Jump to content
hot-ice

Hobby Kamer

Recommended Posts

hi, ik had eens een berichtje gepost in verband met men hobby kamer, wel dat schiet aardig op, er ligt al een nieuwe vloer, muren zijn geschilderd enz. ik had nog wel een vraagje: moeten terrariums uit glas zijn? of kan ik dat zelf maken uit stevige ijzerdraad? ik had deze fotos gevonden op het

 

http://www.zoomed.com/shop/ZMLstore.cgi?us...&catalogno=SU-1

 

http://www.zoomed.com/shop/ZMLstore.cgi?us...catalogno=IA-30

 

maar dit is allemaal duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat terra's met dat gaas veel gebruikt worden voor kameleons, maar ik weet niet of het ook bij andere dieren gebruikt kan worden. Zo ontsnapt volgens mij de warmte veel sneller?? of ben ik fout?

 

De meeste terra's zijn volgens mij in glas. Sommige volledig in glas, sommige in hout en alleen de schuiframen in glas.

 

Persoonlijk zou ik niet met ijzerendraad werken maar gaan voor de houte/glaze terra's. Ook vind ik dat mooier dan die met gaas. Ik vind dat het gaas het zicht wat belemmert...

 

Maar misschien dat er mensen zijn die er anders over denken....?

 

 

grtjs Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wij zijn het ook met je eens glas en hout

dus of glas of glas en hout vinden wij ook het mooiste

dat gaas vind ik niet zo mooi

maar ja dat is persoonlijk he

en ja wat duurder is weet ik niet

en wat warmte betreft als je een kleine kamer zou hebben die je extra verwarmd

soort tropische kamer

dan zou die kooiconstructie wel kunnen voor sommige soorten

maar een baardagaam zou ik er bijvoorbeeld niet in doen

maar ja dat is voor iedereen persoonlijk

grtjssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja alle cameleons moeten in een niet glazen terrarium, ze kunnen daar niet in overleven.een uitzondering de bwerg kameleon.

 

ik zal anders terrariums laten maken, misschien een stuk goedkoper. ik ken wel een slachtoffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

baard agame's, konings phytons, bepaalde kameleons(zo'n terraruml is simpel te maken) zo van die dieren. waarschijnlijk baardagames kweken om een beetje geld te verdienen en men hobby uit te brijden :P:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je beter met de andere soorten dan kweekt als het is om geld te verdienen daar baardagamen eigenlijk te veel gekweekt worden.

 

ff ontopic gazen terraria zijn ideaal voor bergbewonende soorten zoals bepaalde kameleons, bergagames (japalura sp.) ed...

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik ben het met olly eens om baardagamen om er wat aan te verdienen

daar ben je te laat mee de markt is al overspoeld

en daarbij als je de jongen uitbroed en je verzorgd ze daarna goed

voldoende kalk,vitamines ruimte en eten

dan verdien je er echt niet op dan mag je blij zijn als je je kosten eruit haalt

grtjssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken voor geld schiet echt niet op. als je je gelukkig prijst met 30 eieren,moet je ze eerst uit laten komen,en dan beginnen ze je arm te vreten,en uiteindelijk blijf je er met 20 zitten,die je dan aan een handelaar moet vekopen,worden ze verkocht op marktplaats,of een beurs aan iedereen die voor een paar knaken wel eens iets anders willen!

het is helemaal waar dat de markt verzadigd is.niet alleen met reptielen ,met vanalles.zelf vind ik het (voor mijzelf)onverantwoordelijk om te kweken voor profit tenzij je een bedrijf hebt zoals marc,die is bekend al een tijd bezig,heeft de goede contacten.

verder kan je het beste zelf een terra bouwen,met hout en glas.scheelt in de kosten,en later ook op je electra rekening.

als je echt een stelling wilt,kijk dan op marktplaats of op ebay.daar zijn duitsers,koop je voor de helft,komen ze het ook nog plaatsen,en na twee weken staat de boel schots en scheef,heb je ze gevoert en je er aan geergert,en moet je het zelf afmaken!

sterkte ermee.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die volglazen terrariums nemen

Ze kosten veel geld, isoleren heel slecht en zijn nog zwaar en breekbaar ook

Ik maak mijn terrariums van mdf en enkel de schuifruitjes van glas

Dat scheelt veel in prijs en gewicht en hout isoleert veel beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit klopt wat je zeg.

