Jump to content
Sign in to follow this  
metallicattim

Eigenschappen Van Vrouw En Man?

Recommended Posts

Hey mensen,

 

Ik heb een dragon van ongeveer 2,5 jaar oud, en ikheb al vaker geprobeerd om te bepalen wat nu het geslacht is, maar ik weet het nog steeds niet zeker...

 

Ik heb hem Jaymz genoemd dus ik verwijs eff naar hem als hij...

 

hij heeft wel die dikkere porien en als ik het goed zie ook die 2 bobbels bij de vent... maar toen ie kleiner was deed ie wel eens dat armzwaaien, en dat hoofdschudden heb ik em pas aantal keer zien doen, waarvan 1 keer toen ie zichzelf in een spiegel zag... ( heb ik eventueel nog een filmpje van om te laten zien )

Hij zet ook heeeel zelden zn baard op en die woord ook nooit echt zwart, ook pas aantal keer gezien, oa in het spiegel geval...

 

kan ik er gewoon vanuit gaan dat het een mannetje is?

 

ik kan eventueel eff een close-up foto maken, want hij staat vaak rechtop tegen de ruit dan is zn zaakje goed zichtbaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tim,

 

Als ik de beschrijving lees, kun je er van uit gaan dat het een man is.

 

Zoals gbf al zei jonge baardagamen zwaaien bijna allemaal met

hun armen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal!! ik weet nu tenminste zeker dat t een mannetje is, want ik wil misschien nog 1 erbij kopen zodra dat grote terrarium klaar is, want dat is plek zat voor 2 stuks.

 

grtz tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tim, ik zou wel oppassen met een andere baardagaam bij uwe Jaymz te zetten, waarschijnlijk heeft hij heel zijn leven alleen in een bak gezeten, je moet zien dat de andere baardagaam die je erbij gaat zetten ongeveer even groot is, en als je er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ik weet, dat is ook 1 van de redenen waarom ik twijfel om er eentje bij te zetten, maargoed, ik zal er eens goed over nadenken.

 

En ik vind het hier wel gezellig dus je zal me hier wel vaker vinden jah :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik vind het hier wel gezellig dus je zal me hier wel vaker vinden jah

 

kijk dat vinden we leuk om te horen

 

wij vinden het hier ook gezellig

 

en met jou er bij word het alleen maar gezelliger

 

hoe meer gezellige zielen hoe meer vreugd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof dat ik nu ook weet waar je jamz vandaan hebt,leuk bedacht hoor.

eigenlijk zit je goed met een man,in de natuur leven eigenlijk ook alleen,en met vrouwtjes zit je met eieren,of legnood.nakweek is leuk als je wilt kweken maar als je met hoeveel kleintjes komt te zitten die je haast voor niks mee moet geven aan al die mensen die de diertjes wel leuk vinden,daar word je ook niet blijer van.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah nakweek geeft best wel wat verantwoordelijkheid en zeer veel zorg, nu heb ik er dat wel voor over, maar ik weet niet of ik daar tijd voor heb om 20+ kleine te verzorgen, moet dan ook weer een nieuw terra hebben.... neej ik wacht daar nog wel een flink tijdje mee, hijs immers pas 2,5 jaar oud, dus heb nog een aantal jaar te gaan voordat het niet meer lukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een off-topic vraag maar hebben mannetjes en vrouwtjes ook verschillende kenmerken (dan bedoel ik niet qua uiterlijk maar innerlijk zeg maar)

zijn mannetjes bijvoorbeeld drukker/agressiever???

 

alvast thnx voor alle reply's

 

greetz erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erik,

 

Ik vind dat mannetjes drukker zijn als vrouwtjes.

Ook kunnen twee mannetjes flink met elkaar vechten, waardoor flinke

verwondingen kunnen ontstaan.

 

Ook bij de paring kan het er ruig aan toe gaan.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik miste metallicattim al,dacht effe daar is tie weer,maar helaas!

armzwaaien doet rudie ook,met wat stress met 2 pootjes aan de zelfde kant,echt grappig om te zien! maar ik had zn terra wat veranderd heeft hij 2 nachtten tegen de achterwand op geslapen,dus vandaag heb ik het maar weer in de oude staat terug gebracht,en ligt hij nu weer op zn oude plekje.raar gezicht hoor een beardy die verticaal slaapt.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
he ik miste metallicattim al,dacht effe daar is tie weer,maar helaas!

armzwaaien doet rudie ook,met wat stress met 2 pootjes aan de zelfde kant,echt grappig om te zien! maar ik had zn terra wat veranderd heeft hij 2 nachtten tegen de achterwand op geslapen,dus vandaag heb ik het maar weer in de oude staat terug gebracht,en ligt hij nu weer op zn oude plekje.raar gezicht hoor een beardy die verticaal slaapt.

anita

hoi Anita ;)

niets raar hoor een verticaal slapende baardagaam!

mijn baardjes doen niets liever dan tegen de achterwand slapen

 

Grtzzz :P Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×