Jump to content
Sign in to follow this  
erwin

Vakantieverassing

Recommended Posts

hallo

toen we deze morgen onze wagen (omgebouwd tot kemper) wilden uitkuisen,en klaarmaken voor tilburg,deed sonja een rare ontdekking.

er kroop iets in,een worm dacht ze(overblijfsel van het hengelen zeker dacht ik).

toen ik maar zelf begon te kuisen vond ik eerst niets.

 

toen in het hoekje zag ik ook iets wegvluchten,en het was snel,dus geen regenworm.

de lamp erbijgehaald,en een netje,moest weten wat het was.

we hebben alles eruitgehaald,en aan een van de kussens hing er eentje.

deze liet zich mooi vangen.

 

het kleek een hagedisje te zijn.

toen het in een kleine terra zat herkende ik het meteen.

 

op onze vakantie in croatie ,hebben we twee weken op een plaats gestaan waar het er van krioelde.

bij het opkomen van de zon (ja we zijn vroege vogels) en de eerst warmte voelbaar was lag op iedere steen wel een of meerdere van deze beestjes.

de meeste zo rond de 20 cm,maar ook veel kleintjes.

 

bij het opserveren bleeken deze uit een klein holletje(zoals van een regenworm) uit de grond te komen.

 

bewust hebben we er geen meegebracht,ze horen daar thuis ,en het is ook te gevaarlijk voor ziektes mee te brengen voor onze baardjes.

 

maar nu zitten we er nu toch mee.

 

de redeneering waar er een is kunnen er nog zitten,zijn we terug gaan zoeken.

er zitten er nog ,heb er zeker 3 gezien,en eentje kunnen vangen(jammer is haar staartje blijven liggen)de andere zijn gevlucht in de bodemplaat van de wagen.

 

hoe is hetmogelijk dat deze kleine beestjes het overleven.

we zijn vertrokken op 2 augustus uit croatie,en hebben ondertussen al 17 dagen met deze beestjes rondgereden.

 

we hebben nu meel op de bodem van de kemper gestrooid in de hoop er nog te kunnen vangen voor het te koud word.

 

ze zijn uitgehongerd,heb er kleine krekeltjes bijgedaan,en ze begonnen direkt te eten.

 

nu hebben we daar in croatie ook slangen gezien(de grootst die ik zag was meer dan 1 meter lang)

omdat sonja daar een grote schrik van heeft word het een dag van zoeken en poetsen als i :( volgende week naar tilburg wil gaan :angry: )

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook benieuwd naar foto's!

goed info proberen te zoeken, en anders naar een reptielen opvang doen als je ze zelf niet kan houden

ik snap dat je bang ben voor ziektes

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou eens een leuk souvenir, zeg! Maar ik begrijp dat je bang bent voor ziektes, het zou wel leuk zijn als je het kan houden trouwens, zeker als je er de ruimte voor hebt. Plaats je snel een foto? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf net terug uit zwitserland,,,,en er was een plek tussen de stenen waar ook hagedissen zaten,,,,,heb er 1 op de foto genomen, ma het lukt me niet om de foto op het forum te krijgen,,,,misschien dat ik het naar gbf kan sturen, omdat volgens mij gbf dat dan op het forum te krijgen :P

als je dat dan zou willen doen/en lukt gbf???? :rolleyes:

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×