Jump to content
Sign in to follow this  
karina

Beurs Zwolle

Recommended Posts

Ik ben hier wel niet zo vaak, maar er moet mij even iets van het hart.

 

Ik ben gisteren op de beurs in zwolle geweest, nou ik vond het echt schandalig er werden vleermuizen verkocht en nog meer dieren die niet als huisdier gehouden moeten of horen te worden. De vleermuizen, het waren er 2 lagen op elkaar als een hoopje, volop in het daglicht. Het wordt steeds gekker. Ik ben gek op vleermuizen maar in de natuur. Er zullen ook best wel mensen vinden dat je reptielen niet hoort te houden, maar ik vond dit toch echt schofterig. Ik hoorde ook van het kraam aan te overkant dat er 2 fretten zaten die er heel slecht uitzagen, deze heb ik niet gezien.

 

Bij de reptielen zat er een varaan in een heel klein bakje en helemaal gestresst en een basilik teminste dat stond er bij of wat het ook was, met een bebloede bek.

Ik was gisteren zo kwaad en heb er slecht van geslapen, ik denk dat ik maar gewoon niet meer naar beurzen moet gaan, ik ben er nu zo verdrietig van, ook de prijzen vind ik soms niet altijd lager dan in een winkel of op een site. En ik kon niet eens calciumlactaat vinden voor mijn leguaan.

 

Er stond ook een meneer met bosegels die kweekte hij zelf, ze waren zo verschrikkelijk leuk en lief, ik had er zo 1 mee willen nemen. Heel aandoenlijk.

 

Zijn er nog meer van hier naar de beurs geweest en wat vonden jullie hiervan?

Groetjes Karin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben niet geweest

maar je ziet het soms op beurzen dat er dieren slecht gehuisvest zijn of verzorgd

vaak betreft het dan wildvang het zijn het echte handelaren geen hobbyisten

gelukkig zie ik vaak ook hoe het wel moet

en als ik dat ik mn achterhoofd hou vind ik beurzen geweldig leuk om ideeen op te doen contacten te leggen enz enz

het ligt er vaak ook aan welke beurs het is

maar je ziet het op veel beurzen wel hoor dieren in te klein bakjes enz enz

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat weet ik ook wel dat het de handelaren zijn, en dat de beesten vaak in te krappe bakken zitten, er moet gewoon veel meer toezicht op gehouden worden, want ik vind dit dierenmishandeling. Misschien kan dat ook wel niet genoeg dat toezicht ik weet het niet, maar ik ga zeker niet meer naar de beurs in Zwolle toe.

Gr. Karin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er verder niemand die wil reageren?

 

Ik kom hier niet vaak op het forum, maar is dat dan een reden om mij te negeren?

Als er iemand van hier zo'n bericht had neergezet had er allang ooh en aah gereageerd. Ik heb hier niemand wat gedaan.

Vinden jullie ook dan niet dat de welzijn van het dier belangrijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo karina,

 

eerst en vooral geloof ik niet dat er hier iemand word genegeerd,je zal op een kalm moment met je onmacht hier op het forum hebben gezeten.

 

niemand klopt hier tevergeefs aan is mijn ondervinding

 

 

dat een beurs soms storend is,wat de huisvesting betreft van sommige dieren is een oud zeer,waar veel mensen zich aan storen.

 

reageren heefd wijnig zin,het eenige wat we kunnen doen is geen diertjes kopen bij mensen die hun beestjes te klein huisvesten.

 

als iedereen dat doet zijn er binnen de korste tijd geen te kleine doosjes meer te vinden op beurzen .

 

moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ook ik (en noem mezelf wel een dierenvriend)ook al beestjes heb gekocht in een te klein doosje.

 

als je een zeer mooi diertje ziet zitten voor een aanvaardbare prijs,is de verlijding groter dan het gezond verstand.

 

wij gaan graag naar beurzen,doen er meerdere per jaar,en komen overal wel zaken tegen die voor verbetering vatbaar zijn,maar een beurs is ook een plaats waar je zeer intresante mensen kan ontmoeten,en zeker veel kan leren ,door naar de ervaringen van anderen te luisteren.

op een beurs kom je ook de echte hobbykweeker tegen,die je niet enkel zijn nakweek( waar hij zeer fier op is ),te koop aanbied,maar je ook overlaad met goedbedoelde raad,zodat zijn diertjes de beste zorgen krijgen.

 

bij iedere beurs waar we binnenkomen is het nog steets van oef,,,we zijn er,het is net een beetje thuiskomen,een zaal vol gelijkgestemde mensen,die op de eene of de andere manier iets met onze hobby te maken hebben.

 

hoopelijk tot op een van de volgende beurzen.

(ps: als je nu aan iedereen die zijn diertjes wel groot genoeg huisvest met enkele mooie dames ,een kus moest geven,en de andere lekker niet,zou dat niet helpen?)

