Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

Kan je de baardjes te veel eten geven?

Mijn baardjes zijn een goede 3 weken en zijn in vergelijking met hun broers en zussen uit de winkel al veel grooter en dikker. Ze zijn al voor het eerst vervelt.

Ik geef ze 2 maal krekels er staat een potje met buffaloworms en s'avonds krijgen ze wasmotlarven en/of springhanen. Van hun groenten en fruit eten ze niet.De winkel geeft s'morgens alleen fruit en groenten en pas in de namiddag krekels. Het verschil is zo groot!!!!!!!

Zehebben een dik buikje. Kan dat kwaad?

Ze zijn wel actief en rap dus dat zit goed.

Startertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, die van mij hebben ook wel eens een dik buikje, gaat vanzelf weer weg. ik denk dat dit geen kwaad kan or, tgaat hartstikke goed met mijn jonge baardjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonge baardjes eten veel! en oe meer ze eten hoe sneller ze groeien. in de winkel gaan ze weinig mogenlij kgeld uitgeven aan de voedign om genoeg winst te maken. da beantwoord al wat ;)

 

maar ik dnek niet dat je ze snel teveel zal voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

je kan ze niet snel te veel voeren ,

want als ze echt vol zitten dan eten ze gewoon niet verder ,

dus zolang ze nog eten gewoon zo door blijven gaan .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi startetje heel simpel te verklaren

in de winkel voeren ze dus te weinig

bewijs heb je zelf in handen

want jou baardjes groeien wel goed

en die van hun dus niet

jonge baardjes gewoon zoveel eten geven als ze willen

dit hebben ze als ze zo klein zijn gewoon nodig

anders gaan ze in elkaars staarten bijten ed

en groeien ze dus niet goed

je doet het dus goed ga vooral zo door

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ze in de winkel doen is niet perse slecht vind ik. De dieren krijgen immers dagelijkse voeding. En over het goed groeien, de dieren in de winkel zullen ook hun lengte behalen maar die zullen er wss wel wat langer over doen dan dieren die elke dag zoveel kunnen eten als ze willen. Of dat nu verkeerd is, dat vind ik niet. Te snelle groei is eerder af te raden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ;)

 

persoonlijk vind ik dit ook wat van het goede teveel

natuurlijk zullen ze van de groenten afblijven als ze zoveel keus hebben

als je s'morgens een bakje groente en buffalo's plaatst (of wat krekels)kunnen ze wel verder tot s'avonds

dan kun je krekels voederen en af en toe eens een wasmotje (maar zeker niet iedere dag en niet als hoofdvoer)

het zullen echte veelvraten worden

een te snelle groei is trouwens niet echt aan te raden

te weinig voer is natuurlijk ook niet bevorderlijk

maar persoonlijk vind ik waar er een te is is nooit goed

de goede oplossing is de middenweg vinden

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was juist vandaag nog bij ons in de buurt bij de reptielenwinkel, ze hadden juist 10 baardjes binnegekregen van een paar weken oud, ik vond het best zielig want hun terra stond recht tegenover de voederdieren :P, ik zie al helemaal voor me dat ze kwijlend voor dat ruitje zitte :rolleyes:

 

//Kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

je zei dat ze 3 weken oud waren..

maar is dat niet een beetje jong of zijn ze jou eigen nakweek??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ik geef mijn baardjes ook niet zoveel eten hoor, en ze doen het heel erg goed. Teveel eten is bij de meeste dieren (en mensen ook) slechter dan iets te weinig. Overgewicht is voor niemand goed, en er gaan zelfs dieren dood als je ze teveel geeft (denk aan vissen).

Maar ik wist niet dat je ze ook wasmotlarven kan geven, klopt dit idd. Als lekker tussendoortje of zo?

 

Wat dierenwinkels betreft, ik neem aan dat als je bij een echte reptielenzaak een reptiel koopt ze goed verzorgd zijn, maar ik heb bij een dierenwinkel gewerkt waar ik echt ben geschrokken van de verzorging van de beestjes. Ze kregen daar 2x per week 1 krekel per dier. En dat was het. Van groenvoer en fruit had men nog nooit gehoord.

Ik ben toen gaan bestellen en heb meer voedseldieren voor ze besteld, met als gevolg, bonje met mijn baas, want ze werden al zo moeilijk verkocht, dus ik mocht niet teveel eten voor ze kopen, want dan werd hij er nog armer van.

Ik heb me daar overigens niks van aan getrokken, en ben gewoon blijven bestellen, voeren en verzorgen.

 

Er zitten overigens nog 2 hele lieve baardjes, een dwerg en een gewone, heel erg tam, zitten graag bij je, en zijn hard op zoek naar een lieve baas. Ik heb er zelf helaas geen plaats voor en ook geen geld, want hij vraagt voor de dwerg 100 euro en voor de gewone 30 euro (dat valt nogal mee).

 

Ik werk trouwens niet meer bij deze dierenwinkel.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk je moet wel zo realistisch zijn dat de meeste dierenwinkels niet de thuis situatie kunnen nabootsen en ook niet zoveel voedsel kunnen geven, maar 2 krekels in de week vind ik echt dierenmishandeling hoor.

 

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Bedankt voor uw reacties. Het doet me plezier dat jullie ook om men baardjes bezorgt zjn. Misschien geef ik ze te veel maar heb ook al gemerkt dat ze soms niet happen,dus geen honger! Eentje komt graag uit ons hand eten(wasmotlarven) en den anderen neemt hem liever uit de wormpot. Ja,dat geef ik als snoepje,het zou ook zoet smaken omdat dat op honning wordt gekweekt. Nu eten ze kleine springhanen. Ik steek er 6 per dag in de terrarium. Van de krekels hou ik niet meer. Ze steken zich te veel weg om dan s'avonds uit te komen. We laten de groentenschotel staan s'nachts en voor we gaan slapen zetten we er een pot op zodat ze niet weg kunnen en zo hebben de baardjes s'morgens toch de kans om goed gevulde krekels te vangen.We geven nog altijd calcium de enedag en de andere dag vitaminen. Ik hoop dat het goed blijft met ze!

Groetjes Startertje

post-3-1148676011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×