Jump to content
Sign in to follow this  
karina

Hoe Vind Je Deze?

Recommended Posts

Onze kleine kruipt nu aardig in het rond en omdat het een niet tamme leguaan betreft vind ik het niet vertrouwt met de kleine.

Je zal net dat je even niet oplet en hij het glas mooi even openschuift.

Daarom zoek ik een nieuw plekje voor de leguaan.

Ik weet helaas niet of het een man of een vrouw betreft.

De leguaan is nu 4 jaar oud.

Je mag de bak er ook bij hebben.

 

Deze vond ik op marktplaats, en er zit ook houtbedekking op de bodem, ik kan me hier zo kwaad over maken. :angry: En een legu die de ruit openschuift? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze bedoelt dat hun kleine kind de deurtjes open kan schuiven :P

heb het een leguaan nog nooit zien doen.

 

Ik zou dan een slot op het terra zetten als ik bang zou zijn dat de iggy zou bijten ofzo

maar daar je beest om weg doen???

maar ik snap ook wel dat als je iggy niet tam is dat je moet oppassen met kinderen

 

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien ook stres?

 

als die kleine steeds tegen dat raam staat te timmeren... kan die leguaan behoorlijk van over de zeik zijn..

gaat slaan, staart breekt af, eet, groeit niet meer.... noem maar op...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is wel zo, maar denk er dan eerst goed over na eer je er aan begint vind ik.

Het is niet zomaar een voorwerp wat je maar weer weg doet als je het zat bent.

 

Er zijn altijd omstandigheden te bedenken maar als je veel van je dier houd, zoek je een oplossing, tenminste dat doe ik dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zo'n onzin, om het op je kind te schuiven. Ik heb altijd dieren gehad, had ze al toen ik kinderen kreeg. Je voedt je kind gewoon op met respect voor de dieren, dat betekent goed opletten, in de buurt blijven, je kind nooit alleen laten met het dier, desnoods kooi of terra hoger zetten.

Mijn kinderen zijn net als ik dol op dieren, gaan er respectvol en lief mee om. Ik heb nog nooit een dier weggedaan om mijn kinderen, en zal dat ook niet doen. IK vind het ook een verrijking in mijn leven en het leven van mijn kinderen, dat ze opgroeien met huisdieren.

 

Die persoon is gewoon dat beestje zelf zat en probeert er zo een excuus voor te verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

stom om een leguaan daarom weg te doen...zorg dan gewoon net zoals nia zegt dat je je kind opvoedt er goed mee om te gaan...of je zorgt gewoon dat het kind er niet bij kan komen met een hekje er om heen ofzo of hoger zetten

en karina misschien kun je er ook bij schrijven waar de adverteerder woont voor de geinteresseerde??

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

op zich lijk het mij vrij moeilijk om een kind dat net leert kruipen zo op te voeden dat die snapt dat die van de bak / dier moet blijven . heb ik het fout zeg het me ik heb nog voorlopig geen kinderen :P

 

zelf zou ik der een slotje op zetten .

 

mijn tejus weten wel hoe ze de bak open krijgen daarom heb ik er een slotje opgezet , dus meschien is dat bij hun ook het geval .

 

maarja sommige willen gewoon een reden geven van verkoop wat het dan ook is .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee een pas kruipend kind snapt nog niet dat hij deurtjes niet open mag schuiven.

 

Ik zou er ook een slotje op doen

zowel als bescherming voor het kind als voor het dier.

 

En zou hem dan bv als kind op bed ligt door kamer laten lopen zodat je zeker weet dat er niks gebeurt.

 

Maar als ik bv een hond zou hebben die erg jaloers is, en dominant gedrag zou vertonen naar mijn kind,(bijten of boven hem gaan staan) zou ik toch voor mijn kind kiezen hoe erg ik dat ook zou vinden.

En ik ben echt niet iemand die zomaar dieren weg doet hoor.

Ook al heeft ie nog niks ergs gedaan, maar je leest het zo vaak en die mensen zeggen dan dat doet ie anders nooooooit!

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×