Jump to content
Sign in to follow this  
dissy/lizzy

Hoe Kun Je Zien Wat Voor Kleur Je Baardje Heeft.

Recommended Posts

Hallo,

 

Wij hebben Ziggy gekocht en de verkoper heeft ons verteld dat dit een echte red is. Hij is wel heel mooi van kleur, maar ik kan het nog niet echt zien dat dit een red is..

 

Hoe kun je dit zien?

 

groetjes kristel

Share this post


Link to post
Share on other sites

het baardje is alleen een red als de ouders een red zijn

heb je de ouders gezien???

zien kun je nooit wat het is

want een blood is bijvoorbeeld niet perse bloedrood

je moet het dus herleiden van de ouders af

want helaas word er met namen heel veel gerommeld

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben alleen foto's van de ouders gezien.... dus tja daar kan ook mee gerommeld zijn..

 

Nou maakt het voor ons niet heel veel uit want we geven om dit beestje, en voor ons is hij kei mooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
de red was wel het duurste beestje, ik weet niet wat je normaal voor een kleintje van ongeveer 2 maanden betaald. is 75 euro veel? of weinig?

waar heb je haar gekocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat je in de winkel slechts 75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk heeft de verkoper er idd maar een naam opgeplakt, en zo begint de miserie h

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de beurs in tilburg stonden mensen(die hier ook op het forum komen),en die hadden zeer mooie gekleurde baardjes

er zat ook red * sandfire bij voor maar 35 euro en de meer gekleurde red *orange was 60 euro.(voor de extreem gekleurde(1beestje) werd meer gevraagd)

 

zeer vriendelijke en geduldige mensen , die hun plezier halen uit het eens kweken,en zoals zoveelen hier het niet voor het geld doen,en een goede thuis belangrijker vinden dan enkele euros meer

 

al is mijn persoonlijke mening:kies een baardje van de nakweek op een forum,daar is meer kans op een eerlijke koop.

 

vb;iemand die reds aanbied,en er zelf geen zitten heefd,zal vlug de vraag krijgen waar de beestjes vandaan komen,daar er meestal wel geweten is wat er bij iemand als ouderdier zit

 

de meesten zetten er een foto van de ouderdieren erbij.

 

op een nest blijken er maar enkelen zeer mooi op te kleuren.

deze zijn natuurlijk duurder

de rest van het nest (wat ook mooie even aangename huisdieren zijn )zullen voor wat minder de deur uitgaan,maar nooit extreem opkleuren(uitzonderingen zijn er altijd)

 

zo hebben we een zeer mooie voledig felgekleurde oranje man in een winkel gekocht,maar kennen de herkomst niet,en kunnen hem daardoor geen naam geven,enkel orange.

van welke kleur ouderdieren hij komt weten we ook niet,en zo is de uitkomst van nakweek onbekend.

en als je graag een kleurtje erin wil kweken(wat eenieder wel eens wil meemaken)heb ik liever dat de kleur voorspelbaar is

 

als je je nakweek naar een winkel doet van bv sanfire,en je doet fotos mee van reds die je voorsteld als zijnde de ouders,is niet de winkelier slecht,maar het eerste slagtoffer

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij was wel heel enthousiast over de ouders van Ziggy, en hij heeft het volgende nestje ook al gereserveerd... Maar verder kun je er natuurlijk weinig over zeggen.

 

We zijn in ieder geval heel blij met Ziggy dus dat is zeker goed...

 

groetjes kristel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×