Jump to content
Sign in to follow this  
jeroenie

Nieuw Terra Met Prachtige Achterwand

Recommended Posts

bij deze wil ik jullie eens mijn laatste terra voorstellen.

de terra is aangekocht bij reptie-farm, en is 100x50x50

bij de bak heb ik een "polyester" achterwand gekocht, met prachtig relief, en schitterende plateau's

deze heb ik dus in de bak gekit, zodat deze vast zit, en er geen ongedierte achter de wand kan kruipen.

ook heb ik 2 lichtpunten in de bak gemaakt. de uv-b lamp had ik eerst horizontaal bevestigd, maar doordat de baardjes 9 op de 10 op de hoogste en grootste plateau zitten, heb ik deze terug vertikaal opgehangen.

de bodem is gevuld met zand, die ook bij reptie-farm vandaan komt!

en de rest waren dingen die ik hier nog had liggen.

 

baardagaam.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi bakkie hoor

de achterkant is ook super mooi

mischien een breutalen vraag :( maar wat kosten die achterwand

ben best nieuwschierig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele mooie bak, en dat oranje zand is ook heel erg mooi. Ik zie dat je er 2 baardjes in hebt, is de bak daar groot genoeg voor, want ik hoor van de meesten hier dat je voor 2 baardjes toch wel aan 2 meter moet denken. Maar dat is wel erg kolossaal. Ikzelf zit te denken aan 1m50.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites
, want ik hoor van de meesten hier dat je voor 2 baardjes toch wel aan 2 meter moet denken. Maar dat is wel erg kolossaal. Ikzelf zit te denken aan 1m50.

 

gr.

Nia

2 baardjes kunnen makkelijk in een terra van 1,50 meter hoor

tuurlijk groter is altijd leuker maar 1,50 meter is ook ruim hoor

 

 

Mooie bak hoor jeroenie gave achterwand!!

 

Groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik kan je vertellen dat een polyester achterwand helemaal niet goedkoop is. Het is tegenwoordig een nieuwe rage. Ik heb het voor het eerst zondag in de reptielenwinkel gezien en die achterwand daar in de terra koste 200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Deze achterwand kost bij ons 130 euro voor het terrarium

van 100x50x50 cm.

 

Dit is inderdaad niet goedkoop, maar je hebt dan ook wel

een schitterend wand.

 

Wel kunnen wij deze waarschijnlijk in de toekomst goedkoper

leveren.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal voor de positieve reactie's

de achterwand is inderdaad prachtig, ik was er meteen verliefd op toen ik em zag staan.

deze is onderandere uit polyester gemaakt, maar er zitten nog andere grondstoffen ook bij, waar ik niks van afweet.

aangezien ik zelf veel met polyester bezig ben, ga ik toch es kijken om zelf een polyesterachterwand te maken, maar met een afwerking als deze lukt me dat zeker niet!

in deze zit veel te veel relief en dergelijke, waardoor je onmogelijk kunt werken met vaste mallen en dergelijke. dus veronderstel ik dat deze wordt gemaakt met een flexibele mal, en daarvoor zou ik wel graag eens de grondstoffen vinden. dan kan ik deze ook ongeveer even mooi maken.

thuis hadden we in onder aquarium een achterwand, maar die was in een soorrt van schuim gemaakt, zag er ook aardig uit, maar das dan ook niet uit polyester gemaakt, en deze koste toen in de winkel rond de 125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×