Jump to content

Recommended Posts

ik heb het mestkweekje weggebracht vandaag, zal morgen uitslag krijgen.

 

maar ondertussen geweldig nieuws!!!

hij heeft vandaag 3 krekels zelf gegeten!!!!

 

ik had hem natgespoten en daar wordt hij vaak eventjes actief van, toen heb ik een krekel gepakt en (heel zielig) een tikje gegeven waardoor hij niet zo snel meer was. en voila, hij pakte hem zelf en daarna nog 2!!

 

was gaaf om hem zelf te zien eten, maar ik ben me er van bewust dat het morgen weer heel anders kan zijn, maar het geeft me voor nu even goede hoop!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga zo door kleintje eet maar lekker, Toppie.

Met veel gedult gaat het je lukken hoor;)

 

Maandag zekers de uitslag van het mestonderzoek.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo, dat is goed nieuws, en idd, morgen zie je wel weer verder, maar het is in ieder geval een goed teken dat ie zelf wat heeft gegeten, ook al waren het ietwat versufte krekels. Hou vol!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

dit is inderdaad positief

nu maar hopen dat het mestonderzoek ook goed uitvalt en dat het maar een gewone groeiachterstand is

zeker nu goed in de gaten houden dat hij blijft eten en niet onderdrukt wordt

maar zeker niet te vroeg victorie kraaien het kan een paar weken goed gaan en dan kan hij terug helemaal hervallen

dus extra in de gaten houden en hem goed verwennen met als tussendoor een paar wasmotjes zodat hij wat aan gewicht wint

probeer hem dus zoveel mogelijk zelf zijn voedsel te laten nemen kan een tijdje duren maar zeker veel gedult is hier op zijn plaats

dwangvoederen brengt alleen maar extra veel stress mee en valt meestal negatief uit bij dit kleine grut

zit hij nu apart ?

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

das een goed idee bedankt!

 

inmiddels zijn we een paar dagen verder en het gaat op en af. dan eet hij wel en dan weer niet.

 

vanmiddag kwam ik thuis van de reptielenwinkel en had ik buffalowormpjes gehaald voor ze.

 

ik kon mijn ogen niet geloven, meneer zat tussen de rest op de rost en keek erg helder uit zijn oogjes. ik zette het bakje met wormpjes in het terra en verhip: meneer of mevrouw(hihi) rende er zelf op af en begon te smullen.

maar een uur later lag hij weer uitgeteld op zijn vaste plekje in het terra.

 

ik heb hem niet apart gezet omdat hij dan continu bezig is om een uitweg te zoeken, hij reageert daar erg gestressed op en zolang de rest hem geen kwaad doet mag hij van mij bij de rest blijven.

 

de uitslag van het mestonderzoek was ok. niks vreemds. de arts had er ook maar weinig vertrouwen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het verschil in grote niet te groot is en er zijn geen inwendige parasieten in het spel

is er verder geenr eden om het apart te zetten

behalve als ie zich onderdrukt voelt

als ie probeert uit een terra alleen te komen

zou je dat ook kunnen zien als dat ie actiever is en niet onderdrukt voelt

zolang die de andere niet ziet gaat dat wel minder worden

maar als je m liever bij de rest houd en goed in de gaten houd wie weet

je doet je best meer kun je niet doen

en geloof me sommige dingen zijn niet te voorkomen

laten we hopen dat we het mis hebben gehad en dat ie het wel red

maar hou aub rekening met het ergste

dan valt het altijd mee

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij te horen dat het redelijk met hem gaat, en buffalowormpjes vindt ie blijkbaar erg lekker. En dat die DA er weinig vertrouwen in heeft, daar zou ik me niks van aantrekken hoor, jij kent je beestje het beste, en je doet gewoon je best, meer kan je niet doen. Veel succes ermee en hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat nog steeds op en af, dan eet hij weer wel en dan weer niet, echt geen touw aan vast te knopen.

 

ik heb wel besloten hem niet meer te dwangvoeren.

soms eet hij 2 dagen niet en dan ineens weer heel veel.

en dan weer 1 dag niet en dan weer wel.

 

met alle andere jongens gaat het super! ze worden snel groot!

de eerste 2 zijn al gereserveerd. ze krijgen een zeer goed tehuis en een terra van 1.20 bij 50 bij 60. de eerste paar maanden zullen ze erin verdwalen denk ik. hahaha

maar goed die komen in ieder geval goed terecht.

 

nu moet ik er nog achter zien te komen wat een mannetje en wat een vrouwtje.

ik krijg daarover veel verschillende berichten. laatst liep ik op een beurs in schipluiden en daar stond een stand van bleulagoon. ik vroeg aan hem hoe hij zag wat een mannetje was en wat een vrouwtje was. hij vertelde dat je dat al vanaf de eerste week kon zien aan de verdikkingen in de staart. dit terwijl ik mijn eigen bg gekocht heb in rotterdam en hij ze bekeek aan de hand van de kop. bleulagoon zei weer dat dat onzin was.

ondertussen ben ik druk aan het kijken onder de staartjes van de beesjes, maar ik heb daar geen ervaren oog voor.

 

iemand nog suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas is de arme stumper overleden.

 

het ging een tijdje goed en daarna weer niet en toen weer wel en het was ineens binnen 2 dagen over.

 

ik verbaas me erg nog steeds over dat de andere bg hem met rust lieten, hij lag dan op de rots en de rest liet hem daar rustig liggen, ze gingen ook nooit op hem staan ofzo, terwijl ze bij elkaar wel op de rug zaten.

 

maar goed ik ben weer een ervaring rijker.

helaas, maar het is niet anders. hij was gewoon te zwak.

 

bedankt voor de tips en steun.

 

met de rest gaat het trouwens voortreffelijk!

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer toch nog zo snel gegaan zo zie je maar je kan niks voorspellen.

Nou aan jou goede zorgen heeft het niet gelegen

sterkte en succes met de andere baardjes

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites
helaas is de arme stumper overleden.

 

het ging een tijdje goed en daarna weer niet en toen weer wel en het was ineens binnen 2 dagen over.

 

ik verbaas me erg nog steeds over dat de andere bg hem met rust lieten, hij lag dan op de rots en de rest liet hem daar rustig liggen, ze gingen ook nooit op hem staan ofzo, terwijl ze bij elkaar wel op de rug zaten.

 

maar goed ik ben weer een ervaring rijker.

helaas, maar het is niet anders. hij was gewoon te zwak.

 

bedankt voor de tips en steun.

 

met de rest gaat het trouwens voortreffelijk!

gr

Zonde zeg, en ja ik heb het ook met cizmo meegemaakt toen hij zo ziek was, Dena liet hem met rust, en ging af en toe naar hem toe om hem een lik te geven, en ging weer naar haar plaats.

Met Cizmo heb ik het ook meegemaakt toen Dena ziek was, vandaar dat ik sneller naar de DA ging dan met cizmo, maar zo leer je weer bij en weet je als je andere baardjes er een met rust laat is tie ziek.

 

Ik blijf nog steeds leren met ze.

Veel sterkte met je verlies.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer maar je hebt je best gedaan

het mocht niet zo wezen

weer een les geleerd zullen we maar denken

sterkte

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×