Jump to content
Sign in to follow this  
benjii

Leuke Beestjes

Recommended Posts

hallo

kent er iemand toevallig leuke diertjes (geen kameleons) die liefst "tam" worden die in een bak van 50x40x80 gaat?

alvast bedankt voor t nadenken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

das best wel klein maar je kunt er wel een paar bidsprinkhanen of gifkikkers (als je het goed inricht)

maar die kunnen niet tam worden volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phelsuma's (daggekko's). De grotere soorten worden vrij "tam". Met tam bedoel ik hier dat ze niet meteen wegvluchten en dat je ze uit de hand kan leren eten en op je arm ev. kan lokken. Phelsuma's mag je bij voorkeur niet hanteren omdat hun huid heel dun is.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

eerst en vooral zou je beter een lijstje maken met dieren die je wel ziet zitten en er dan informatie over zoeken om te kijken of je ze kunt huisvesten

ik heb ook gezien dat je al informatie hebt gevraagd over slangen om ze hierin te huisvesten ook zie je varanen wel zitten en nu dit

dit zijn wel volledig verschillende dieren die een totaal andere verzorging vragen

maar dit terzijde

nu wat je vraag betreft

een goed beginners dier die niet te hoge eisen stelt voor dit terra

dan zou ik zeggen de roodkeel-anolis anolis carolinesis

dit is een boom en struik bewoner die 20 cm groot wordt

liefst plaats je een triootje

deze diertjes zijn gemakkelijk te bekomen er is veel nakweek van

en bovendien niet duur

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

alvast bedankt voor de antwoorden :D

het zit dus zo ik heb een terra van 50x40x80en daar wil ik dus een beestje voor

ik ben geobsedeerd door slangen en hagedissen maar enkel hagedissen die groot worden zijn echt iets voor mij ik heb al kleintjes gehad maar die zijn mij te "kwetsbaar", ik heb het meer voor stevige hagedissen vandaar die vragen over die varaan enzo, en dus ook daarom dat ik niet zo graag anolisjes of gekkootjes heb(behalve luipaard)

insecten intresseeren me ook wel maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een reptiel

mss dat er, dit gezegd zijnde, nog iede

Share this post


Link to post
Share on other sites

40x50x80 voor een bidje wow wou dat ik zown bak had athans de bidjes hier dan :P

je kunt idd dag gekko's kwijt tockes phelsuma's enz. anolisjes kun je erin kwijt

een paludarium van maken? boomkikkertjes

 

een kousebandslang? weet ik niet zeker.

bidjes kun je er wel in kwijt hoor kun je de bak in 2e delen hebben ze erg veel ruimte :)

 

een insectarium? allemaal insecten door elkaar van 1 cultuur of speciale sprinkhaan mooie kevertjes phoe van insecten is er keuze genoeg kun je zelfs een tussen plaat maken voor meerdere beesjes.

 

enneh meer kan ik niet bedenken nu :P

heb geen boek bij de hand

 

suc6 met het zoeken er is vast iets passend.

je kan wel dieren opvoeden voor mensen maar een beetje humaan moeten ze na 3 weken al weer weg en das zinloos vind je niet? zoek anders een heeel groot terrarium dit is voor grote beesten te klein.

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×