Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

Wie heeft ervaring met geven van rode kakkerlakken?

Ze zouden gemakkelijk kweken en zich ook goed wegsteken in de terrarium!

Heb ook gehoord dat je ze niet moet poederen omdat het straf voer is,klopt dat? Zijn er nog andere keversoorten die mijn baardjes mogen eten?

Groetjes,Startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Startertje,

 

Ik denk dat je redrunners bedoeld.

 

Inderdaad voedzamer als krekels en sprinkhanen.

 

Ze zijn wel bloedsnel, en je mag ze bepoederen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betekend straf voer???

redrunners zijn prima voer en goed te bepoederen

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voer ook altijd red runners aan me kameleon`s en veele andere kakkerlaken. bij kameleons is rennen van die beesten geen nadeel wand die wacht tot er eentje stil zit en schiet dan,voor baardjes zou dit( lijkt mij) enige probleemen kunnen geven om dat die echt moeten jaagen.

 

voordeel vind ik dat ze een zoete stof hebben dat veel beesten heel lekker vinden.

en een na deel vind ik dat veel vitmine preperaten niet goed blijven plakken daar op,ik gebruik miner-all en dat werkt tot nu toe het beste op red runners vind ik.

 

mark,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Startertje,

 

Ik denk dat je redrunners bedoeld.

 

Inderdaad voedzamer als krekels en sprinkhanen.

 

Ze zijn wel bloedsnel, en je mag ze bepoederen.

 

Groetjes Marc B)

zijn redrunners geen kakkerlakken dan. Ik heb ook altijd gedacht dat het hetzelfde was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

redrunners zijn kakkerlakken ja

maar rode kakkerlakken daar hoeft niet perse redrunners mee bedoeld worden

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Startertje,

 

Ik denk dat je redrunners bedoeld.

 

Inderdaad voedzamer als krekels en sprinkhanen.

 

Ze zijn wel bloedsnel, en je mag ze bepoederen.

 

Groetjes Marc B)

Hoi,Ja twas dat!

Kunnen ze zich in de terrarium ook vermenigvuldigen?

Ben anders wel bang voor een plaag!

Groetjes,Startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat betekend straf voer???

redrunners zijn prima voer en goed te bepoederen

grtjsssss

Hoi;

Ik bedoelde voedzaam en niet nodig om daar nog vitamines of calcium aan toe tevoegen.

Startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik voer ook altijd red runners aan me kameleon`s en veele andere kakkerlaken. bij kameleons is rennen van die beesten geen nadeel wand die wacht tot er eentje stil zit en schiet dan,voor baardjes zou dit( lijkt mij) enige probleemen kunnen geven om dat die echt moeten jaagen.

 

voordeel vind ik dat ze een zoete stof hebben dat veel beesten heel lekker vinden.

en een na deel vind ik dat veel vitmine preperaten niet goed blijven plakken daar op,ik gebruik miner-all en dat werkt tot nu toe het beste op red runners vind ik.

 

mark,

Hoi,

Ik zou het moeten proberen om te weten.

Ben alleen bang dat ze een plaag in men terrarium kunnen worden

Startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je eerst proberen er 1 in te zetten en kijken of je baardje er achteraan gaat

zie je dat ze er achter aan gaan/gaat dan kan je er meer in doen (maar gewoon niet te veel tegelijk)

volgens mij kunnen ze niet zo snel voortplanten hoor in terra.

Houd er wel rekening mee dat als er nog 1 in je terra loopt (1 die per ongeluk niet is opgegeten ofzo) dat je goed je voederbak of waterbak controleert voor je die eruit haalt, want ze kunnen zich goed verstoppen.

Dit geld ook voor plantjes stenen ed.

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou snel zijn ze idd. maar me baardagamen en agama agama's zijn er wel gek op!

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan moet je eerst proberen er 1 in te zetten en kijken of je baardje er achteraan gaat

zie je dat ze er achter aan gaan/gaat dan kan je er meer in doen (maar gewoon niet te veel tegelijk)

volgens mij kunnen ze niet zo snel voortplanten hoor in terra.

Houd er wel rekening mee dat als er nog 1 in je terra loopt (1 die per ongeluk niet is opgegeten ofzo) dat je goed je voederbak of waterbak controleert voor je die eruit haalt, want ze kunnen zich goed verstoppen.

Dit geld ook voor plantjes stenen ed.

