Jump to content
Sign in to follow this  
NiteSpeed

Agaam Eet Erg Veel

Recommended Posts

Mijn baardagaam is niet echt agressief als je hem uit haar bakje haalt, maar zolang zij in haar terrarium zit vliegt ze echt op alles af wat maar beweegt en probeert het op te eten.

 

Het is een volwassen vrouwtje, niet bevrucht, en ook niet erg groot. Ze eet soms 3 flinke sprinkhanen op een dag en dan nog probeert ze alles op te eten wat maar in haar bereik komt. Haar bekje begint zelfs licht af te stompen en te vervormen omdat ze zo vaak tegen het glas aan hapt.

 

Mijn broer denkt dat het wormen zijn waardoor ze veel meer eten nodig heeft dan normale agamen. Zit hier een kern van waarheid in of is ze gewoon gek in d'r hoofd?

 

Oh, en ja, zodra ze verse poep legt breng ik dat zo snel mogelijk naar de shop om het te laten controleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 sprinkhanen voor een volwassen vrouwtje vind ik persoonlijk niet veel

 

ik zou voor de zekerheid mestonderzoek doen

en als ze geen wormen heeft

zul je mischien wat meer moeten voeren

voer je haar enkel drie sprinkhanen of nog meer???

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik zou ervoor zorghen dat je iedere dag veel groenten en fruit in je terra zet misschien dat dit wilt helpen, als ze echt honger heeft dan zal ze daar wel van eten.

 

zowieso verstandig dat je een mestonderzoekje laat doen.

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als je maar 3 sprinkhanen voert en niks anders licht het daaraan .

dan is het makkelijk op te lossen door meer voeren .

mest onder zoek is zoals eerder gezecht handig om te doen .

maar denk dat je meer moet voeren .

 

greet sedwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn, 6 tot 8 sprinkhanen per week leek ons altijd wel genoeg. Er zit hier ook een volwassen mannetje en die is heel tam en rustig. Die eet bijna nog minder en heeft vaak ook geen zin om meer te eten dan we hem aanbieden. Daarom zijn we de kleinere vrouw ongeveer even veel gaan geven. Plus dat je nog af en toe verhalen hoort over mensen die hun baardje enorm overvoeden omdat ze vaak veel meer eten dan goed voor ze is.

 

Toch maar eens kijken wat er gebeurt als ik ze wat meer eten geef dan. Ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer voeren zoiezo

en veel gevarieerder

je kunt ze krekels,sprinkhanen,moriowormen,wasmotten,redrunners,dubia enz enz geven

tevens kun je ze ook een gevarieerd aanbod groente en fruit geven

geven je ze wel kalk en vitamine,s??en uv

zoiezo even mestonderzoek doen

want je man eet dan wel erg weinig

mischien dat hij last heeft van inwendige parasieten

even wat verse ontlasting naar de dierenarts brengen

kost je weinig en dan weet je wel gelijk hoe het zit

succes

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd veeell meer varieren en meer voeren se staan immers ook bekend om grote eet lust!

 

je zou best is gewoon een bakje er in kunne gooie in een keer... dat ze ook weer eventjes lekker aan komen enzo.. komen ze denkik ook wat meer tot rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou je bent niet de enigste. sins ik mijn baardagamen uit de woonkamer heb gezet en ze boven op me terra kamer heb gezet.. vliegen ze op alles af wat beweegt. vooral mijn vrouwtje als ik het terra los maak en hand er in steek rent ze er al op af alsof het voer is. dus ik ben de laatste tijd al meer aan het voeren nu gemiddelt 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardje eet ongeveer 20 sprinkhanen in de week.

Groente eet hij helemaal niet. zet het vaak genoeg in de bak, maar hij kijkt en niet naar om.

Krekels eet hij ook niet meer. Volgens de dierenarts is hij in zijn bek gebeten door een krekel (was vorige keer helemaal dik en ontstoken) en ook daar kijkt hij vanaf dat moment niet meer naar om.

 

Wormen vind hij heerlijk op zijn tijd.

 

af en toe heb ik het idee dat wij een heel kieskeurig baardje hebben haha. Ziets van: wat de boer niet kent eet ie niet haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi NiteSpeed, 3 sprinkhanen op een dag voor een volwassen vrouwtje is niet erg veel, maar dat hebben de anderen je ook al verteld. Ik heb 2 baardjes van 5 maanden oud en die hebben vanmiddag voor het eerst in hun leven morio's op, nou ze vonden het heerlijk, ze hebben er ieder 3 op, en toen nog eentje gedeeld. Daarnaast staat er nog een bakje gevuld met buffalootjes in hun terra, en daar begonnen ze ook nog smakelijk van te eten.

 

Ik geef ze heel gevarieerd eten, krekels, sprinkhanen, buffalootjes, dola's, morio's, wasmotlarven, en natuurlijk groenten en fruit. Alhoewel dat laatste alleen gegeten wordt door Reign, maar je ziet dat ik ze heel veel soorten voedsel aanbiedt. Ze geven zelf goed aan wanneer ze genoeg hebben, dus ik denk ook dat je rustig meer kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn baardje eet ongeveer 20 sprinkhanen in de week.

Groente eet hij helemaal niet. zet het vaak genoeg in de bak, maar hij kijkt en niet naar om.

Krekels eet hij ook niet meer. Volgens de dierenarts is hij in zijn bek gebeten door een krekel (was vorige keer helemaal dik en ontstoken) en ook daar kijkt hij vanaf dat moment niet meer naar om.

 

Wormen vind hij heerlijk op zijn tijd.

 

af en toe heb ik het idee dat wij een heel kieskeurig baardje hebben haha. Ziets van: wat de boer niet kent eet ie niet haha

een beetje logisch dat als je 20 sprinkhanen per week voert dat hij geen groenten of fruit meer eet. ;)

 

ik vind 20 sprinkhanen voor 1 baardje echt veel te veel , bij ons krijgen de baardjes ong. 1 bakje krekels en 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

NiteSpeed schreef eerder dat die baardagame 3 sprinkhanen op een dag eet. Dat vond iedereen wat weinig.

Mijne eet er 20 in de week en komt dus op hetzelfde neer als NiteSpeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Cabasa, je bent goed bij de tijd, ik vind het ook niet zo heel veel hoor. Maar wat meer variatie zou wel mogen, dus misschien minder sprinkhanen en dat vervangen door iets anders op zijn tijd.

 

En van die groenten en fruit klopt ook niet. Mijn ene baardje eet af en toe wel groenten en fruit, maar dan moet het wel "in beweging" zijn, ik zwaai het dan voor zijn neus heen en weer. Maar de andere schattebout moet er helemaal niets van hebben, ik blijf het proberen, maar tot vandaag de dag gebeurt er niks.

 

Smaken verschillen denk ik dan maar.

 

Ik kan nog niet dagen zonder dierlijk voer instellen, want ze zijn nog volop in de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×