Jump to content
Sign in to follow this  
theo

Doelgroep Schildpadden Lacerta

Recommended Posts

vind het jammer dat ze niet veel verschillende dieren op die site hebben.

maar verder wel een leuke site lijkt erg veel op herpetologen.nl

 

groeten erwin.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hem bij vavorieten geplaatst, dan kan ik morgen eens rustig verder kijken

maar ziet er zo 1,2,3 goed uit

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een nieuwe doelgroep? is toch al een prima en deskundige vereniging voorhanden (NSV).

Opsplitsen lijkt me niet zinvol of nuttig.

Ook voor sites zijn er uitstekende alternatieven als waterschildpad.nl en turtle.be.

Ik vind persoonlijk elke verere opsplitsing in reptielenland een gemiste kans tot samenwerking.

 

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is er elders al uitvoerig uit gelegd waarom deze nieuwe doelgroep

ik heb me er verder (nog) niet inverdiept

maar nieuwe initatieve kunnen we toch allemaal toejuigen

eerlijk gezegd vind ik dat er op schildpadden gebied nog niet super vel info te vinden is in het nederlands

toen ik gingen zoeken viel het me in ieder geval tegen

baardagamen bijvoorbeeld uit tientallen site,s kiezen

dat is met schildpadden wel anders

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom een nieuwe doelgroep? is toch al een prima en deskundige vereniging voorhanden (NSV).

Opsplitsen lijkt me niet zinvol of nuttig.

Ook voor sites zijn er uitstekende alternatieven als waterschildpad.nl en turtle.be.

Ik vind persoonlijk elke verere opsplitsing in reptielenland een gemiste kans tot samenwerking.

 

 

Gerrit

Beste Gerrit

 

Ik weet niet wie het in de wereld heeft gebracht om een splitsing te gaan veroorzaken, dit is totaal niet onze bedoeling, onze bedoeling is de mensen die zich niet thuis voelen bij de NSV een andere mogelijkheid bieden waar zij zich thuis voelen.

 

 

Voorop wil ik stellen dat NSV op het gebied waar ze bezig is heel goed werk verricht alleen merk ik steeds meer dat er mensen zijn die zich niet thuis voelen bij de NSV sommige zijn er al opgestapt, en mensen die nog nooit van de NSV gehoord hebben omdat ze zich niet zo sterk naar buiten profileren.

 

Ook een aantal doelstellingen van de doelgroep komen overeen met die van de NSV in deze gevallen willen wij zeker wel samenwerken met het NSV om zo een grotere vuist te maken, in andere zaken kijken we er iets anders tegen aan en proberen op onze manier het doel te bereiken.

 

Bedenk onder andere Gerrit dat er veel meer schildpadhouders zijn dan de 800 die bij de NSV zijn aangesloten en deze willen wij ook overtuigen om bij en schildpadvereniging te gaan om sterker te staan indien het nodig is.

 

Daarbij wil ik nog opmerken dat niet iedereen over alles hetzelfde denkt, anders was de NSV ook nooit ontstaan, en dat iedereen het recht heeft om te kiezen wat ze zelf willen.

 

Ik wil je ook verzoeken Gerrit om deze discussie op het forum van Lacerta verder te zetten zodat elkeen zijn mening daarop kan geven.

 

 

Theo Daniels

 

 

voorzitter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Theo,

 

Als je in hetzelfde werkgebied een tweede groep liefhebbers opricht voor eenzelfde doelgroep (schildpaddenhouders) dan ben je bezig met een splitsing. Of dat nu je bedoeling is of niet, je bent er wel mee bezig.

Het is natuurlijk goed mogelijk dat er een groep mensen is die zich minder thuisvoelt bij de NSV. Het meest voor de hand liggend zou dan zijn om met de NSV in gesprek te gaan. Ik weet niet of dat gebeurd is (ik ziet niet in het bestuur van de NSV, overigens wel in dat van Lacerta :D ) maar mij is er in ieder geval niets van gebleken.

Ik blijf deze splisting dus betreuren.

Gezien het feit dat jij op vele fora de oprichting aanmeld heb ik in mijn ogen ook het recht daarop te reageren op die fora. Ik zal in ieder geval ook een reactie geven op het Lacerta forum.

Met vriendelijke groet

 

Gerrit Hofstra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Gerrit

 

 

Mijn mening heb ik daar geplaatst waar het thuis hoort op het forum van Lacerta.

 

Dezelfde vereniging waarvan het bestuur toestemming heeft gegeven tot oprichting van een doelgroep schildpadden.

 

Daar het een bestuursaangelegenheid betreft zal ik verder hier niet reageren en dit enkel en alleen doen binnen het verenigingskader van Lacerta.

 

 

 

Theo Daniels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×