Jump to content

Recommended Posts

Hoi Natalieke,

 

Schets ziet er goed uit.

 

Maak de deurtjes alleen niet te groot.

 

En als de kweek eenmaal goed loopt heb je gras,gras, en

nog eens gras nodig. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met de deurtjes ?

en ik had nog een vraag als ik in dat rooster zo'n 4 tal potten zet zo dat het gelijk komt met het rooster he wanneer moet ik ze er dan uithale of wat moet ik er dan mee doen ? dat begrijp ik nog niet zo goed maar ik ga denk ik eerst zien dat ik die bak heb gemaakt en dan zien we wel verder maar van die deurtjes snap ik niet goed het is de bedoeling om met plexiglas een deur te maken over heel de bak of moet het maar een klein deurtje zijn anders kan ik bevoorbeeld niet goed het gaas erin zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Natalieke,

 

Als je 1 grote deur gaat gebruiken, zullen er veel sprinkhanen

ontsnappen als je deze gaat vangen.

 

Verder staat hier ergens op het forum een heel verslag met foto's

over het kweken met sprinkhanen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er echt goed uit. Goed dat je aan de schuif heb gedacht, want sprinkhanen bevuilen echt de boel, dat kan je bijna niet bijhouden.

 

Ik haal de bakjes met aarde altijd weg als ze vol geprikt zijn, dan zie je allemaal gaatjes in de aarde. Die laat ik uitkomen in een ander terrarium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is waar van die deur daar moet ik dan nog iets op vinden

 

en als je nu de bakjes met aarde die volgeprikt zijn en je zet ze in een ander terrarium of andere bak en je zet ondertussen weer nieuwe bakjes bij de volwassenen en als die terug volgeprikt zijn moet je die dan bij in de bak zette met de vorige bakjes want dan zullen die toch al uitgekomen zijn misschien of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Natalieke,

 

Elk nieuw potje met eitjes kun je het beste in een andere

lege bak zetten.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus elke generatie dus als je er nu 4 potjes in zet die zet je als die vol zijn in een bak en als je er nieuwe potjes bij de volwassene zet en die zijn terug vol weer in een andere bak en zo kom je dus ook aan de verschillende grotes niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat is van de krekel of word die op de zelfde manier gekweekt ?

en nog even een vraag als je de bakjes met aarde waar eieren in gelegd zijn in een andere bak zet hoe groot moet die dan zijn voor ze te late groeien ? Je kunt dan beter zo'n 2 bakken hebben voor te laten uitkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×