Jump to content

Recommended Posts

mijn zoon word in okt 11 jaar, en wil graag een hagedis, maar welk diertje

past het best bij een jongen van die leeftijd.

wat kost een hagedis en huisvesting enz.

.

ohh ja en het moet nartuurlijk wel een diertje zijn dat ook uit zijn kooitje kan.

hoeveel werk heb je eraan, is ook belangrijk hihi.

 

Je ziet ik ben een volkomen leek, dus alle informatie is welkom.

 

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ellen

alleereerst van harte welkom op dit forum

ik zou zeggen lees eens rustig wat topics door dan kom je vanz elf wel tot de conclusie of een baardagaam wat voor hem is

ik ken je zoon niet dus weet niet hoe hij is met dieren en hoe verantwoordelijk hij is

zoeizo moet je er als ouder(s) echt 100% achter staan

niet zo van zoon lief zorgt er niet meer voor dan zetten we hem wel te koop

een reptiel als huisdier kost best behoorlijk maar kja een hond is ook niet goedkoop

succes met lezen van alle info

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie gbf , en je hebt helemaal gelijk hoor,als je zegt dat je als ouder erachter moet staan, ik ga dan ook zeker niet over een nacht ijs,

wat betreft het forum, er staat zoveel op ik zie door de bomen het bos niet meer.

maar ik ga nog wat speuren op het forum,

reactie's, tips blijven welkom

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi welkom hier op dit gezellige informatieve forum.

 

Tsja welk dier past er bij een jongen van 11??

ik denk dat je toch al gauw bij de baardagaam uit komt, deze kan als ie gewend is makkelijk een poosje uit het terrarium gehaald worden.

Maar reptielen zijn geen dieren die je echt kunt knuffelen en je zal er vanuit moeten gaan dat je zelf ook een deel van de verzorging moet doen, dit kun je niet geheel over laten aan je zoon, al is het alleen maar om hem goed te leren hem te verzorgen.

Tsja wat kost het.........................

 

Een baardje eet levend voer (krekels sprinkhanen wormen) (prijzen hiervoor liggen ver uiteen bij sommige leveranciers)

je heb een terrarium nodig van minimaal 1 meter lengte voor 1 volwassen baardagaam (op marktplaats ofzo worden geregeld goede 2e hands terra aangeboden voor een schappelijke prijs.)

je heb dierenarts kosten voor mest onderzoek en evt medicijnen (per dierenarts verschillend)

Je heb lampen nodig voor de warmte (bv spotjes van praxis of karwei)

en natuurlijk een uv tl of spaarlamp (deze zijn wat prijziger maar gaan best lang mee)

Je electriciteit rekening loopt omhoog (alhoewel met 1 terra valt dit nog mee denk ik)

De inrichting van je terra (zand, nep plantjes, drinkbak schuilhok enz) alhoewel je het zelf zo gek kan maken als je wilt

 

Ik zal nog wel dingen vergeten zijn, maar kijk een hier op de online shop dan krijg je een indicatie hoe duur alles ongeveer is.

 

Maar als je alles bij elkaar optelt dan vind ik (en ik dnek met mij meerdere mensen) het zeker de moeite waard om geld uit te geven aan deze reptielen.

 

Snuffel nog eens lekker rond hier op het forum, en stel vragen daar is het forum ook voor, zodat je weet waar je aan begint want het is belangrijk dat je weet hoe de verzorging is.

En als laatste wil ik nog toevoegen........................ kijk uit het is erg verslavend

meenig een hier op forum hebben reptielen aangeschaft voor hun kids maar zijn er nu zelf net zo gek mee :P

 

Oja en laat dit verhaal je NIET AFSCHRIKKEN HOOR!!! maar het is wel realiteit

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je esma voor je reactie, en ja ik geloof zeker dat het verslavend is, ik loop er zelf nu al helemaal warm voor, na het lezen op het forum, maar ik moet

toch eerst nog meer weten, want het is een aanschaf waar je jaren aan vast zit.

dus duik ik regelmatig op dit forum. ook wil ik ff naar tetra in oss om te kijken.

is dit een goed adres????????

