Jump to content
erwin

Beurs In Hamm

Recommended Posts

zoals bij onze voorige bezoeken aan de beurs te hamm,vertrekken we terug op vrijdag.

 

volgen ons is dat ook een deel van de sarme van hamm.

je komt daar op de parking mensen vanover de ganse wereld tegen,die ook tot diep in de nacht,kennis met elkaar maken,en elk over zijn beestjes kan spreken.

 

natuurlijk zijn we goed beladen met allerlij soorten bieren van bij ons, die door somige te veel gewardeerd worden,zodat ze met koppijn achter hun stand staan

zo was de japaner(de grootste kemmper)een die alles wilde proeven.

 

 

smorgens vroeg is er dan koffie(heb 4 keer 1lieter gemaakt de voorige keer)

 

een beurs is meer dan beestjes kopen en verkopen,het zijn de mensen die zelf een meerwaarde geven aan hun hobby,en zo leren we nog wat bij ook.

 

dus wie de nacht daar doorbrengd(in september waren we net meer dan 50),we zitten(hangen(hangouderen))op de groote parking

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal ik je zaterdag weer treffen erwin!!!

wij zullen er weer een stand hebben,met een nest verse hypo's :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hamm was weer zeer geslaagd!!!

met de verkoop van 14 hypo's mogen we zeker niet klagen!!!

 

erwin en gerrit erg leuk weer met jullie

en natuurlijk henrylawsoni en down under dragons waar we samen de stand mee hadden!!! en mijn ouders natuurlijk!!!

 

hiephoi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

terug uit hamm,

 

eerst en vooral dank aan allen die medeverantwoordelijk zijn geweest om er een onvergeetelijke dag van te maken.

 

het was de rit van 765 km meer dan waard.

 

had de geheele dag de tijd om met iedereen een of meerdere babbeltjes te slaan,en om nieuwe gezellige mensen te ontmoeten(binnen om 07.00,en buiten om 18.00)

 

zeer vermoeiend aangename dag(als ik zo moe moest zijn van een dag te werken,ging ik de dag nadien niet meer werken(grapje hoor))

 

ook lekker op jacht naar moois om terug mee naar huis te brengen,en onze verzameling uit te brijden(is licht uit de hand gelopen.)

 

was op zoek naar een (1)mooi geel baardje,en het zijn er uitijndelijk 5 geworden,van uiteenlopende kleuren,knal geel,mooi geel,licht geel,en twee rode.

(alleen naar de beurs gaan is stukken duurder dan met twee :rolleyes::rolleyes: )

 

jammer genoeg kon ik niet al het moois meebrengen,of moest terug uitbreiden,en de zwarte kous was ook niet zwaar genoeg.

 

somigen hebben het ook gezien,het aparte oranje beestje van de italjaan,zeer apart,zoals de prijs (4500 euro)(geen nulletje teveel getijpt hoor)

zeer apart,ben de naam even kwijt van de lijn waartoe het behoorde.

 

ook waren er veel baardjes die de kweekers voor zichzelf wilden houden,maar die nu om de een of andere reden wel verkochten.

de eene was niet extreem genoeg gekleurd,de andere moest plaats hebben.

ook de prijzen waren redelijk deze keer.

 

hamm is ver ja,maar blijfd toch steets demoeite waard,en bij de volgend sta ik er zeker terug

 

groetjes erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey erwin,

 

leuk je weer op de beurs ontmoet te hebben en je was inderdaad lekker vroeg binnen ;)

het baardje van die italiaan was een (silk) een baardje die totaal geen stekel op zijn lichaam had en zo glad als rubber was echt bruut om te zien.

veel geluk met je nieuwe aanwinsten en tot op de volgende beurs :lol:

groetjes iljan

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt was idd een silkback,verkregen door een "extreme smooth leatherback" op een "extreme smooth leatherback" te zetten,dan is de kans nogmaar nihyl dat je zo'n silk krijgt,maar die italiaan was er dus in geslaagd....

 

erg bizaqr maar vooral eng ogend dier,de rug leek een beetje op een gladde uromastyx,en de kop was zowat rond,omdat er tgeen stekels zaten...

 

ben benieuwd of dit de nieuwe rage gaat worden.... maar zal wel een jarenplan zijn denk

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn te reserveren vanaf begin volgend jaar.

(mocht er jammergenoeg geen foto van nemen)

 

er worden enkel vrouwen verkocht,alle mannen blijven bij de kweeker zitten.

een voorschot van 2500 euro is voldoende(waar zitten hier de kapitaalkrachtigen :D:D:D:D )

 

het leek zoals kunno reeds aanhaalde geen baardagaam meer,ook de randen waar de stekels opstaan zijn weg.

ook het vervellen is apart,kleine fijne velletjes.

zeer aparte beestjes

dezelfde man had ooknog enkele extreem gekleurde roode baartjes(20)die zo intens gekleurd niet op de beurs te vinden waren bij.

deze had hij aangekocht.

 

het waren geen bloods,maar extreem doorgekweekte tygerfaces ,met oranje gekruist.

het geheele nest was extreem gekleurd.

natuurlijk wilde hij niet verklappen waar hij deze aankocht.

ook had hij een volwassen koppel blood met florida orange gekruist bij (zo intens rood had ik nog niet gezien,en groot,meer dan 50 cm)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor deze smolt ik

hamm091220063.jpg

 

hamm901220061.jpg

 

als je dit kan kweken,ben je goed bezich zou ik zo zeggen.

 

jammer genoeg was de zwarte kous niet zwaar genoeg na de voogaande aankopen :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol,ik wil ook naar ham,het is voor mij maar bijna 3 uur rijden,schande hoor,dat ik dat niet aandurf.

 

maar wat een verhaal,ik denk silk,ze hebben het over leatherbacks,waar ook eigenlijk geen nakweek van is,maar silk is nieuw voor mij.heb ik weer wat gemist hoor.

maar een schat heb je daar hoor! leuk om te zien dat erop dit meest gezellige forum toch zulke serieuze liefhebbers aanwezig zijn.niks ten nadele voor mensen zoals ik zelf die er geoon lol in hebben.

veel plezier.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor deze smolt ik

hamm091220063.jpg

 

hamm901220061.jpg

 

als je dit kan kweken,ben je goed bezich zou ik zo zeggen.

 

jammer genoeg was de zwarte kous niet zwaar genoeg na de voogaande aankopen :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

dit moet een translucent van jasper willems zijn....

 

500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi beestje zeg! Kan me voorstellen dat je daarvoor moet betalen zeg, zulke aparte prachtige kleuren!

Ik zou zo'n gladde ook weleens willen zien, ga zometeen eens googelen, wie weet kan ik iets vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kuno : wie iets speciaal wil hebben moet er geld voor over hebben h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hoi, ik kan helaas niks vinden over de pogona vitticeps ''silk,en extreme smooth leatherback''

dat vindt ik wel jammer,zou er wel s eentje willen zien...

 

die translucent op de foto's ziet er wel echt mooi uit,als ik van mijn baas loons verhoging krijg ga ik er zeker zo 1 kopen.. :lol::lol::lol:

 

grtn rwn.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×