Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Wanneer Geslachtsrijp?

Recommended Posts

Nu ik dus weet dat Reign een man is en Godzilla een vrouw, wil ik graag van jullie weten vanaf welke leeftijd ze geslachtsrijp zijn, maw, vanaf welke leeftijd kunnen ze paren, en vanaf welke leeftijd mogen ze paren. Want ik neem aan dat wanneer dat te vroeg plaatsvindt, dat niet goed is voor vooral het vrouwtje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nia ;)

 

op een leeftijd van zeven a acht maand kunnen ze al geslachtsrijp zijn

zoals je al zei is dit niet goed voor het vrouwtje

in de zin van dat ze zelf nog moet uitgroeien en dat ze dan haar reserves in de eitjes gaat steken

vanaf een leeftijd tussen anderhalf en twee jaar zou dit geen probleem meer mogen vormen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dan zou ik ze voor het welzijn van Godzilla over 2 maanden uit elkaar moeten halen? En pas weer bij elkaar zetten als ze anderhalf jaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je diertjes idd gewoon lekker apart zetten, tot na de winterrust.

Dan weer bij elkaar, dan hebben ze voldoende rust gehad, en zal je zien dat dat veel beter voor je dieren is.

En veel meer succes heb bij de nakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lique,

 

maar ik wil geen nakweek, ik heb gewoon 2 baardjes genomen omdat ik het leuke dieren vind, maar niet om mee te gaan kweken. Ik zit er zelfs aan te denken om het mannetje om te ruilen voor een vrouwtje, want dan ben ik van het hele gedoe van scheiden af. Als ik toch geen nakweek wil, is het ook niet nodig dat het vrouwtje bevrucht raakt en al haar energie in het leggen van de eieren moet steken, terwijl ik ze daarna weggooi.

Daarnaast heb ik zoals je in een ander topic kan lezen mijn eigen reptielenopvang (zo'n beetje dan) sinds eergisteren, en volgens mij is dat een vrouwtje, voorzover ik op het magere,ielige lijfje kan zien. Als ik haar boven jan kan krijgen, dan is het hartstikke leuk om haar bij Godzilla te zetten. En als ik Reign dan kan omruilen voor een vrouwtje, dan heb ik een geweldig leuk triootje, en geen omkijken naar eieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nia. ik zou ze gewoon lekker bij elkaar laten zitten. en het gewoon aankijken. want je zult vanzelf wel iets zien ( kopknikken, zwaaien, zwarte baard). ik heb hie ook baardagamen zitten van rond de 2 jaar... nou dat zijn 2 mannetjes en 1 vrouwtje. gaat tot nu toe goed. maarja ik zit er wel aan te denken om ook hun te scheiden voor de nakweek. maar in jou geval zou ik ze lekker laten zitten waar ze zitten en dat je ze altijd nog uit elkaar kan halen. maar dan is het wel verstandig om alvast een terrarium te hebben ;)

 

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat klinkt beter, en als Vicky wat aangesterkt is kan ze ook bij Godzilla en Reign. Ik ga a.s. zondag naar Ren

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar herken je het paringsgedrag aan. voorlopig nog mee wachten hoor. met bij elkaar zetten want dat levert voor vicky alleen maar meer stress op. als ze nou zo ver is aangekomen en aangesterkt dan zou je een terra van MiNiMaAl 150X50X50. dat is echt nodig. en je zult dan ook nog 1 apart terra moeten hebben voor als het mannetje in de stemming komt.. maar dan zou je het terrarium waar ze nou in zitten kunnen gebruiken. maar misschien brutale vraag. maar waar woon je dan?

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, Vicky blijft echt nog wel een poos apart zitten, ze heeft nog een hele herstelperiode voor de boeg. En ik was idd van plan om een terra van 150x50x60 te laten maken, dus dat had ik dan qua maten al goed.

En het is geen brutale vraag hoor, ik woon in Nieuw-Vennep, vlakbij Amsterdam. En jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot moet dan het terrarium voor Reign zijn als ik hem in de toekomst dan apart moet zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 1 volw baardagaam moet je toch minimaal aan 100 bij 50 bij 50 denken. minimaal dus groter is altijd beter. ik kom uit nijmegen..

 

ik vroeg het namelijk omdat ik altijd terrariumachterwanden maak.. haha dus wou even wat reclame maken. hihi. als ik binnenkort foto's ga maken dan zal ik ook van de achterwanden wat foto's maken en deze op het forum plaatsen.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lizard, nog niet op vakantie? Nijmegen is best te doen hoor, ik cross het halve land door, maakt mij dat nou uit. Mijn familie woont in Brabant, de vader van mijn kinderen woont in Zeeland.

Zondag ga ik naar Freaks, die heeft hier onlangs ook een paar mooie bakken laten zien, en als het even meezit gaat hij een bak voor me maken. Hij woont bij Arnhem in de buurt, ook niet naast de deur als je in Nieuw-Vennep woont.

 

Maar jij maakt dus achterwanden, knap hoor. En maak je dan losse achterwanden die je dan in een terra kan doen? Hoe ben je daar bijgekomen om die te gaan maken? En helpt je vader je dan of zo?

 

Jeetje, als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat je een volwassen vent was, met al die beesten, en zo handig!!!

 

Oh jaaaa, en niet te vergeten natuurlijk, FOTO'S MAKEN KAN HIJ OOK NOG!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik en foto's :P

 

maar ik maak de achterwanden helemaal zelf. en ik maak ze gewoon los voor in de terra's en als je het terra zou brengen maak ik hem erin

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :P het wass het proberen waard. haha wie weet maak ik nog eens een achterwandje voor je :P

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, kan best een keertje. Laat eens wat zien op het forum, of staan er al foto's van jouw zelfgemaakte achterwanden op het forum, zo ja, waar dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nia. nee ik heb de foto's nog niet op het forum staan. maar zullen er zeker op komen. ik zit op dit moment op de laptop van de mensen waar ik mee in luxenburg ben. het is hier echt super we zitten op een grote camping op de hoogste berg in luxenburg. naam van het stadje be ik weer vergeten maar zal ik morgen wel ff zeggen.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk joh! Is het daar ook zo warm? Ik dacht al, hoe kan die lizard nu op het forum zitten!

Je kan ons ook niet missen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×