 

groetjes esma

Hoi,

Kan je ze ook kopen in een klein formaat zoals bv. Kleine springhaantjes of krekels nr. 4 of 5?

Startertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou snel zijn ze idd. maar me baardagamen en agama agama's zijn er wel gek op!

grtjssss

Hoi,

Heb vandaag men terrarium veranderd.

Heb natuurstenen zoals bergkristal,Blauwe Calciet uit Madagascar,Dendrietopaal uit Australie en Apophylliet uit Indie. Nu kunen de krekels en straks de Redrunners zich niet meer in de stronk wegsteken. De baardjes kunnen rond de stenen jagen en de stronken die er nu nog insteken hebben geen gaten voor die ettertjes! Tis mooi! Zal laterwel eens een foto doorsturen.

Groetjes, Startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Misschien rare vraag maar kan je wat meer vertellen over die blauwe calciet (?) uit Madagascar?Waar komen die stenen voor , is dat in de regenwouden of in het droge deel van Madagascar?De reden is dat ik daggekko's kweek van oa. Madagascar en natuurgetrouwe stenen staan wel decoratief denk ik zo...

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit hier nog even na te lezen wat er de afgelopen tijd allemaal aan bod is gekomen en ik heb nog een vraagje over de redrunners. Startertje vroeg nog of die ook in verschillende maten te krijgen zijn, zoals krekels, en hij heeft daar nog geen antwoord op gekregen. Niet dat ik dit nu in de gaten hou voor Startertje, ik ben zijn secretaresse niet of zo, maar ik wil het graag zelf weten. Ik wil nl. mijn baardjes veel variatie in voedsel geven, ik ben er inmiddels achter dat Reign of Fire dol is op sprinkhanen, maar Godzilla maak ik daar niet echt blij mee.

 

Dus misschien vindt hij redrunners wel heerlijk!

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit hier nog even na te lezen wat er de afgelopen tijd allemaal aan bod is gekomen en ik heb nog een vraagje over de redrunners. Startertje vroeg nog of die ook in verschillende maten te krijgen zijn, zoals krekels, en hij heeft daar nog geen antwoord op gekregen. Niet dat ik dit nu in de gaten hou voor Startertje, ik ben zijn secretaresse niet of zo, maar ik wil het graag zelf weten. Ik wil nl. mijn baardjes veel variatie in voedsel geven, ik ben er inmiddels achter dat Reign of Fire dol is op sprinkhanen, maar Godzilla maak ik daar niet echt blij mee.

 

Dus misschien vindt hij redrunners wel heerlijk!

 

gr.

Christel

Hoi,

Lang geleden dat jullie nog iets van me hoorden! DRUK!

Nu, ik heb een doosje redrunners gekocht voor men baardjes en er zaten verschillende maten samen. Heb ze buiten gegeven in de zon in een grootte curverdoos. Ze waren er gek van tot de wind in men struik blies en de fun was over!

Je mag dit zo nu en dan geven ze lusten het graag omdat naar het schijnt dit wat zoet smaakt maar het is zeker geen hoofdvoer!

Ze eten krekels en springhanen en buffaloworms als hoofdvoer de rest is voor nu en dan.

Groetjes,startertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo

 

Misschien rare vraag maar kan je wat meer vertellen over die blauwe calciet (?) uit Madagascar?Waar komen die stenen voor , is dat in de regenwouden of in het droge deel van Madagascar?De reden is dat ik daggekko's kweek van oa. Madagascar en natuurgetrouwe stenen staan wel decoratief denk ik zo...

 

Groeten Olly

Hoi,

Sorry voor het zo lang wachten op antwoord,maarhad het niet gezien en men laptop heeft geen bericht doorgegeven naar men e mail!?

Wat die stenen betreft;blauwe calciet uit Madagascar: Bestaat in verschillende kleuren en heb het ook opgezocht op internet. Daar zal je alles weervinden. Persoonlijk denk ik dat het uit het droge gedeelte komt en ik heb ze samen geplaatst met bergkristal. 2 fonkelende gesteenten die goed bij elkar passen en zeer decoratief. Daarbij is hun kracht aanvullend op elkaar maar of de baardjes dat zullen merken is iets anders. Zal proberen eens een foto te maken en door te sturen.

Groetjes,startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Startertje,

 

bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga ook eens redrunners geven, zullen ze vast wel lekker vinden.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×