Jump to content
Sign in to follow this  
Willem & Mandy

Devil Is Opgenomen Bij De Dierenarts !

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Onze Devil is afgelopen woensdag opgenomen bij de dierenarts. Ze wilde niet meer eten. En de antibiotica sloeg niet aan. Heb zonet de dierenarts gesproken en ze heeft gelukkig geen verstopping en geen ontsteking. De dierenarts zegt dat het waarschijnlijk komt omdat Devil te eenzijdig eet. Nou zitten wij met het volgende probleem en ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Devil wil niets eten wat niet beweegt..... groenten en fruit haalt ze d'r neus voor op. We hebben ook geprobeerd haar te misleiden door er buffalowormen over te doen. Nou is het zo dat ze momenteel alleen krekels, sprinkhanen, moriowormen en wasmotjes wil eten. Hebben ook eens kakkerlakken geprobeerd en slakken en paardebloemen en de nodige groente en fruit. Haar eten wordt dagelijks door ons bepoederd met vitamines en mineralen.

Ik hoop echt dat jullie ons kunnen helpen want ik heb geen idee hoe ik haar gevarieerder kan laten eten.

Momenteel zit ze bij de dierenarts aan de sondevoeding. :(

Hebben jullie tips om haar gevarieerder te laten eten????

 

Alvast bedankt!!

 

Mandy

post-3-1149326112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wilem en mandy

 

Onze oudste man die heeft dit ook een tijdje gehad groente etc of muisjes die dood waren wou hij niet eten.

 

na een hoop getop en gedoe voer ik hem sla en dode beestjes(muisjes) met de hand.

Ik hou het gewoon vast en beweeg wat oke hij wilt het nog niet altijd maar na een paar minuten aanhouden eet hij het wel.

 

Ik weet dat dit een hoop gedoe is maar beter iets dan niets.

 

groetjes ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Simon eet ook niets wat niet beweegt, dus groente gaat er ook niet in en volgens mij heeft hij toch ook wel de vitamine ed. wat in groente zit nodig.

Dus als er iemand goede ideen heeft zijn die meer dan welkom.

 

Groetjes Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

bij mij eten ze gelukkig ook dood spul .

het is meschien een ide om van zoomed zon voederschaal te halen .

daar doe je paar baterije in en dan leg je der voer op ,

aanzetten en dan gaat het plaatje trillen .

dan heb je dat het voer ook gaat bewegen meschien dat ze het dan wel eten .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites
he

bij mij eten ze gelukkig ook dood spul .

het is meschien een ide om van zoomed zon voederschaal te halen .

daar doe je paar baterije in en dan leg je der voer op ,

aanzetten en dan gaat het plaatje trillen .

dan heb je dat het voer ook gaat bewegen meschien dat ze het dan wel eten .

 

greets edwin

En dat werkt ????echt ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Sorry voor de late up-date maar ben heel druk geweest.

 

Het blijkt dat Devil last heeft van een parasiet die haar maag-darm kanaal heeft aangetast. Dat terwijl de dierenarts nog geen 4 maanden de fecies heeft onderzocht. Devil krijgt nu elke dag antobiotica en ik moet haar elke dag dwangvoeren. De dierenarts heeft gezegd dat het wel een maand kan duren voordat ze weer helemaal beter is. :(

 

We hopen dat het allemaal goed komt en houden jullie op de hoogte.

 

De dierenarts zei nog wel dat het wellicht hielp als we er straks een dame bij zetten die wel alles eet. Dus gaan we alvast op zoek naar een baardje van gelijke grote voor als ze straks beter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De dierenarts zei nog wel dat het wellicht hielp als we er straks een dame bij zetten die wel alles eet. Dus gaan we alvast op zoek naar een baardje van gelijke grote voor als ze straks beter is.

en is die parasiet niet besmettelijk dan, want dan zou ik eerst maar eens je terra gaan ontsmetten als je er nog wat bij wilt gaan zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

inderdaad dit klink raar

een nieuwe bij een ziek dier

bij een nieuw dier moet je zo al een quarantaineperiode toepassen

laat staan bij een besmet dier

wat het eenzijdig dieet betreft dit is bij vele mensen zo en is dus niet goed zo blijkt nu nog eens

veel meer groenvoer is aangewezen

blijven aanbieden

desnoods zet je ze maar een paar dagen zonder dierlijk voedsel

zodat ze geen andere keus hebben

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Het is niet de bedoeling dat er een gezond dier bij gezet wordt zolang Devil nog ziek is..... we zijn alvast aan het rond kijken (informeren) voor als ze straks beter is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×