Jump to content
Sign in to follow this  
annelies

Vraagje

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb een probleem. :(

Ik heb afgelopen zondag een baardagaampje gekocht op de beurs in veldhoven,

ze is erg klein, maar dat moet op zich niet een probleem zijn ze heeft een mooi terr voor haar zelf , dus geen last van anderen.

Maaaar.. nu komt het , ze wil niet eten ik dacht eerst dat het misschien stress was van het verhuizen, maar dat duurt vast geen week.

Ze heeft tot nu toe 2 kleine buffalow wormpjes en een beetje olvarit op, drinken doet ze wel.

Ook ligt ze de halve dag te slapen (ik weet niet of dit normaal is voor kleine baardjes).

ik heb al een baardagaam spike van 6maanden daar heb ik deze problemen nooit me gehad.

Zou het misschien wat zijn als ik er een baardagaampje van de zelfde leeftijd bij doe, of hebben ze geen last van eenzaamheid? (zien eten doet eten, werkte wel bij mijn jonge slangen)

weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen, en wat ik hier aan zou kunnen doen.

 

groetjes annelies :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi annelies

ik zou er niet van uitgaan dat het eenzaamheid is

wat ik wel aanraad is even een mestonderzoekje de kans is best aanwezig dat het diertje inwendige parrasieten heeft

wat je ook nog kan proberen is een paar wasmotjes tevoeren

weet niet of je het kleintje ook sproeit omdat ze tijdens het sproeien dan ook vocht opnemen en drinken

en annelies dat van dat badje moet je maar eens proberen denk dat het diertje binnen 10 min wel een poepje doet

 

groetjes en sterkte enmee

michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Annelies,

 

Zoals Michel al zei, laat zo snel mogelijk een mestonderzoek doen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik heb gister avond de DA gebeld en het verhaal uitgelegd, haar antwoord was:

Baardagaampje op kranten zetten, en een geweekt kattenbrokje proberen te voeren.

Wil dit niet, kijken of je haar bekje open krijgt.

Maar zo'n klein bekje krijg je toch nooit met beleid open, ik ben bang dat ik te lomp doe.

Ze heeft al wel gisteren en vandaag een beetje van een phelsuma papje op (das in iedergeval iets.)

Dus ik ga zo weer aan de slag met het kattenbrokje.

 

Ps. ik heb haar gisteren is bad gedaan maar er kwam geen poepje uit.

 

Groetjes Annelies :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo annelies.

dit is niet ongebruikelijk hoor.

ze is nog klein,erg gestresst,kan je de tank afplakken,als hij staat waar veel verkeer is komt ze niet tot rust. en dan zoveel mogelijk met rust laten.anders haal een insuline spuitje bij de apotheek,haal nutribird 19 bij de dieren winkel.is opvok voer voor papagaaien,kan je dwang voeren.vinden ze lekker en het heeft mijn kleintje er ook boven op geholpen.

zolang ze nu drinkt is al goed ze kan best even zonder voer,maar nu moet ze zoveel mogelijk ontstressen,laat haar zoveel mogelijk met rust!als ze niet eet kan ze ook niet veel ontlasting hebben.zodra je ontlasting hebt laat het controleren,ze zal zeker wormen en flagaten hebben.wat ook normaal is!

rustig aan hoor ,het komt best goed.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

Daar ben ik weer.

Ik heb vandaag mestonderzoek laten doen van mijn kleine baardagaampje, en voor de zekerhein ook van mijn andere baardagaam (deze zit in een andere bak)

En wat blijkt!!!!!

Die kleine die zo moeilijk eet enz. heeft helemaal niks (oeii dikke opluchting) :D .

Waarschijlijk had ze een verstopping en een beetje stress.

Maar wat nu het vreemde is mijn andere baardagaam spike, heeft dus wel wormen en flagalaten :( .

Heb ik dus wel medicijnen van de dierenarts, maar niet voor het beestje wat ik dacht.

Gelukkig is spike lekker actief en eet hij nog goed, heb hem net voor de eerste keer zijn medicijnen gegeven en dat ging prima.

nou maar hopen dat het met alle twee de baardjes goed komt.

 

groetjes Annelies :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan soms raar lopen he

wij hebben ook weleens dat we denken dat baardje oogt niet fit en als we dan mestonderzoek laten doen is die 100% in orde

en degene waarvan waar je denkt die is prima in orde eet goed en goed actief die blijkt dan wormen of flagelaten te hebben

nou succes met behandelen en ik hoop dat het allemaal goed komt grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig maar,goed idee dat je ze samen hebt meegenomen,bezoek kost het zelfde,en zo zie je maar.mestonderzoek blijft belangrijk,

anita

ps maar hoe gaat het nu met de nieuwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Met het nieuwe baardagaampje gaat het al wat beter, ze is al wat actiever (is nog steeds wel erg rustig) ze probeert zelfs weg te komen als ik haar op pak om eten te geven.

Ze eet alleen nog steeds niet zelf, al wil ze nu wel op haar tak zitten terwijl ik haar voer en hoef ik haar daar niet meer voor vast te houden.

Maar nog steeds geen intesse in krekeltjes, wasmotlarfjes, en buffalowwormpjes.

Maar ik geef het nog niet op ze eet al meer prut als eerst, dus het duurt wel effe maar we komen er wel. :lol:

 

Groetjes Annelies

 

p.s. bedankt voor de info die iedereen mij gegeven heeft. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×