Jump to content
Sign in to follow this  
Petouchke

Bakjes Insecten

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

wil even kort zeggen hoe fijn ik het vind dat iedereen zo snel reageert op de berichtjes. Dat heb je op andere fora niet.

 

En nu mijn vraagje: Hoe lang kan je zo een bakje insekten bij houden?

 

Dada

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik redde het zo een 2 weken met een bakkie. Maar ik was niet al te voederig voor die beestjes dus het kan vast langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik steek mijn insecten altijd in een vis bak.. een lege wel te verstaan :D ik denk dat het een fauna box noemt.. er zit ook een bakje met eten in en ik ververs heel de bak regelmatig zodat ik zo weinig mogelijk dode insecten heb = geld besparing :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet mijn krekels ook in een plastiq visbakje.

daar krijgen ze vers water en vers eten.

ik verzorg ze eigl even goed als mn baardje omdat ik het tog nog wel iets of wat zielig vind dat die beestjes niet lang kunnen leven. dus laat ik ze maar vollop genieten, zodat ze niet met honger moeten sterven :D

 

jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel lief van je bedacht Lexke, ik zeg altijd, dan hadden ze maar geen insect moeten worden, niet zo aardig van me :unsure:

 

Maar ik bewaar mijn krekels in een cricketkeeper, is een soort faunabox, met krekelgel, stukje paprika oid, stukje fruit, en maak die bak regelmatig schoon, en zo houdt ik ze lang goed, 1x per 2 weken komt er verse aanvoer, en heel af en toe ligt er een dood krekeltje in de bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou ze in een curverbak met aan de bovenkant verluchting

ik zet er ook dageklijks of om de dag groente bij, en een eierkarton of een keukenrol (als de papiertjes op zijn :P )

En ze blijven redelijk lang leven.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen ze onder kruipen.

als het goed is zit er in je bakje krekels ook meestal een stuk eierkarton of een papiertje gefrommeld

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat de enige reden, want ik laat ze altijd uit mijn cricketkeeper, omdat ze toch in die buizen gaan zitten, en zonder die eierkartonnetjes kan ik ook goed zien of er geen dode krekels in de bak zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die buis in kricket keeper heeft in principe het zelfde effect. dus in je cricket keeper hoef je geen eierkarton te doen

 

en ik vind die keukenrol wel handig want als ze daar in gaan zitten kan ik ze zo in een bakje met kalk of vitamine schudden

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja snap ik, ik vind die buizen wel handig, want dan strooi ik daar wat kalk en mineralen in, ff schudden, en smullen maarrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan hadden ze maar geen insect moeten worden, niet zo aardig van me :unsure:

 

Jij bent idd niet zo aardig voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze krekels zitten in een groote terrarium(100 50 60).

als er verse krekele bijkomen worden die erbijgedaan.

er staan bakjes in voor de eitjes die ze leggen.

we voederen de vrouwelijke op als de legboor gesplitst is,en de groote te luidrugtige mannetjes.

 

zelfs een krekel is mooi om zien,en heb er al uren kijkplezier aan beleefd.

al eens een krekel met een vergrootglas bekeken? best een mooi beestje.

wie een leeg terrarium heefd staan moet dit zeker eenmaal proberen,je kijk op 'de dome krekel' veranderd.

als je ziet hoe de mannetjes hun beste dansjes doen voor de meestal onverschillige vrouwen,en ziet hoe dat de vrouwtjes graven om eitjes te leggen,zie je een zeer leerrijk schowspel.

 

ook met sprinkhanen moet je dit zeker eenmaal doen.

zeer mooi om aan te zien.

al zijn sprinkhanen veel dommer dieren dan krekels volgens mij,maar mooier om zien

 

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Erwin, een groot terrarium voor je krekels, nou zover wil ik niet gaan hoor, ik vind mijn cricketkeeper al ruim genoeg voor ze. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 50 60 vind ik nu ook wel heel groot hoor :D

* respect* B)

maareuh, ik bekijk mn krekeltje sook wel regelmatig hoor. idd heel interessant om te zien. ze zijn overactief en dat is leuk ! :P

 

en die eierkartonnetjes is toch enkel om meer loop, klim en verstop ruimten te maken voor de krekels he? als de krekels te vaak in elkaars zicht zitten, dan eten ze elkaar op...

je moet eens testen:

1 bakje met een kartonnetjes

en 1 bakje zonder.

in het bakje zonder karton zullen op den duur de minste levende zitten, en de meeste dode ;-) en de overblijver is de sterkste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh echt, Lexke, dat wist ik niet, maar dat hoef ik in mijn cricket keeper dan niet te doen denk ik, daar is genoeg loop-, klim- en verstopruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh echt, Lexke, dat wist ik niet, maar dat hoef ik in mijn cricket keeper dan niet te doen denk ik, daar is genoeg loop-, klim- en verstopruimte.

ja uhu, ik weet het al zolang dat ik niet meer weet waar ik het heb gehoord ;-)

kben benieuwd naar mn nieuwe krekeltjes B)

morgen zou mn bestelling van Marc aankomen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze wel niet kweken, die insecten! Ga maar 1 baardje nemen! Moet ik die dan echt in een speciale bak doen? Kan je ze niet in dat plastieke doosje laten?

 

En wat is een cricketkeeper en waar kan ik dat kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een cricketkeeper is voor vrouwen zoals Christel en ik, die het smerig vinden om alles met de hand te pakken.

 

Dat is een plastic bak(verschillende maten te koop) met 2 buizen in het deksel. In die buizen lopen je voedseldieren, Als je je beestjes wil voeren, haal je een buis eruit, vitaminen/kalk erin, dop erop en schudden maar.

 

Het komt erop neer dat je geen krekels e.d. hoeft te vangen.

 

Een zeer geweldige uitvinding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op elke beurs, maar jij gaat toch naar Antwerpen? daar kan je ze ook wel krijgen denk ik. Je hebt ze in 2 maten. Als je veel krekels nodig heb dan moet je niet het kleinste bakje nemen.

 

Tegenwoordig heb ik 2 plastic aquariums (grote) en daar leg ik de buizen in, dan kruipen ze zo in de buizen en dan kan ik er zo een buis uithalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn man kwam op het idee, om gewoon 2 iets dikkere pvc buizen op maat te zagen, met een schuurpapiertje wat ruw te maken aan de binnenkant. Een dop van de ice thee erop, en je hebt het zelfde effect.

 

Slim he. Komt tie nu pas mee. Ik heb die dingen al een jaar. Dat gaattie zaterdag wel ff proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb ze ook in een curver bak met wat eierdoosjes en een lampje er boven...

ik bak meestal een doosje op en schud dan een beetje en dan vallen er een paar in een zakje en poeder dur bij en schudden maar...en eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kan je die overal kopen hoor.

anders online bestellen he ;)

kan dat niet hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×