Jump to content

Recommended Posts

heb nu vanaf zaterdag 2 baardagamen 8 weken oud de eerste dag aten ze allebij maar zondag allebij weer niet nu vandaag heeft 1 van de 2 wel gegeten maar 1 krekel en wat buffalo wormen maar de ander heeft nog niks gegeten vanaf zaterdag teminsten wat ik heb gezien, en van het groente en fruit in de terra eten ze volgens mij ook niet is der wat aan de hand met die eene of is dit normaal als ze ergens net zijn moeten ze dan eerst wenne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze moeten zeker even wennen

nieuwe omgeving enz

als dit langer gaat duren moet je goed in de gaten houden dat de ene niet onderdrukt wordt door de ander

zonodig appart voeren

 

succes en groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

wennen kan een oorzaak zijn

maar weet je zeker dat alles in orde is in je terra temperatuur ed??

zijn ze wel goed actief???

voer eens een ander maatje krekels dit wil ook nog welleens helpen

en laat zoziezo zsm mestonderzoek doen

door de stress van de verhuizing krijgen inwendige parasieten de kans om toe te slaan

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werd vanmorgen wakker en zag door de terra 2 krekels lopen ik heb ze allebij gevangen en die voor de neus van dat eene baardje gezet die niet at en hij at ze beide snel op jeeej gelukkig eten ze nu weer allebij maar toch bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou goed in de gaten of de en dan inderdaad niet onderdrukt word

met andere woorden dat ze allbei de kans krijgen om te eten

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb neteven opnieuw geprobeert maar ze eten allebij en krijgen evenveel en wachten geduldig af tot ze aan de beurt zijn de een kan ik met de hand voeren deander is nog steeds vrij bang en rent vaker weg maar als ik een krekel voor ze neus zet dan eet hij die ook op ik let er op dat beide evenveel krijgen ze eten ongeveer per keer dat ik ze voer 2 krekels nu ik ver ze smorgens en laat in de middag en verder is er andijvie, manderijn en appels klein gesneden op een schaaltje in het terra en een bakje buffalowormen, alleen van ht fruit en groenten eten ze volgens mij nog niet en de buffalowormen eten ze voor zover ik heb gezien alleen als ik ze voor ze neerleg en ze eten niet zo uit het bakje denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet uit de hand voeren hoor laat ze maar jagen

twee krekels is wel wat weinig

mar ze moeten mischien nog even wenne

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik kan beter gewoon een antal krekels bij 4 in het terra zetten en dan weer verder gaan met wat ik en doe en ze er zelf maar achter aan laten gaan? Iser dan niet de kans dat ze te weinig binnen krijgen?

 

En mijn krekels kruipen wel eens onder de 2 stenen die in mijn terra liggen hoe kan ik dit voorkomen ? iemand een tip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rond die stene goed aan vullen met zand

en ander stene eruit halen als je ze voert

en dan na een tijdje er weer in

terra niet te vol inrichten als ze jong zijn en dan komen ze echt wel aan eten toe

ik weet niet hoe groot je baardjes zijn en welke maat krekels je voert

mar die kleintjes van ons van eten echt wel meer dan vier krekeltjes

en wij voeren minstens drie keer per dag

en we gooien de krekels er gewoon los in

krekels wel bepoederen he

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn inrichting van mijn terra lijkt me niet te vol toch?

 

RIMG03.jpg

 

 

Maar hoeveel krekels denk je dat ik er per keer kan in gooien ik heb namelijk 2 baardjes van ongeveer 8 a 10 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

op zich niet vol maar krekels kunnen overal onder kruipen he

wij werken bij jonge baardjes met zogenaamde schuilplateau,s en elke dag halen we die eruit om ze schoon te maken

en terra te zeven ed

we halen dan alles eruit en laten baardjes even zitten

die krijgen dan de kans om eventueel nog loslopende krekels op te eten daarna zetten we ze in en badje of in een bak om ze te sproeien of badderen

dan zeven we terra en daarna richten we het terra weer in

en zittenz e gebadderd /gsproeid en wel weer in een schoon leeggeten terra

aantal noemen is lastig ik tel ze niet mar gbegin is met acht krekeltjes los te laten

en kijk eens op bovenstaande manier of ze allemaal opgaan zijnz e op kun je dit twee keer doen of zo vaak als nodig

zorg dat er altijd ook snachts schaaltje groente of fruit erin staat dan eten krekels dit ipv aan je baardjes te knabbelen

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee om voor nu even die grote meest rechts liggende steen eruit te halen en weer erin te doen als ze groter zijn?

 

dan is er meer ruimte en minder schuilgelegen heid voor de krekels is dat een goed idee? dan laat ik die kleineren linker steen erin onder de warmste lamp?

 

De krekels die ik loslat klimmen ook vaker tege de achter wand omhoog maar dan kunnen de baardjes er niet bij moet ik die krekels dan naar beneden jachen of gewoon laten zitten en komen ze dan na verloop van tijd wel weer naar beneden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×