Jump to content

Recommended Posts

me kameleons die buiten zitten eten alles wat voorbij komt vliegen,hommels, bijen,mugen,vlinders, enz...

 

dus zal wel geen kwaat kunnen.

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlinders zijn goed voer, daar moet je je geen zorgen in maken. Ik voer ze principieel niet omdat er al zo weinig (dag)vlinders zijn. Nachtvlinders ed. voer ik ook regelmatig.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vlinder voeren

nee sorry daar beginnen wij niet aan

wat olly al zegt zoveel vlinders zijn er tegenwoordig al niet meer

genoeg ander voer voor handen

en sommige vlinders mag je volgens mij niet eens vangen laat staan voeren

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, vlinders zijn volgens mij een beschermde dierensoort, die mag je nog eens niet voeren.

Nachtvlinders is een ander verhaal, maar ik heb het niet zo op vlinders, dus mij zal je die niet zien vangen om aan mijn dieren te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar wat jij genoeg vlinders vindt, als ik de aantallen vlinders bijvoorbeeld in mijn tuin vergelijk met wat ik vroeger als kind zag, dan is het nu heel erg weinig. Je kunt door bepaalde planten in je tuin te zetten vlinders lokken, maar over het algemeen zijn er in Nederland veel te weinig vlinders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Ja vlinders zou ik nu zelf ook niet gaan voeren, je ziet ze inderdaad veel minder als vroeger en het is zo leuk als je in je tuin zit om ze bezig te zien.

 

Dat je motten vangt en voedert ok, dat zou ik ook nog doen maar speciaal vlinders vangen en geven daar begin ik ook niet aan. Genoeg ander voedsel zoals gbf zegt.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lijkt me ook niet slim om ze te voeren omdat ze dus beschermd zijn maar ook omdat ze dat poeder opzich hebben. en dat lijkt me schadelijk voor het reptiel. ik hou het gewoon lekker op sprinkhanen, krekels enz enz

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik kan moeilijk tegen me beesten zeggen dat dat niet mag, ze vliegen er zelf langs, vlinders vangen doe ik dan niet he..

 

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

in kooien waarvan de spijlen zo groot zijn dat en zelf musjes in kunnen.

dus ook andere insecten.

 

eentje had ooit een jong musje of andere klijn vogeltje gevangen.

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nia ;)

 

ik denk dat mark het hier over chameleons heeft :)

die nemen inderdaad alles wat voorbij vliegt bliksemsnel met hun uitschietende tong

een baardje zie ik dit inderdaad nog niet doen

 

grtzzz B) Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom mooie vlinders voeren, als je al weilanden vol hebt met wildvang sprinkhanen?

 

Vind persoonlijk ook dat je geen vlinders moet gaan voeren, want daar zijn er echt veel te weinig van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal met je eens Lique, maar ja, als je kameleons in een kooi buitenzet en er komt een vlinder voorbij vliegen, dan pakt ie hem natuurlijk. Je kan hem dat moeilijk afleren, dus dat begrijp ik wel. Maar ik zou nooooooit vlinders vangen en voeren aan mijn baardjes. Laat die prachtige diertjes maar lekker vrij rondvliegen, en hopelijk komen er binnen een paar jaar weer meer van die mooie diertjes. Onlangs las ik ergens dat het weer wat toeneemt de vlinderpopulatie, omdat mensen zich ervan bewust zijn dat bepaalde planten vlinders aantrekken en die dan bewust in de tuin zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste nia, dat is ckers helemaal waar wat je zegt mijn ouders hebben er ook speciaal een heel gedeelte van onze tuin voor ingericht om de vlinders een beetje te helpen.

is ook best wel leuk die gekleurde vlinders bij je in de tuin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net mijn tuin helemaal laten veranderen, en nu kan ik er planten in gaan zetten. en er komen dan ook zeker planten in die de vlinders aantrekken.

Zo zagen mijn vriend en ik een paar avonden geleden een heel bijzondere nachtvlinder zitten. Helemaal wit, met puntjes aan de vleugels en behoorlijk groot. Echt prachtig. Zo'n nachtvlinder moet je dus ook niet aan je beestje voeren.

 

Maar er zijn genoeg andere insecten in overvloed, of je die nu koopt of zelf vangt, om aan je reptielen te voeren, dus laten we afblijven van die mooie beestjes, toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lique. ik ben het ook helemaal met je eens. ik ga ook naar de grote weilanden om daar me sprinkhanen te vangen. en vlinders die zijn er ook al zo weinig.. dus laat ik die ook lekker vliegen.

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoelang blijft zo'n vlinder leven.. ?

ik dacht ooit is iets gehoort te hebben dat ze het 2 dagen uithouwen

 

dus ik dacht die vlinders sterven toch dan gun ik ze me baardje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Beardiekeeper, hoe denk je dat vlinders zich voortplanten, vanuit de buik van een reptiel lukt dat echt niet meer hoor.

Need I say more....

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt waar .. ? ik dacht juist dat ze zich voortplanten in de buik van een reptiel :)

nee,dat snapt toch iedereen wel ??

 

maare hoelang blijft zo'n vlinder nou in leven want dat wou ik graag weten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google - vlinder - leeftijdsverwachting.

Maar wat ik ermee wil zeggen is dat wanneer alle vlinders worden opgegeten voordat ze de kans hebben gekregen zichzelf voort te planten, we dan een vlinderloze planeet krijgen. Aangezien er al zo weinig vlinders zijn (bijvoorbeeld al veel minder dan toen ik kind was, en dat is niet zo heeeeeeeeeeel lang geleden hoor!), is het natuurlijk niet de bedoeling dat we ze dan als snoepje aan onze reptielen gaan geven, terwijl er voor hen ander voedsel in overdaad is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×