Jump to content
Sign in to follow this  
anita

Eerste Eitje

Recommended Posts

hoi

het eerste eitje is hier nu uitgekomen,en 2 andere zijn nu aan hetb uitkomen.

jee,wat een friemeltje is het.het heeft er de hele nacht over gedaan,maar de kleine beweegd zich nu door het bakje.maar z,n oogjes zitten nog dicht,en hij loopt niet ofzo,zwemt eerder denk ik.tis m,n eerste .en ik weet dus eigenlijk niets.laat ik hem nog in het bakje?of moet ik hem nu over zetten in het terra?het lijkt me erg om hem nu onder een felle lamp te zetten.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi anita ;)

 

ook proficiat met de uitkomst

leuk h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

bedankt hoor,je bent er snel bij.maar is het normaal dat de ogen gesloten zijn enzo.ik vind de eerste nogal levenloos(andere 2 zijn nu bezig).en hoelang duurt het dan voordat ze op de pootjes staan en de ogen openen?

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is volkomen normaal hoor dat hij niet beweegt en ogen gesloten zijn.

Hij is erg moe van uit het ei kruipen.

Je zal zien dat hij na een paar uurtjes vrolijk gaat rondrennen in terra

 

Ook hadden we vorig jaar een baardje dat in de stoof erg bewegelijk was, en toen we het in het terra zetten was hij net alsof hij dood was, en toen schrokken we ook wel hoor

maar dit was heel normaal gedrag

 

groetjez esma

 

ps gefeliciteerd hoor met de kleintjes mooi spul he

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi esma

nou ik ben heel voorzichtig blij hoor.de 2de was er echt met 3 uur uit,en deze is heel bewegelijk,ze zitten beide nu in een terra.2 meer neusjes zijn al te zien,dus het gaat best snel.

ik had 7 eieren over,daar ben ik nu echt wel blij mee.kan ik rustig aan doen.over een maandje komt het 2de legsel uit,alle 21 eiren zijn goed,en dan weet ik teminste wat me te wachten staat.

groetjes anita

 

(edit)

het is wel heel bizar,nr1 ligt nog steeds maar nr2 rent nu al :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita, wat ontzettend leuk voor je, en wat beschrijf je het ook leuk. Ik kan het bijna zien. Het lijkt me ontzettend schattig, en ik kan me voorstellen dat je heel blij bent.

Dus ook bij jullie beschuit met muisjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia

nou nog geen beschuitjes hoor.ik ben er nu dus echt achter dat iedereen z,n nakweek fotos giga vergroten.ze zijn zo klein en hulpeloos.nu zijn er 3 uit en dus nog 4 neuzen uit de rest van de eieren.pfft het zal best wel goedkomen hoor,maar ik ben nog voorzichtig.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi anita ;)

 

het is volkomen normaal dat de

Share this post


Link to post
Share on other sites

over kleintjes gesproken. ik kwam 's ochtends naar beneden en loop de woonkamer in.. om natuurlijk naar de broedstoof te kijken, waren er al een paar eitjes uitgekomen. ik de baardjes in het terrarium gezet enz enz.. maar wat blijkt nou er waren er 11 uit het ei maar ik telde er 10?! ik dacht dat kan nooit goed zijn. ik goed in de broedstoof kijken, ja hoorrr ligt er eentje op de kop in het water. hoe kwam dat nou.. had hij/zij de termometer weg geduwt ( is namelijk een heeele kleine) en is hij/zij door het gat gevallen waar het snoer van het verwarmingselement loopt. ik snel eitjes en het raster uit de stoof gehaald. ik snel dat baardje pakken, en wat denk je.. nix he.. ik balen. probeer ik hem nog te reanimeren ( hij/zij stond helemaal bol, dat kan 2 dingen zijn, water of lucht) dus ik zachtjes op het buikje duwen paar keer. en ineens schiet het bekje van het baardje los en snakt hij/zij naar adem. ik nog een paar keer gedaan waardoor het baardje weer het bekje los deed om naar adem te snakken en had ik hem vervolgens apart in een terrariumpje gedaan. zodat ik hem goed in de gaten kan houden.

inmiddels gaat het weer helemaal goed met hem/haar. ze zit weer bij de andere kleintjes en ze is de grootste EN de mooiste van allemaal. dusssss

eind goed al goed

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje wat een verhaal zeg, wat goed van je dat je zo snel hebt gereageerd, dit is wel een heel speciaal baardje voor je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ;)

 

vele baardjes blazen zich op als een balonnetjes als ze in contact komen met water, dit is even schrikken en zeker een raar zicht

 

grtzzz :D jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja ik wist dat ze zich bol maakte maar dat hij verzopen was daar ging het me om.. dit baardje zal ik zelf houden .. toch het is misschien een zwakker baardje en we hebben samen veel mee gemaakt. haha

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik had een klein laagje water in een onderzetter gedaan,en er lag er 1 met z,n neus in,schrok me rot.zo klein als ze zijn hebben ze niet veel water nodig.ook hier was er niks aande hand.nu haal ik ze er uit,en sproei ze in een aparte bak.zo hou ik het terra ook schoon.ik voer ook in een aparte bak,zo kan ik in de gaten houden wie eet,en wie niet! op de onderzetter heb ik nu geweekt spagnum liggen,zo is er toch vocht aanwezig,en kunnen ze daar op gaan liggen,en veilig zijn.baardjes worden in de regentijd geboren,dus vanuit hun natuur zullen ze denk ik hun overlevings drang hebben.echt zwemmen doen ze niet,maar ze kunnen drijven als de beste.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie verhalen

zo zie je maar we leren constant bij

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo anita

 

gefeliciteerd met je jonge baartjes en veel succes ermee kan je meschien eeen foto plaatsen?

 

groetjes ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godzilla doet dat ook vaak als ik hem in bad doe, zich opblazen als een ballonnetje, de eerste keer schrok ik, maar nu weet ik dat het niks wil zeggen. Hij drijft dan zo koddig rond, met zijn pootjes wijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×