Jump to content
Sign in to follow this  
snake

Eieren

Recommended Posts

Ja hoor, mijn vrouwtje is nu bezig met het leggen van haar eieren, ik heb gisterenavond een bak met vochtig zand in mijn terrarium geplaatst en nu is ze dus bezig. Ze was de laaste dagen overal al aan het graven, dus dat waren de voortekenen. Ze is 26 dagen geleden bevrucht.

Jullie horen van mij hoeveel eieren het zijn geworden, ben nu de broedstoof in orde aan het maken

Ed :D

post-5-1110728328.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ed,

 

Gefeliciteerd met de eitjes. :rolleyes:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ed ook namens ons gefeliciteerd

ben benieuwd hoeveel het er worden

grtjssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen

Mijn baardvrouwtje heeft 24 eieren gelegd vanmiddag, jammer genoeg was er eentje lek en dus als resultaat 23 in de broedstoof.

Het was het 1e legsel van haar

Nu maar afwachten of alles wil uitkomen

Ed :P

post-5-1110734609.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sooooo netjes hoor!!

 

proficiat!

 

ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je de eieren tot de helft moet bedekken, ik zie dat niet op de foto, maar ik kan het net zo goed fout hebben hoor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
sooooo netjes hoor!!

 

proficiat!

 

ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je de eieren tot de helft moet bedekken, ik zie dat niet op de foto, maar ik kan het net zo goed fout hebben hoor :P

Hallo

Dat klopt, ik heb ze nadat ik de foto heb gemaakt ook voor de helft ongeveer in het vermiculiet gestopt. Zo had ik dat ook met mijn slangeneieren gedaan vorig jaar en dat ging heel erg goed, 100 % is toen uitgekomen, dus nu afwachten of dit hier ook het geval zal zijn. Dit blijft altijd spannend natuurlijk

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dat gaat vast goed komen ed

ik heb toen stiekem door je ramen staan gluren

omdat ik je baardjes dacht te zien in je terra,s

en echt waar (zag er van afstand) prima uit

en ja we hebben natuurlijk ook de advertentie,s gezien van je slangen nakomelingen

ik geloof er dus wel in dat ze nu ook goed uit zullen komen

op wat voor temperatuur broed je ze uit?

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

Ik probeer ze uit te broeden zo rond de 28 / 29 graden. Ik heb gezien met het uitbroeden van de slangeneieren dat het dan wel wat langer duurt eerdat de eieren uitkomen, maar dat je als resultaat krijgt, dat de jonge diertjes er sterker en gezonder uitkomen, omdat ze "op het gemakje" zich kunnen ontwikkelen. Dit vindt ik belangrijker dan of het nu mannetjes worden of vrouwtjes. Dat kan je een beetje in de hand hebben natuurlijk, maar ik vindt het net als bij zelf kinderen krijgen, het moet een verassing zijn en blijven

Ed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah dat is waar de verassing blijft het leukst

wel is het gewoon slim in spelen op de vraag als je probeert op lagere temperatuur vrouwen te kweken

want er is gewoon meer vraag naar vrouwen

maar ik snap je instelling beter sterke dieren dan zwakke dames

gezond is belangrijker

grtjssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nou gefeliciteerd met de eitjes. Wij hebben sinds vorige week maandag 15 eitjes in de broedstoof zitten. Het was haar tweede legsel, maar de eerste bij ons. Voor ons dus de eerste keer, dus erg spannend. We hebben eindelijk de temperatuur op 29 a 30 graden. Dat heeft bij ons even geduurd. Die van ons moeten dan ongeveer gelijk uit komen. Horen het wel.

 

groetjes valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Jaap en Valerie

ook leuk voor jullie, dat jullie eieren in de stoof hebben. ja de temperatuur, dat is vaak een gekl..t, dan weer teveel, dan weer te weinig. Ik weet het, was vorig jaar bij de eieren van mijn slangen ook het geval, maar daar heb ik uiteindelijk 100% opbrengst van gehad (33 stuks). In de natuur schommelt de temperatuur ook, dus het zou eigenlijk moeten kunnen

Gr van Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×