 

Ik heb ook veel "houten bakken" Gemaakt van meubelplaat.

 

Deze kan je alleen gebruiken voor droge klimaat bakken.

 

Een glazen bak is zeer goed te gebruiken voor natte klimaten.

 

Waarom kopen veel mensen dan glazen bakken !!!!

 

geen romslomp om een bak te maken !!.

 

geen 2 rechter handen !!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Voor het goed ontsmetten van terrariums gaat er niets boven

glazen terrariums. :blink:

 

O ja, van reptielen-kweken zul je echt niet rijk worden. :P

 

Groetjes Marc. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ben het met mark eens wat betreft het ontsmetten.

Ook de kosten van een volglas terrarium vallen wel mee.

Met een beetje moeite en fantasie zet je voor 50 euro een bak van 2.50 in elkaar.

Glas van de sloop (vaak gratis omdat de slopers moeten betalen om het ergens anders weg te mogen gooien )en ontluchtings roosters kun je van van alles maken (de voorkant van geluidsboxen bijv. die je voor een paar knaken op de rommelmarkt koopt ).

Op de rommelmarkt haal ik ook veel van mijn plastik planten en voer en drinkbakjes.

 

0ece3836.jpg

 

Je ziet me hier met 3 bakken (boven 2xslangen en linksonder mijn baard ).

Ze hebben alledrie samen ongeveer 50 euro gekost (inklusief planten,bodembedekking fittingen enz ) .

Alleen de uv lampen en andere spots moet ik gewoon in de winkel kopen.

 

265f98f0.jpg

 

Hier een van mijn kleinste spinnenbakjes dit kost misschien een euro (50 cent fitting en 50 cent de rest van het bakje.

 

Als je zoals ik veel beesten hebt en dus ook veel terraria nodig hebt wordt je vanzelf vindingrijk.

In geval van nood kun je je bakken nog uit afval maken zoals deze python-bak

 

slang17python.jpg

 

Hij is uit ik geloof wel 20 stukken afvalglas gemaakt (de beesten moesten weg waar ze zaten en ik had op het moment geen bak voor ze.

Een noodbak dus waar ze inmidels wel alweer een jaar inzitten).

 

slang15python.jpg

 

Binnenkort krijgen ze een nieuwe bak met een houten bodem en bovenkant zodat ik hun klimtakken vast kan schroeven ( in deze bak zitten ze gekit en dit is op den duur niet stevig genoeg omdat het hout werkt door het sproeien en de slangen er veel gebruik van maken gaat het los ).

Voor alle eerlijkheid, mijn boas hebben ook een houten bodem en bovenkant in hun bak.

Om deze reden en omdat de bak 3.60 meter lang is en ik zulke glasplaten niet kan snijden (ik kom niet verder dan 2.20 meter,de grootste volglasbak die ik gemaakt heb ).

 

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel van een houten bak is dat deze beter warmte isoleer.

 

Je slangen vervellen beter in een houtenbak en hout is iets goedkoper en breekvaster dan glas.

 

en ja die vochtige bakken -> als je de terrariums van betonplex maakt dan is het water dicht. wel in de kieren verlijmen.

 

glas is wel breekbaar en moeilijker in elkaar tezetten voor een leek.

 

ook als je aan oud glas kan komen dan moet je hetzelf snijden ( dit is zeer gemakkelijk maar je moet wel durven ).

 

Hout is beter stapelbaar dan glas..

 

peter

Share this post


Link to post
Share on other sites
mja alle cameleons moeten in een niet glazen terrarium, ze kunnen daar niet in overleven.een uitzondering de bwerg kameleon.

 

ik zal anders terrariums laten maken, misschien een stuk goedkoper. ik  ken wel een slachtoffer

Hangt gewoon van de grote van je terrarium af, want heb zelf al verschillende soorten en grote gehad en gekweekt en was altijd in een glazen bak ;)

Gaas is voor beter luchtsirculatie maar dat is volgens mij het enige voordeel en dat het een pak goedkoper is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×