania

Tanslucent

Recommended Posts

Hallo ik heb wat hulp nodig,

 

Ik ga van iemand een 100% translucent vrouw kopen het is echt een mooi beestje en helemaal gaaf Alleen het beestje is ongeveer 24 centimeter. Het probleem is hij vraagt best veel geld (niet veel voor een translucent maar wel veel voor een baardje ). Hoe groot is de kans dat dit baardje doodgaat hij is verder gezond en eet goed maar ik ben wel atijd huiverig voor dat kleine grut. Heb namelijk een keer een miskoop gedaan.

 

ik hoor het wel

 

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

hoe groot die kans is kunnen wij moeilijk in schatten

ik neem aan dat je wet wat je koopt en bij wie

simpel gezegd als het dier gezond is bij aankoop is het zaak dat jij het dier gezond houd

je zegt het is gezond en eet goed

hoe weet jij dat???

van de verkoper (zijn of haar woorden dus)

wil je meer zekerheid zou je kunnen vragen of de verkoper mestonderzoek wilt laten doen bij een goede dierenarts (ervaring met reptielen)

en dat jij dus een getekende gezondheidsverkalring krijgt bij aankoop

dan heb je op dat gebied meer zekerheid

eten kun je zelf zien als je het dier haalt

zeg gewoon dat je het dier graag wilt zien eten als twijfelt

en ja tot slot

je weet gewoon dat het om levende wezens gaat

dus risico loop je altijd

eerlijk gezegd verbaasd het me dat iemand een 100% transculent vrouw van 24 cm verkoopt

let dus goed op dat het geen man is

en ja de prijs zal er als het werkelijk een vrouw is van 24 cm en gezond niet om liegen

dat is dus een persoonlijke keuze

mag ik vragen wat je ervoor moet betalen???

in ieder geval wees voorzichtig en neem geen overhaaste beslissingen

succes

en als het zover is wel foto,s he

heb je het dier wel al op foto gezien trouwens of in het echt???

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey GBF

 

Ik heb het diertje op verschillende foto's gezien en het had een mooi rond buikje en heldere ogen. De mond had op de foto's ook geen verschijnselen van mondrot. wat de prijs betreft het vrouwtje zit op 475 euro dus best een aardig bedrag. Maar ik zal het dier nog wel even in het echt gaan bekijken. De meneer die hem verkoopt doet het diertje weg omdat het niet in de kweekgroep past.

 

mazzel

 

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik ben gbf wel niet,maar mag ik vragen hoe oud het dier is? heb je gevraagd waarom ze niet in de kweekgroep past?

voor zoveel geld denk ik dat je een risico kan lopen,kan het zijn dat ze een achterblijvertje is,waar niet mee gekweekt kan worden.

het is goed dat je er vragen over stelt,zoals angie al zei,het gaat om een levend wesentje.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt helemaal gelijk daarom vraag ik ook om jullie mening.

De man die hem verkoopt zegt dat hij na zijn verhuizing er zo geen plek meer voor heeft dus hij verkoopt een groepje vrouwen waaronder die translucent. Maar zal inderdaad even een mest onderzoek laten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt helemaal gelijk daarom vraag ik ook om jullie mening.

De man die hem verkoopt zegt dat hij na zijn verhuizing er zo geen plek meer voor heeft dus hij verkoopt een groepje vrouwen waaronder die translucent. Maar zal inderdaad even een mest onderzoek laten doen.

als je nou eens een naam noemt in plaats van die man... misschien kennen de mensen (waaronder wij) van het forum die persoon wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik denk dat hij geen naam noemt , omdat der meer mensen zijn die een translucent wilen en vooral een vrouw .

 

als ik een bijzonder diertje op het oog zou hebben zou ik ook geen namen neer zetten , dan kan ook niemand je voor zijn .

 

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij begrijpt me Edwin, Ik ben nou eenmaal een beetje paranoide ingesteld,

Sorry dames en heren. Dit is nou eenmal niet een diertje dat je vaak tegen komt en ik zoek al lang naar een translucent vrouw, ik hoop dat jullie mij begrijpen

Mazzel marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

groot gelijk

genoeg kapers op de kust

alleen denk ik dat kelly en carola het goed bedoelen

en alleen maar bedoelen dat we ook mocht het een onbetrouwbare verkoper zijn

je kunnen waarschuwen

omdat we die mogelijk dan wel kennen van naam

men weet van elkaar vaak wel wat ze wel en niet te koop hebben

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo allemaal,

 

Ik snap jullie goede bedoelingen. Het diertje komt bij pogona specialties vandaan een is nu bij iemand die vlakbij nijmegen woont. Ik ga maandagavond kijken hoe het diertje eet en eruit ziet. Als alles goed gaat ben ik dan een translucent vrouw rijker!

 

Met vriendelijke groet,

 

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ik woon zelf in nijmegen en volgens mij ken ik ze.

zijn hele aardige mensen. maar voor zo'n prijs blijft het oppassen.

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wat je voor een translucent betaald....is net wat je het waard vind,en ook vooral waar je het koopt,vaak is een beetje geluk ook met de prijs...

 

ikzelf heb erg weinig betaald voor mijn trans... had er gewoon weer erg veel geluk mee.

 

ook de mijne is een vrouw

hier even een foto'tje...

toermalijn002.jpg

toermalijn006.jpg

 

 

misschien kun jij er ook even een foto van posten?

ben wel benieuwd eigenlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de reden dat ik jou vraag waar en bij wie je het diertje gaat kopen heeft niets met kapers op de kust te maken. Ben ook wel blij dat andere mensen mijn onderliggende gedachtes wel goed begrepen.

