Jump to content

Recommended Posts

Hoi, Ik heb 2 baardjes van +- 10 weken.. Nu heb ik voor het eerst een bakje wasmotlarven gekocht, en er ook een paar gegeven, die binnen een paar sec. natuurlijk weg waren, ze werden gek.

Nu keek ik vanochtend in het bakje en zag een paar uitgekomen motjes zitten... kan ik deze geven of gaat het hun alleen om de larven ? Ze zijn tevens erg snel uitgekomen... Ik ben elke dag weer aan het zoeken naar larven en kan er geen 1 meer vinden alleen de witte coconnen. Ze waren ook aardig prijzig vond ik, zo'n 3 euro voor een bakje waar ik er misschien maar 7 uit heb gehaald, dit klopt niet helemaal lijkt me ?!?

Grtz Desp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De motjes kun je gerust geven, alleen is de voedingswaarde een

stuk minder als van de larven.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad zoals marc zegt, een wasmotlarf is zeer voedingsrijk ,maar zon mot...stelt in verhouding niet veel voor.

die is er enkel voor het plezier :lol:

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

die witte coconnen zijn die leeg??? als je ze vind???

want anders zitten er daar nog in hoor

dan moet je die cocon open maken en komen ze eruit

 

Om de gevleugelde versie te geven is niet erg, het kan zelfs heel leuk zijn om te zien hoe ze die vangen, en dan moeten ze aktief achter hun eten aan

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, das goed dat ik dat weet, want ik gooi die motjes altijd weg, nou ja altijd, is 1x gebeurd, als je ze in de koelkast bewaard verpoppen ze nl. niet snel. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey super bedankt voor de tips... de conconnen ziten idd nog vol, Als ik er 1 uit haal is deze een beetje bruinig. Ik ga is ff kijken hoe mijn baardjes reageren op de gevleugelde motjes, zal wel lachen zijn.

Nogmaals thx all !!

 

Greetz, Desp

Share this post


Link to post
Share on other sites

proberen de zwarte niet te geven (bedoel dus de larven) die zijn al oud, en zitten niet meer zoveel voedingsstoffen in

maar als ze iets verkleurd zijn dan kan het geen kwaad hoor

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je ook andere motjes geven, Ik bedoel, je ziet vaak (vooral in de zomer) dat er diversen motten in huis zitten (vaak rond lampen etc.) Mag je deze ook geven ?

Vriendelijk dank !

 

Grtz, Desp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×