Jump to content

Recommended Posts

hoi

allereest van harte welkom hier

een baardje kan wel een dag vasten hoor weet niet wat je onder een korte vakantie verstaat

maar het zo toch lekker zijn als er iemand even ging kijken of de lampen het doen

als die dan toch komt kijken kan ie gelijk even wat voer geven en desnoods bakje water en het groen bv verversen

wij zelf gaan nooit echt op vakantie wel eens een dagje weg maar daar is het ook mee gezegd

als je langer dan een paar dagen gaat zorg dan dat er iemand de verzorging overneemt

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot een week schakel ik niemand in. Dan geef ik de dag van vertrek of de avond ervoor voedsel en zet een bakje met water. Is de vakantie langer dan een week dan zoek ik een verzorger. Reptielen kunnen heel lang zonder voedsel zonder er schade van te ondervinden dus daar moet je je geen zorgen in maken.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

volwassen wel ja maar ik vind toch dat baardjes van 10 maanden geen hele week zonder eten moeten zitten

Maar ja misschien ben ik daar weer te truttig in hoor.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik ga gewoon helemaal niet op verkantie dat kan ook :P

groetjes ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

een week lang geen eten?

Wij gaan 10 dagen op vakantie en we hebben al een verzorger gevonden :D

Die komt om de dag ff eten geven en bakje groenvoer en bakje drinkwater verschonen.

 

Groetjes,

Ramona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, zelfs als ik het weekend (1x per 2 wk) naar mijn vriend ga, dan ga ik vrijdagavond weg en ben zondagavond terug, ga ik meestal even langs huis op zaterdag om de dieren te checken en te verzorgen. Bij mijn katten en ratten is dat niet nodig, maar voor mijn baardjes vind ik het wel beter, trouwens ook voor mijn eigen gemoedsrust.

 

Nu ga ik in de vakantie 2 overnachtingen weg, en dan blijven ze dus wel alleen, maar ik geef gewoon op de dag van vertrek voedsel, en zet een bakje buffalowormen neer, bakje groenten, en geef genoeg krekels of sprinkhanen, en als ik terugkom krijgen ze ook meteen eten.

Water staat er altijd in, en voordat ik wegga doe ik ze uitgebreid in bad, en nevel goed in het terra.

De lampen werken met een tijdschakelaar, dus ik denk dat dit wel kan.

Mochten jullie het niet met me eens zijn dan hoor ik dat graag, want dan ga ik zeker op zoek naar een verzorger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen probleem nia, toen ik studeerde ging ik in het weekend naar mijn ouders en zaten al m'n dieren van vrijdagavond tot zondagavond alleen. Ik gaf ze gewoon vrijdag eten en maandag voederde ik opnieuw. Gaat perferct.

Je dieren kunnen gerust lange tijd alleen hoor, je hoeft echt niet op zaterdag gaan checken. Dit is juist het voordeel dat je hebt met reptielen, in tegenstelling tot zoogdieren die dagelijkse voeding en verzorging nodig hebben.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt, maar ik ga niet altijd op zaterdag terug kijken hoor, soms wel. Maar die 3 dagen vakantie is dan ook geen probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het begin dat ik mijn diertjes had, kregen ze altijd veel te veel, en stonden ze vrij dik!

toen ben ik begonnen met een schrikkeldagje om ze te laten vermageren, maar dit hielp niet, en toen heb ik ze een week niks van voeding geserveerd, enkel water, en die beestjes leven nog, dus zelfs een week kunnen ze makkelijk zonder voeding. maar water zou ik toch plaatsen!

wat ook een oplossing is is een grote pot zetten met gedroogde zijderupsen der in, die kan je hier op de shop krijgen, en tegen dat ze een grote hoeveelheid opgegeten hebben ben je al lang terug thuis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×