 

Die jongen die jij bedoeld heeft als het goed is ook enkele volwassen dieren zitten die bij mij vandaan komen. Als hij het is dan kun je het best doen, dan zal hij het diertje niet wegdoen omdat er iets mee is, maar meer omdat hij haar niet in zn kweekgroep vind passen. Zo is hij ook aan onze dieren gekomen, ook wij hebben een selectie gemaakt in de kweekgroep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello all,

 

Ik ben nog een beginner en misschien moet ik me schamen dat ik dit vraag maar:

Wat is een translucent??

 

groeten naomi

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft je niet te schamen hoor, er zullen nog vaker namen over het scherm vliegen van "soorten" die je nog niet kent.

Ik kan het alleen uitlegen als: een transculent baardje is een soort doorzichtig baardje :P (vooral de onderkant en de ogen zijn anders)

wil je het technische verhaal dan zal je moeten wachten op een goede uitleg :lol:

van mensen die er meer mee bezig zijn

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites
hello all,

 

Ik ben nog een beginner en misschien moet ik me schamen dat ik dit vraag maar:

Wat is een translucent??

 

groeten naomi

Translucent / Transparent Baardagamen

 

Ze zijn er nu al een aantal jaren, maar lang erg zwak geweest.

Nu is de tijd daar dat het gen wat meer is verspreid in onverwante dieren dat er een stuk sterkere translucents op de markt zijn.

Ze zijn nog steeds erg moeilijk te kweken omdat er hoofdzakelijk met heterozygoten (gendragers) gewerkt kan worden omdat zeker bij nieuwe morphs werken met nauw verwant dieren een stap terug kan betekenen in de gezondheid van de dieren.

Zodra er genoeg sterke onverwante translucents (homozygoten) zijn kunnen er zonder problemen hele nesten van translucents gekweekt worden zoals dat nu met de hypo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo,

 

Ben er nog niet achter hoe ik hier foto's moet posten maar de trans die jij hebt gepost lijkt niet op die wie ik op he oog heb. De trans die ik op het oog heb is lichter van kleur en heeft een oranje / bruin patroon op haar rug. oh ja voor kelly en carola de meneer die de translucent te koop heeft heet william en komt uit het plaatsje ooy dat vlakbij nijmegen ligt. Hij heeft mij verteld dat hij het diertje bij pogona specialties heeft gekocht. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit een betrouwbare verkoper is en by the way ik snapte de achterliggende gedachte wel hoor toen jullie de naam vroegen maar je weet nooit wie er allemaal mee leest.

 

mazzel

 

marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe je foto,s kan plaatsen

vind je bij het topic fotogallerij baardagamen

mocht het niet lukken horen we het wel

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey hallo,

 

Ben er nog niet achter hoe ik hier foto's moet posten maar de trans die jij hebt gepost lijkt niet op die wie ik op he oog heb. De trans die ik op het oog heb is lichter van kleur en heeft een oranje / bruin patroon op haar rug. oh ja voor kelly en carola de meneer die de translucent te koop heeft heet william en komt uit het plaatsje ooy dat vlakbij nijmegen ligt. Hij heeft mij verteld dat hij het diertje bij pogona specialties heeft gekocht. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit een betrouwbare verkoper is en by the way ik snapte de achterliggende gedachte wel hoor toen jullie de naam vroegen maar je weet nooit wie er allemaal mee leest.

 

mazzel

 

marco

Hey Marco...

 

Ja William is de jongen die bij mij enige tijd geleden Numpsy, Boy en Sunny heeft gekocht.

Later heeft hij ook nog wat dieren gekocht bij John Polder en Bij Duncan. Van iedereen heb ik begrepen dat hun net als ik goede zaken hebben gedaan. Ik ben van mening dat je William goed kan vertrouwen hoor. Heb hem pas in Houten ook nog even gesproken.... (ik weet trouwens ook dat de dieren bij Duncan vandaan komen en ben ook hierdoor van mening dat je iets goeds in huis haalt hoor)

 

Als je hem spreekt doe hem maar de groeten van ons. (misschien moet je erbij zeggen dat hij de groetjes krijgt van de mensen van www.kc-dragons.nl want weet niet of hij ons als Kelly en Carola kent :D )

 

p.s. ook de translucents verschillen uiteraard van uiterlijk en kleur. Het ligt er maar net aan wat er allemaal voor kleur doorheen zit en wat de voorgeschiedenis is uiteraard....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor het is zover ik heb gekeken bij William en de translucent zag er zo goed uit dat ik haar meteen heb meegenomen ik zal kijken of ik van de week ff wat foto's online kan zetten.

 

Groeten

 

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja hoor het is zover ik heb gekeken bij William en de translucent zag er zo goed uit dat ik haar meteen heb meegenomen ik zal kijken of ik van de week ff wat foto's online kan zetten.

 

Groeten

 

Marco

Gefeliciteerd met de aankoop en ik ben gelijk reuze benieuwd....

 

Heb je onze "oude" dieren ook nog gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij willen foto,s

wij willen foto,s

WIJ WILLEN FOTO,S

:P:D:lol: OK WE WACHTEN NOG WEL EVEN ;):lol::D:PB):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kelly en carola

 

Ik heb jullie oude dieren ook gezien, ze zagen er supergoed uit en ze worden heel goed verzorgd. Meteen een oproep aan jullie ik ben net begonnen een klein kweekgroepje op te zetten en zulke dieren als william van jullie had wil ik er ook wel in mochten jullie nog een vrouwtje hebben van rond de 20 tot 25 cm hou ik me aanbevolen. Ik zal van de week ff foto's van de translucent posten.

 

Iedereen heel erg bedankt voor de info en de mazzel

 

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat duurt een week lang zeg :P:P:P:P (onee er is nog niet eens een halve dag voorbij :P )

maar oke ik wacht wel geduldig ( niet mijn sterkste kant)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×