Jump to content
marvin

Verlichting

Recommended Posts

ik zoek lampen voor mijn leguanen terrarium....op een site zag ik sunspot lampen van 100 watt zijn dit goeie lampen? en is 150 totaal genoeg voor in mn bak? :rolleyes:

 

de site is www.terrariumplaza.nl dus misschien willen de mensen met leguanen kijken wat er het beste is? :P

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee fo dat goede lampen zijn

kijk eens op de onlineshop dat zijn in ieder geval goede lampen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

is niet te zeggen of dat genoeg voor je terra is...

hangt van meerdere dingen af... hoe groot is de bak? hoe warm is de kamer waar ie staat?

hoeveel spotts wil je erin? hoeveel kunnen erin?

 

vaak is het gewoon een kwestie van verschillende wattages gebruiken om te kijken hoe warm het waar word....

 

maar sunspots zijn over het algemeen wel goede lampen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn terrarium is 200x220x100,,,,maar is het bij sommige lampen dan dat ze snel kapot haan door de hoge luchtvochtigheid en temperatuur,,,,dus daarom weet ik niet of de sunspots lang en goed heelblijven?

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunspot is wel een goed merk maar ik gebruik nog steeds de lampen van de gamma. lekker goedkoop en stel dat er eentje kapot gaat koop ik weer een nieuwe en ben ik niet zo duur uit

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je beter persglaslampen koopt uit de bouwwinkels (brico, gamma,...). Deze geven meer licht en warmte dan gewone spots van hetzelfde wattage. Voor de algehele verlichting kan je dan bv. enkele lange tl-lampen installeren.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar is het niet dan dat er elke dag eentje stuk gaat, door de luchtvochtig en temperatuur,,,,anders kan ik beter een wat duurdere lamp kopen zodat ie ook wat langer meegaat????!!!!

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

het terra van lola is 180.daar brand een powersun en een spot van 60 watt de hele dag.

waterdichte perslampen heb ik ook veel gebruikt,maar de levensduur valt tegen.en en gewoone spot is veel voordeliger in de aanschaf.

neem op z,n minst 2 fittingen,dan heb je meer ruimte om met de tempratuur te spelen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een powersun van 300 watt, die mag maar een uur branden, en een 100 warmte spot die de hele dag brand, ook heb ik er een daglicht lamp inhangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×