Jump to content
Sign in to follow this  
wim

Ventilatiesysteem

Recommended Posts

Ik ga binnen kort beginnen met een nieuwe bak te maken voor me baartjes.Nou wil ik er ook een ventilatiesysteem er in maken.En nou zat ik er zelf aan te denken dat ik het via de zijkanten de lucht naar binnen laad komen.

 

Wie heeft hier ervaring me en hoe denken jullie hier over.

 

 

Wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,wij hebben de bak laten maken,door rainforrest.

en die hebben ventilatie,bovenin gemaakt,

en onderin,aan de voorkant van de bak(daar hebben ze een riggel gemaakt,en de baardjes kunnen er ook op lopen).

suc6 ermee.

groetjes,jannie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jannie, werk het ook op een fen of heb je van die lucht gaten er in zitten.

 

wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

na mij weten is het helemaal niet zo goed voor baardjes om een fen systeem in een bak te maken

hebben ze continu tocht

bij kikkerbakken word het wel gedaan maar dat is om dat je echte planten er in heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel gehoord dat je oude computer ventilatie systemen kan gebruiken (dit zijn kleine ventilatoren) maar ik ben niet technisch genoeg om het hoe en wat er van te weten

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocht, daar ben ik niet zo bang voor, om ik wil hem via de zijkanten om hoog laten blazen en niet tegenover elkaar.En inderdaad wil ik een ventilatortje van een pc gebruiken.Dit omdat die niet een groot hoeveelhied lucht naar binnen blaast.

 

Ik heb even een tekening gemaakt op de pc zodat je er een idee bij heb.

Ventilatiesysteem.jpg

 

wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ikzelf ben voorstander van een goede ventilatie

dit wordt nogal gauw over het hoofd gezien

maar een pc ventilator wordt meestal maar gebruikt bij erg vochtige tropische bakken, zoals palludariums voor kikkers

en dit voor het aanslaan van vocht te verminderen

is dus echt niet nodig bij woestijn terra's

zolang er maar genoeg verse lucht kan voorzien worden d.mv. roosters is dit voldoende

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou ook niet werken met een ventilatiesysteem hoor voor baardjes. Zo krijgen ze continu tocht ook al geeft zo'n pc ding niet veel, toch gaat het trekken voor je baardjes waardoor ze ziek kunnen worden.

 

Wij kopen gewoon de roosters van de winkel en bevestigen die aan de achterkant van het terrarium.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik nog geen antwoord heb geven, dit kwam om dat ik druk was met me site in elkaar te zetten.

 

Ik neem jullie raad zeker me, zodaar ik met de bouw gaat beginnen van me nieuwe bak.Bedankt allemaal.

 

gr wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij zo een lange luchtschacht wil maken denk ik niet dat je computer fan sterk genoeg is om de lucht zo ver te blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het een woestijnterrarium is, dan ben je het beste af met een grille onderaan, een een grille bovenaan, aan de andere kant.

 

de lucht circuleerdd vanzelf, doordat je de lucht opwarmt, waardoor de warme lucht via de bovenste grille wegtrekt, en er ia de onderste grille nieuwe lucht word aangezogen.

 

het werkt dus maw vanzelf, zonder dat je nog extra energie moet verspillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×