Jump to content

Recommended Posts

hoi ik heb een vraagje.

heeft iemand ervaring met Alsemkruid tegen de mijten.

als iemand er ervaring mee heeft en helpt dat wil ik dat ook gebruiken.

want ik heb nu rooie mijt en ik krijg dat in een dieren winkel mee voor de tweede keer.en ik wil proberen dat weer te voorkomen.

ik hoor het nog wel.

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom

ik ken dat product niet,maar winkels moetten verkopen.

bij bloedmijt gebruik je frontline vlooien spray,je sprayed op een papieren handdoek en wrijf je diertjes ermee in.ik weet niet hoe je terra er uit ziet,maar haal halamid bij de welkoop.en maak daar je terra mee schoon.laat het wel goed uitdampen,en drogen.na 2 weken herhaal je dat.

ik weet ook niet hoe oud je diertjes zijn,maar wees erg voorzichtig met de ogen.en vergeet niet om het zand te verversen.mijten zijn hardnekkig,en zuigen je diertjes leeg.

sucses ermee

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ferry

rode mijt ??

ik neem aan dat je bloedmijt bedoeld

als je daar voor de tweede keer last van hebt

kan ik je enkel adviseren zeer secuur te werk te gaan

met frontline ed

je terra geheel leeg halen dieren schoonmaken/behandelen

terra leeg halen schoonmaken laten lichten kranten erin

dieren erin

en alle atributen schoonmaken vriezen verwarmen of weg gooien

achterwand als je die hebt zorgen dat ie mijt bvrij word

bij kurk eruit slopen

oftwel pak het goed aan anders blijf je met de ellende zitten

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ja ik bedoel bloedmijt ik heb trouwens geen zand als bodembedekker ik heb corbo ik weet niet of je dat wat zeg(harde kern van de mais)als ze dit perongeluk op eten dan verteerd het gewoon. dit gaat zo in de prullebak komt nieuwe in.

 

ik heb me achter wand van houte plaat vast gelijmt en met tegel lijm er op gesmeerd zodat het op de natuur lijkt (vindt ik wel belanrijk)

en ik heb een houte boom stam die haal ik er uit en doe ik goed met frontline in spuiten en zo koud mogelijk zetten en ik heb nog wat met piepschuim in elkaar gevlanst en met cement en ingesmeerd.dat kan ik ook met frontline behandelen.

 

ik heb het gevraagt omdat het hier op de site op online shop staat vandaar mijn vraag.

bedankt voor jullie tip en ik ben er nog niet aan toe gekomen om foto's te maken en op het forum te plaatsen maar ik probeer zo snel mogelijk foto's te laten zien dan weten jullie van hoe of wat.

alvast bedankt voor jullie tips

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ferry,

 

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen over Alsemkruid,

er zijn toch leden van het forum die het gebruiken. :huh:

Voor sommige leden is het niet aan het werk te slepen. ;)

 

Alsemkruid werkt preventief (voorkomen) tegen mijtachtigen.

 

Dat corbo verteerd is een fabeltje, ik raad corbo af.

 

Als corbo vochtig wordt gaat het schimmelen en trekt mijt aan.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou tegen de mijt heb je alle info al :lol:

er is dacht ik ook een potje met roofmijten verkrijgbaar die niet schadelijk voor je dieren zijn maar wel voor de mijten misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

 

even over corbo,

ik denk bijna zeker te zijn dat een dierenwinkel heeft verteld dat corbo verteerbaar is en dit is grootse bullshit dit verteerd niet je dieren krijgen hier juist opstoppingen van!! gebruik a u b zand of liefst zelfs calcium balletjes (?) witte kleine balletjes van calcium die verteren wel en calcium is nooit erg extra binnen te krijgen! ook vogelgrit en andere bedekkers die scherpe kanten of grotere oppervlaktes hebben blijven simpel weg hangen in de darmen van je dieren en dat word dan steeds meer etc. ronde bedekkers als die calcium bolletjes rollen gewoon door corbo is te groot om gewoon door te rollen en zand is te klein om te blijven hangen.

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

bedankt voor jullie tips.

ik ga naar die winkel en dan zal ik is een hartig wordtje doen maar dan ben ik niet vriendelijk meer.

 

dat betreft ben ik blij dat ik deze site gevonden heb.

hierzo leer ik het echt allemaal bedankt voor jullie tips en informatie.

 

groetjes ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken in onze terra het alsemkruid.

Wij hebben nog nooit last gehad van mijt en toestaden in onze terra maar omdat het preventief werkt hebben we het erin gehangen.

Het hangt in zo'n eitje waar je thee mee kunt koken in water en je ondervind er geen geur ofzo van, dus waarom zou het dan kwaad kunnen?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

oke als ik ze behandeld hebt ga ik het zeker proberen.

bedankt

groetjes ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook og geen last van mijten gehad en ik heb ook alsemkruid in alle terra hangen

 

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi esme

ik hoor goeie dingen er over ik hoor dat het een aanrader is ik ga het zeker proberen.

dankje wel iedereen

groetjes ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar kan je alsemkruid kopen dan?? heb er nooit eerder van gehoord. misschien een stomme vraag hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi cabasa

dat kan je hier op de site kopen bij online shop daar staat het tussen.

goetjes ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×