Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Krekels In Het Terrarium

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

ik heb mijn baardjes aan het begin van de avond gevoerd, en ze gingen zoals altijd weer vlot achter de krekels aan, maar nu ik hier dus achter de pc zit, en het licht in het terra uit is, hoor ik aan het getjirp dat er nog een krekel inzit. Kan dit kwaad, moet ik nu naarstig op zoek, of gaat die morgen in de buik van een baardje eindigen?

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal heb jij zelf er last van als er weer zo'n mannetjes krekel in je terra is blijven hangen ik ken er niet tegen en pluis gelijk het terrra uit waar hij zit

en ik heb gelezen dat baardjes zich er ook aan gaan storen

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Leg bij voorbaat een stukje oud brood of een honden brokje in je ter, dan hebben de krekels wat te eten. Laat ook het bakje met groente staan de krekels kunnen daar ook van snoepen, op die manier laten ze je baardjes met rust. Probeer die lastpost de volgende dag er dan uit te vangen zodra je hem ziet, misschien zijn je baardjes je voor geweest. Je merkt het gauw genoeg, geen getjrip meer in het ter. Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt voor de tips, met dat bakje groenten loopt het wel los, dat staat er altijd, kattenbrokje zal ik erin doen mocht het geval zich weer voordoen. Ik hoor nu niets meer, dus hij zal inmiddels in

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook regelmatig dat er wat onsnapt,je zou krekel vallen kunnen gevruiken of een een geko los laten loopen dat heb ik ook gehad aleen ze scheiten je muur helemaal onder.

ook heb ik een baardagaam ooit los gehad dit werkte perfekt was een opten terrariua waar die uit kwam als die iets zag loopen uit de terraria.

 

Je kan ook pvc buizen zwart verven en neer legenn in de hoeken daar gaan dan krekels in zitten.

 

of euer doozen neerlegen in de hoeken van je kaamer.

 

die beesten zijn haal makkelijk te vangen hoor! :P

 

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het waar dan dat je baardjes zich kunnen gaan storen aan het geluid??

bij mij slapen ze er doorheen hoor??

 

greetz esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook niet het idee dat mijn baardjes zich aan t geluid storen, ik maakte me alleen zorgen dat de krekels aan de baardjes zouden gaan knagen. Ze slapen heerlijk, dus dat geluid maakt hun niks uit volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat ze er last van hebben.. ze slapen er hier goed doorheen..

ik heb zelf me jonge baardagaampies in de woonkamer staan. goed in het zicht kan ik ze in de gaten houden.. doe ik ze lekker in bad en daarna lekker gevoert. dus ja alles leuk en aardig.. ik ga verder met het voeren van de rest van de beestenboel....

's avonds zit ik gewoon te relaxen op de bank begint er als een gek een krekel te tjirpen!!! dus ik denk oo ja boeiuhh.. die word wel weer opgegeten.. volgende avond.. precies het zelfde verhaal.. zo is dat wel goed 5 dagen door gegaan.. en mijn vader die ''volgt'' dan een film en zegt ineens ja kan die krekels zijn mond niet houden. als je morgen hem niet eruit haalt.. haal ik hem eruit.. dus ik helemaal sjaggie. volgende ik de bak leeghalen.. geen krekel te bekennen. dus ik weer netjes ingericht.. en die zelfde avond nog, begint er ineens een krekel te tjirpen!. gelukkig dat me vader niks zei. maarja mij maakt het echt niet uit of er een krekel lawaai loopt te maken want ik let daar niet op. dus volgende avond :P :P ja ik weet het.. irritant iedere x volgende avond :P . maarja.....

volgende avond..... zit ik dus van.. .. als die krekels maar niet gaat tjirpen.. en wat denk je HET WAS HELEMAAL STILL!! ik opgelucht tv kijken :P en sins dien niks meer gehoort. dus denk dat een van de baardjes hem eindelijk heeft opgepeuzelt :D

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lizard, ik zie het al helemaal voor me, je vader in de stress omdat hij een krekel hoort. Tsja, ik stoor me er absoluut niet aan, net of we aan het kamperen zijn, toch? Krijgen we alvast een beetje vakantiegevoel.

Ik heb het daarna ook niet meer gehoord, maar had toen wel wat kattenbrokjes in het terra gegooid. Dan kunnen ze daaraan gaan knagen, ipv aan mijn lieve baardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

ik weet niet wat voor katten brokjes je gebruikt in je terra ,

maar je moet er veel rekening mee houden dat je baardjes die ook op zullen eten .

dus dat je wel kattebrokjes hebt die de baardjes ook mogen hebben ;)

 

greets edwin

 

oja als ik een ontsnapte krekel heb plak ik gewoon een stukje dubbelzeidigtape langs de plinte bij de vloer in de gang .

meestal lopen krekels langs de plinten heb ik gemerkt .

en dan zitten ze de volgende dag daaraan vast.

 

of je lecht wat zelfreizend bakmeel neer dan eten de krekels dat op en da knallen ze uit elkaar . :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zicht vind ik krekel geluid ook niet zo erg, maar ik merk wel dat als ze in een terra gaan tjilpen (of hoe dat ook mag heten) wordt het geluid versterkt zeg maar.

Want als ik mijn curverbak met krekels buiten het kastje laat staan heb ik minder last van die vele krekels dan van die ene in het terra.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe gewone kattenbrokjes erin, hoe weet ik wat baardjes wel of niet mogen hebben. Het zijn trouwens kittenbrokjes, dus veel eiwit er in.

 

En wat betreft die ene krekel in het terra, die maakt idd meer geluid in zijn uppie dan een heel stel in de cricketkeeper, maar nogmaals, net of ik aan het kamperen ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×