 

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken ik niet?? dus dat zou ik niet weten

als je wil kijken ergens waar veel reptielen zijn kan je natuurlijk zaterdag of zondag naar tilburg komen naar de oliemeulen, neem je zoon mee, en kijk eens hoe hij reageert op al die reptielen. (en is ook nog eens een leuk uitje omdat er een reptielenzoo aan vast zit en buiten nog allemaal andere dieren zitten zoals aapjes enznenz

En er worden allerlei soorten reptielen te koop aangeboden zo heb je een goed assortiment bij elkaar

(nog niet tot aanschaf over gaan natuurlijk haha maar kijken kan altijd

 

Ook is er 1 okt een beurs in antwerpen,

 

Als ik het zo lees kom je uit de buurt van brabant??? omdat je naar oss wil

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ellen, allereerst van harte welkom hier op dit gezellige forum. Ik kan me goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, had ik ook 3 maanden geleden, maar ik ben al helemaal ingeburgerd, en als ik iets niet snap vraag ik het gewoon, en is die vraag al eerder gesteld, dan geeft dat helemaal niks. Iedereen hier heeft heel veel geduld, is ontzettend enthousiast over de dieren die ze hebben.

 

Ik ben zelf moeder van 3 jongens, mijn oudste wordt overmorgen 11, en wij hebben naast nog wat andere dieren 2 reptielen, 2 baardagamen, van ongeveer 5,5 maand oud.

 

Ik had me redelijk geinformeerd voordat ik eraan begon, en al doende leert men. Ik weet er steeds meer vanaf, en hoe meer ik weet, hoe verslavender het wordt.

 

Het zijn machtig interessante, mooie, lieve beestjes. Ik denk een heel goed reptiel om mee te beginnen, maar net als mijn voorgangers zeg ik je ook, geef je kind niet de totale verantwoordelijkheid. Mijn middelste van 9 wilde graag een baardagaam, ik heb meteen ja gezegd, ook al omdat ik iemand kende met zo'n beestje, maar we zijn pas tot aanschaf overgegaan toen ik vanalles wist over de huisvesting en voedsen etc.

 

Mijn kinderen geven de baardjes ook eten, maar ik houd altijd de regie, ze staan bij ons in de woonkamer, eerst bij mijn zoon op zijn kamer, maar ik vind ze zelf ook zo mooi, ik wil ze liever daar waar ik ze vaak zie.

Altijd als ik het terra ga reinigen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig dames dat jullie zo snel reageren, ik ben al weer een stuk wijzer

geworden, ben gisteren ook ff naar de winkel geweest en wat ik zag trok mij erg aan, jammer dat ik dit weekend geen tijd heb om naar tilburg te gaan, misschien kunnen we naar antwerpen.

het aanschaffen van een terra is wel erg duur, heb al op internet gespeurd,

maar op marktplaats en zo staat weinig of ver weg, misschien is dat on line schoppen op dit forum iets??

wel goedkoop in ieder geval hihi.

ik zit ook nog wel in mijn kraag met vakantie's want ik denk dat niet iedereen

warm loopt om zo'n beestje te verzorgen. ik ben er dus nog niet uit, en ik zie het beestje graag maar om de vakantie eraan af te laten hangen gaat me wat te ver.

 

een ding is zeker, ik ben blij dit forum gevonden te hebben, want hier staat en krijg ik veel informatie, nogmaals bedankt voor de reactie's.

 

ps.vind het een goede tip om via deze dierenliefhebbers een beestje te kopen

 

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk op die leeftijd dat hij het dan een tijdje leuk vind en dat uiteindelijk de verzorging terecht komt bij de ouders. Dus als ik jou was zou ik er echt volledig achter staan en ook het risico willen nemen dat je hem uiteindelijk zelf zal moeten verzorgen. Ik heb zelf op die leeftijd ongeveer een hamster gehad (ik moest en zou een hamster) maar na een tijdje was ik men interesse ook totaal in het beestje verloren. Ik ging liever met vrienden spelen enzo.