 

(mark(reptie-farm) heefd groote bakken :D:D:D )

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Karina,

 

Je wordt heus niet genegeerd hoor. ;)

 

Zoals Erwin al zei, wij bieden op beurzen onze baardjes aan in grote bakken.

 

Maar dit mag niet op alle beurzen jammer genoeg.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Karina en misschien zijn er gewoonweg niet veel mensen hier naar die beurs geweest en daarom dat er dan niet op gereageerd word want wat ik niet gezien heb geef ik geen kritiek op.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

genegeerd word niemand hier hoor

je hebt je berichtje net gepost terwijl het forum wat rustiger was

nu is het drukker en krijg je meer reactie,s en ja wat gerrit zegt waar je niet bent geweest kun je niet over oordelen

en als de mensen niets meer te zeggen hebben dan wat ik al zei heeft posten weinig zin

krijg je tien berichtjes van ja inderdaad wat gbfz egt daar heb je weinig aan he

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor ons was de beurs zeer geslaagd!!!!

zeer veel baard agamen kunnen verkopen,alleen waren wij denk ik de enige die de baard agamen verwarmd hadden zitten.... (wij hadden de stand met de schuilgrotten en de hypo baard agamen)

 

 

calciumlactaat was wel degelijk te koop!!!! ik heb het bij 2 stands te koop gezien!!!!

verder was de beurs niet veel soeps qua aanbod,dus denk dat dat 1 van de redenen was dat wij zo goed verkochten.... toch weer 33 dieren van de hand kunnen doen

 

ook hebben we een Testudo Horsfieldii aangeschaft!!!

deze is een jaar oud,en vertoefd in een ter van 150 x 65 x 50,dus meer dan ruimte zat!!!

 

gr kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

calciumlactaat word gezegd overal verkirjgbaar te zijn

echter heb ik de ervaring hier bij ons in de buurt dat het slecht verkrijgbaar is

slechts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is calciumlactaat?

 

Enne Karina, negeren daar hebben ze hier nog nooit van gehoord hoor, maar de ene dag heb je het drukker dan de andere, en dan zit je niet zo vaak op het forum. Mijn ervaring hier is dat er altijd zeer snel wordt gereageerd.

En ik ben ook niet naar Zwolle geweest, maar ik kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt als je zoiets ziet. Ik kan daar zelf ook helemaal niet tegen. Maar ik hou mijn mond niet, ik ga rustig met iemand in discussie, dat kan ik niet laten.

En ik wil het ook niet laten, en ik zou willen dat meer mensen hun mond opentrekken, want misschien kan er op die manier ook wel iets veranderd worden aan allerlei misstanden, alhoewel die oplossing van Erwin me ook wel aanspreekt, ben jij zo'n vredelievend iemand Erwin, kusje erop, enne ..... t is over.... haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo nia

 

heb wel nog geen nakweek maar heb wel al groote bakjes hoor :rolleyes:

 

 

groetjes

 

erwin :rolleyes: &sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi karin

je hebt een klein hartje,en bent overgevoelig voor zulke dingen,en miss moet je idd niet meer naar beurzen gaan.

maar ik kan me hamm nog herinneren,daar klopte ook vanalles niet. zwolle is reptillia,die hebben hun zaakjes goed voor elkaar,nou ja meestal dus.

karin,waarom botvier je je fustratie niet ,en stuur een mailtje naar reptillia,dat kan via de website.en lucht op want je hebt je best gedaan.

tot horens.\groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie lieve reacties, de emoties waren bij mij iets te hoog opgelopen. Mijn excuses, ik kan gewoon niet tegen dierenleed, dan wordt ik gewoon heel erg emotioneel.

 

Later toen ik er weer rationeel over na kon denken, had ik behoorlijke spijt dat ik dat bericht geplaatst had, weet dat jullie niemand negeren, de hobbyisten die dieren verkopen heb ik alleen maar lof voor, jullie hebben jullie dieren echt onder goede omstandigheden zitten, het zijn dan ook echt de handelaren.

 

Ik ga alleen nog maar naar nijmegen en houten dat vind ik toch 1 van de betere beurzen. En de stands waar de dieren in te kleine bakjes zitten loop ik gewoon voorbij.

Alsnog bedankt voor jullie lieve reacties.

Groetjes Karin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel graag gedaan, en je bent niet de enige die emotioneel wordt bij het zien van zulke misstanden, gelukkig niet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben ook zeer verbaasd hoor,zwolle is in de buurt,reptillia staat echt goed bekend,en ik kom er altijd graag.maar ze zien natuurlijk ook niet alles.

zelf had ik ze al een mailtje gestuurt,eerst een babbeltje gemaakt om een naam los te krijgen.reptillia zit er echt niet op te wachten dat hun goede naam te grabbel word gegooid.

karin ,later als je wat terug leest denk ik ook wel eens oei,ik had me net even iets anders uit moetten drukken,nou ja wel eens wat vaker dan eens :P .

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×