Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Baardagaam Kwijt

Recommended Posts

HEEELPPP!!!!

 

Ik ben een baardagaam kwijt :(

 

Hij is uit zijn hok gesprongen omdat ik per ongeluk het deurtje open had laten staan <_<

 

Iemand enig idee op wat voor plekken ze zich verstoppen en hoe je ze eventueel naar een plek kan lokken???

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi das niet zo mooi!

 

ik zou zeggen zet op verschillende plaatsen op je kamer e.d. krekel bakjes met een paar krekels erin dan komtie er vanzelf wel op af gerent! suc6 met zoeke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai das niet zo fijn nee, maar ja kan gebeuren he

ik weet niet in welke kamer je baardjes staat, en hoe groot ie is, maar een baardje zie je tch niet zo gauw over het hoofd?

ik zou geen specifieke plek weten waar hij zou kunnen zitten

succes met zoeken en hou ons op de hoogte

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit alle deuren af

en zoek kamer voor kamer af begin in de kamer waar het terra staat

kijk achter tussen de radiator van de cv

in de gordijnen ,voor het raam,achter een kast onder de bank

bedenk datz e goed kunnen klimmen dus kijk overal ook waar je ze niet verwacht

heel veel succes

je ehbt je lesje wel geleerd

jij laat je terra,s nooit meer open staan

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarhad hij zich verstopt????

Dat is wel ff schrikken dan he.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baardje is inmiddels 2 dagen kwijt en nog niet gevonden :(

 

We zijn nu aan het proberen om het mannetje door de kamer te laten lopen, misschien komt hij daar op af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh getsie, heb je al aan de binnenkant van de gordijnen gekeken, en kan hij maar in die ene kamer zitten, of misschien verder door het huis nog. En is het een woonkamer of een slaapkamer?

 

Succes verder, je hoeft je met deze temperaturen in ieder geval geen zorgen te maken over onderkoeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de huiskamer doorzocht, niks gevonden.

 

De kans bestaat dat hij naar buiten is gegaan.

 

Tussen het moment dat ik het deurtje open liet staan en er werd ontdekt dat hij weg was heeft een uur gezeten, in dat uur heeft de tuindeur opengestaan.

Dus de kans is aanwezig dat hij naar buiten is geglipt, en dan vrees ik dat ik hem niet meer terug vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, die kans wordt dan wel erg klein. En als je probeert je man buiten te zetten, in een ren, of iets anders, misschien komt ze daar wel op af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een van me kameleons is buiten ook wel eens on snapt maar die vond ik 2en later terug in de appel boom.

 

ik hoop dat je je baardje nog vind!

en niet op gevne met zoeken wand met dit weer overleven ze het heel goed buiten en eten vinden ze ook wel.

 

gewoon blijven zoeken.

 

 

mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Mark, 2en, is dat 2 uren, 2 dagen of 2 weken?

 

En idd, door blijven zoeken, het is lekker warm buiten, hij kan zich goed verschuilen, heb je geen hond of zo, die hem kan opsporen voor je.

 

Wij hadden vroeger thuis een landschildpad en die liep altijd in de tuin, en soms waren we hem ook kwijt en dan vond onze hond hem altijd. Het eerste wat ze dan deed is hem op zijn rug gooien en dan heel hard gaan blaffen. Het is maar een idee? Misschien ken je iemand met een hond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

zeker blijven zoeken!

probeer ook de buurt in te schakelen, zeg dat je je baardje kwijt bent laat desnoods wat foto'z zien of print een paar A4 bladeren af en hang ze op in de buurt.

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien wel zo handig ja wat kevin en nathalie zegt

want je heb ook kans dat er mensen zijn die geen baardagaam kennis hebben, erg bang worden als ze er 1 zien, het is tenslotte een reptiel.

Weet jij veel wat ze dan allemaal gaan uitspoken met het diertje??

succes en blijven hopen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Mark, 2en, is dat 2 uren, 2 dagen of 2 weken?

 

En idd, door blijven zoeken, het is lekker warm buiten, hij kan zich goed verschuilen, heb je geen hond of zo, die hem kan opsporen voor je.

 

Wij hadden vroeger thuis een landschildpad en die liep altijd in de tuin, en soms waren we hem ook kwijt en dan vond onze hond hem altijd. Het eerste wat ze dan deed is hem op zijn rug gooien en dan heel hard gaan blaffen. Het is maar een idee? Misschien ken je iemand met een hond.

heej

 

nou dat zou ik niet doen met onze hond...ze vidnen hem mischien wel..maar ze zouden hem wel heel interresant vinden..en miss bijten..maar dat ligt ook aan de hond die je hebt

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze bedoelen dus wel een goede speurhond he.

en ik denk als ze een hond hebben dat die wel gewend is aan baardagamen

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt denkt dat hij buiten kan zijn zou ik toch eens om me heen kijken voor een rustige hond om te lenen.als hij je baardje vind kan je zo aan het gedrag van de hond merken dat hij of zij wat gevonden heeft.gewoon aan de lijn rustig door de tuin laten wandelen.het weer is goed op het moment,maar dat kan zo ophouden.iggys gaan nooit verder dan zo,n 125 meter ,maar met baardjes weet ik het niet.met een hond klingt vervelend miss,maar veel opties heb je niet,en het duurt nu gewoon te lang.sterkte ermee.

(onze hond vond de briboni achter de verwarming,en ik was zeker dat ik goed gekeken had)

sucses ermee.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft die hond, ik denk echt dat dat wel kan werken, natuurlijk moet je hem aan de lijn houden, ken je misschien iemand met een labrador, dat zijn apporteerhonden, die zijn gefokt en getraind om te vinden, te waarschuwen en op bevel vast te pakken, zonder te doden of te verwonden.

Ik wens je veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

moet een hond niet om iets te kunnen vinden het ding kennen of de geur kennen ?

 

en je kan ook een bakje sprinkhanen of krekels in je tuin zetten .

met deksel

meschien dat die op het geluid afkomt als die buiten zit .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die hond laat snuffelen in het terrarium pikt ie die geur vanzelf op, en dan kan ie gaan zoeken. Krekels in de tuin in een bakkie lijkt me niet zo'n goed plan. Er zitten zoveel krekels in de tuin, dat baardje komt echt niet op een bakkie af, die jaagt liever op de vrije krekels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

mijn dieren komen zelfs op een leeg bakje af om te Kijken of der iets te halen valt .

dus drm dagt ik dat

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×