Even een klein plaatje van wat het allemaal kost ongeveer:

terra 2e hands: 50 euro

lamp: +/- 50 euro (kan duurder kan goedkoper)

baardagaam: tussen de 30 en 50 euro (in goede reptielenzaak)

inrichting: ook zo een 50 euro als je het een beetje leuk wil doen

vitamines/kalk: 20 euro

voederdieren: 10 a 15 euro per 2 weken.

Totaal om te beginnen om en nabij de 230 euro

 

Misschien dat sommige het niet helemaal eens zijn met de prijzen maar tis maar een indicatie.

Mocht ik wat vergeten zijn moeten jullie het lijstje maar aanvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk op die leeftijd dat hij het dan een tijdje leuk vind en dat uiteindelijk de verzorging terecht komt bij de ouders. Dus als ik jou was zou ik er echt volledig achter staan en ook het risico willen nemen dat je hem uiteindelijk zelf zal moeten verzorgen. Ik heb zelf op die leeftijd ongeveer een hamster gehad (ik moest en zou een hamster) maar na een tijdje was ik men interesse ook totaal in het beestje verloren. Ik ging liever met vrienden spelen enzo.

Hoi Perconte,

 

Dat ben ik wel met jou eens, mijn dochter kreeg toen ze 5 was een konijn van m'n zuster. Heel lief en leuk. Mijn dochter speelde alleen maar met het beestje, maar de vieze klusjes kwamen op mij neer. Ze hielp natuurlijk wel met de bak verschonen, maar wat kan je verwachten van een kind van 5. Het konijn is 8 jaar geworden.

 

Nu is mijn dochter 14, en ze wil alles wel hebben, vorig jaar een kameleon, in Houten zag ze landschildpadden en nu wil ze een baby baardje houden. Maar krekels vind ze smerig, sprinkhanen zijn eng en wormen zijn goor. Dus als we een babytje houden kan ik er dus voor zorgen, maar hij is van haar meent ze dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie hebben helemaal gelijk hoor, hier hebben ze ook wel meerdere huisdieren gehad, waar ik de zorg voor moet dragen, maar ook wil dragen, en dat geeft niet, maar ik wil wel weten waar ik aan begin, ik ga er dus vanuit dat de zorg op mij neer komt, maar mijn vraag was eigenlijk meer waar heeft een jongen van 11 het meeste aan, en dan bedoel ik meer wat kan zo'n jong uit het kooitje halen.

 

 

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De makkelijkste reptielen qua hanteren en dergelijke zijn toch wel de baardagamen. Verder zou je naar luipaard gekko's kunnen kijken maar dat zijn volgens mij meer nachtdieren. Hou er wel rekening mee dat een baardagaam dagelijkse verzorging nodig heeft en een konijn of iets dergelijks volgens mij niet. Je moet dus wel bereid zijn om iedere dag even tijd vrij te maken voor hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik zo tussen de regels door lees ellen vind jij het niwet erg om er evt voor te zorgen :P klopt dat?

Is ook heel leuk om te doen hoor echt waar

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een goed idee zeg om te kijken of er iemand in de buurt woont.

ik woon in schayk dat zegt de meeste natuurlijk niets, maar dat is tussen nijmegen en den bosch. en huh al zou er een vacantie tegen zijn ben ik denk ik al te laat hihi.

 

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik denk het ook, als de ziekte eenmaal te ver gevorderd is is er helaas niets meer aan te doen! Nogmaals, je zal ermee moeten leven, heel veel sterkte ermee ahum :P

 

Ja, goed idee van mij h

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohh jee das wel erg ver om je diertjes te komen voeren nia, wens je sucses met het vinden van een partner in vakantie

groetjes ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ellem.welkom

 

baardjes zijn geweldige dieren,ze doen lekker hun eigen weg,en je hoeft ze s avonds niet uit te laten in de regen.

maar ik zal je wat vertellen van de tetra in oss niks kopen daar toen wij daar waren om ons te orienteren schoten de tranen in onze ogen,de jonge baardjes lagen er slecht bij echt zielig.ik kan je een goede tip geven ga naar de beurs en kijk lekker rond en dan kom je vanzelf bij gbf uit.wij hebben ze ook bij hun gekocht,op de beurs in den bosch,onze diesel en replay doen het super goed.

 

mvg dennis en anja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×