Jump to content
marvin

Sproeien

Recommended Posts

Heb je een hydrometer in de bak hangen, want de vochtigheidsgraad mag niet hoger zijn dan 40 voor baardagamen.

En als het vocht voor het oog weg is (dus druppels en zo) wil het nog niet zeggen dat de vochtigheidsgraad in de bak te laag is.

 

Te hoge vochtigheidsgraad kan voor tal van problemen zorgen bij je baardje, denk eens aan longontsteking!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, had ik kunnen weten, ik heb je hele verhaal met Rossi gevolgd. Sorry hoor, kwas nie wakker.... :huh:

 

Wacht maar tot Anita on-line is, zij weet er alles van.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

he je zou kunnen kijken of je de verluchting een beetje kan afdekken ,

hoe minder lucht erin kan hoe langer de vocht blijft hangen ,

 

edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin ;)

 

je zou misschien gebruik kunnen maken van een sproeiinstallatie die je om de zoveel tijd kunt instellen bv. om het uur of om de drie uur automatisch sproeien

deze neemt dan het sproeien van jouw over als jij er niet bent

ook zijn er waterverdampers die hier wonderen kunnen doen

de verluchting afdekken zou ik nu niet onmiddelijk doen omdat een goede ventilatie voor een goede toevoer van lucht zorgt en duffe geuren doet verdwijnen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het ook zo dat de vochtigheid in jouw huis zelf ver te zoeken is, en dan verdampt het water in het terra natuurlijk heel erg snel. Mss kan je bakjes met water aan de verwarming hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

maak je er niet al te zenuachtig over marvin.je hebt een hele grote bak,met nog een jong dier.de behoefte om echt te weken komt pas na de leeftijd van 3a4 jaar.je kan rossi sproeien ,maar 4x per dag hoeft echt niet.neem een normale plantenspuit,zet hem op een straaltje,en leer hem om het straaltje te drinken.je hebt een mooi badje gemaakt,maar rossie is klein,en in koud water gaat hij echt niet baden.zolang hij een paar keer per week drinkt is het goed.je kan proberen om een afwastijltje met warm water in het hok te plaatsen,maar hoger onder een lamp.op gezette tijden.ze zijn echt verzot op regelmaat,lola weet,eerst wandelen,dan eten,dan weken in de teil.na 3keer warm water te hebben toegevoegd haal ik de teil weg,anders valt hij in het koude water in slaap.iggys voelen de temp niet,ze verbranden zich aan de powersun als ze er op kunnen liggen,en voellen ook niet dat het water koud is.maar je moet ze echt trainen.lola gaat het water niet in totdat ik met m,n hand een beetje spetter,dan weet hij dat het oke is.vraag me niet waarom,maar je moet ze echt alles leren,met een beetje geduld kom je ver.

je kan een sproei instalatie aanschaffen,miss dat hij daarin gaat zitten,maar ik ken echt niemand die zoiets heeft.gewoon sproeien,ontluchtings vensters afsluiten.maar 4xper dag deur los en sproein lijkt meer op pesten.in de middag sproeien,dan eten elke dag weer,

je doet het goed,kijk maar hoe hij is nu,krijg wat vertrouwen,het komt echt wel goed.

wat verdampings bakjes aan de verwarming is geen gek idee,wij drogen ook uit,maar als je het voor hem doet moet je dus echt de hele verwarming volhangen,en dat gaat niet

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita, ik bedoelde dat advies niet voor Rossi, maar het is natuurlijk zo, dat als het in de kamer waarin het terra staat, heel erg droog is, de vochtigheid van het terra ook snel afneemt. Om dat te ondersteunen is het wel handig om de vochtigheid van de kamer ook op peil te brengen, daarnaast is het ook goed voor jezelf idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×