Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Rattenslang

Recommended Posts

Hallo allemaal, jullie weten inmiddels wel dat ik heel graag een rattenslang zou willen hebben. Ik ben nu zover dat ie er in het voorjaar kan komen, omdat ik dan een goede huisvesting voor hem heb (het oude terra van Amy van 120 lang). Dus nu wil ik wat tips van jullie over waar je op moet letten als je er

Share this post


Link to post
Share on other sites

de rattenslangetjes zijn er tegenwoordig in tientallen kleuren. Afhankelijk van de kleur kan je een rattenslangetje kopen vanaf ongeveer 15 euro tot 150 euro. De leeftijd van het slangetje is niet zo heel belangrijk, als het diertje maar goed eet!! Het verschil in hanteerbaarheid tussen man en vrouw maakt niet uit! allebei de geslachten kunnen even rustig worden. Als je een jong rattenslangetje aanschaft is het wel verstandig het diertje niet gelijk in het grote terrarium te zetten, maar wat kleiner te huisvesten tot het diertje wat groter is. Hele jonge slangetjes kunnen zich onveilig voelen in een groot terrarium en daardoor stoppen met eten.

Let er wel op dat het ware ontsnappingskunstenaars zijn die door de kleine spleetjes passen, dus ook tussen de spleet bij je schuifraampjes!!

Kijk ook eens op www.snakes.nl en www.corns.nl, dit zijn 2 goede websites met zeer ervaren kwekers!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia er is heel veel te vertellen

maar ik zou zeggen ga eens googlen

naar welke kleurslag je trekt

en ja dan vind je vast ook heel veel info

zodra een jonge slang goed eet en vervelt mag hij al weg

man en vrouw maakt weinig verschil

behalve als de dame met eieren zit dan kunnen ze soms wat feller zijn

kleurslagen zijn er heel veel

wij hebben dit kweekseizoen albino,missing black ,missing red ,wildkleur gekweekt

en dan heb je bij missing black bijvoorbeeld ook nog eesn bepaalde patronen

zoals motley enz enz

dus een heel woud van soorten kleuren en patronen

dus ik zou zeggen ga je eens goed in lezen

succes

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel voor deze info, hij gaat dan eerst in een terra van 60x40x40, na hoeveel tijd kan hij dan wel in het grote terra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ie zo rond de 80cm is dan kan ie makkelijk verhuizen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dank je. Hoe los je dat op met dat ontsnappen, die kieren van de terra-deurtjes, kan ie daar doorheen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan bij bouwmarkt dunnetochtstrip kopen en die op de kieren plakken. Precies op het stukje waar de ruitjes elkaar overlappen, dan kan ie er echt niet tussen uit!

Of je glas moet heel strak aansluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het glas sluit niet strak aan. Dan doe ik dat wel, hoe smal is zo'n babyslangetje? En hoe oud zijn ze wanneer ze naar de nieuwe eigenaar mogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ene slang eet sneller en beter dan de andere

dit ligt dus een beetje aan de slang de verzorging etc

je kunt een slang meerdere keren per week voeren maar ook eens per week

en dat bepaalt natuurlijk ook de mate van het vervellen oftwel hoe vaak die vervelt

wij plakte de ruimte tussen de raampjes af met behangersplakband van dat witte papieren afplaktape

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

mijn Rattenslangen gaan binnenkort weer vlink aan de gang als alles goed verloopt

ik doe mijn slangetjuhs pas vanaf 8 weken weg en dan hebben ze minimaal 6 keer gegeten (zelfstandig) en 2 keer verveld

ze krijgen allemaal een mest onderzoek met een bewijsje daarvan

ik heb wildkleur / missing black / missing red

ik wil dit jaar ook gaan experimenteren met de kleuren mischien dat er iets aparts uit komt maar tegen de tijd dat mijn slanetjuhs de deur uitgaan heb jij vast al andere zitten

 

 

Groetsjes Vissie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia

ja wij kweken nog steeds

althans zoals je mischien nog wel weet zijn de slangen van mn zwager wij broeden ze uit

bij toeval is gister de eerste weer uit zn ei gekropen

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik heb samen met mijn buurjongen een nestje jonge slangetjes zitten.

missing blackXwildkleur,maar ze hebben meer van de missing black weg.

(we hebben er nog acht)

dezen zijn nu zo'n 50 cm.en gaan weg voor 20 euro.

 

ps ik kom uit groningen.

 

grtn rwn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey veel aan te vullen is er niet maar even over de prijs

wildkleur gutjes zijn er in drukke kweek seisoenen zoveel dat ze soms voor 5 euro verkocht worden.

 

koop geen dieren die jonger dan 6 weken zijn gebruik het liefst een standaart vuistregel minimaal 2 keer verveld de een doet het welliswaar sneller dan de ander maar dan weet je zeker dat ze sterker zijn. ik hou deze regel aan bij alle reptielen.

 

let er wel op dat wildkleur gutjes makkelijker "tam" te maken zijn dan de speciale kleurslagen en wildkleur is vaak ook veel sterker dan de kleurslagen.

 

verder top beginners slang kun je bijna niets verkeerd bij doen B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×