Jump to content
Sign in to follow this  
Dees en Roel

Het Is Zover!

Recommended Posts

nogmaals gefeliciteerd

hoeveel eitjes moeten er nu nog uitkomen???

zal vast wel terug te lezen zijn

maar heb zoveel bij te lezen vandaag op het forum

dat ik het maar even een keertje gemakkelijk vraag ;)

geweldig he dat kleine spul

geniet er maar lekker van voor je het weet zijn groot genoeg om te verhuizen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar,

 

Op dit moment zijn er 17 baardjes geboren en er moeten er nog 5 uitkomen als deze uitkomen, bij 1 van de eieren is er een stukje open alleen dat is al 2 dagen,volgens mij gaat deze niet meer uitkomen maar dat zien we wel. De 2de legging bevat 25 eieren en gaat over 3 weken uitkomen, over de verhuizing hoeven we ons niet meer druk te maken want we hebben de hele broedstoof al naar het juiste adres verhuist zonder enige problemen.

 

Heb nog wel een klein vraagje mbt het krekels voeren, de krekels die ik erin gooi rennen gelijk hard weg en springen door de bak en schuilen zich dan ergens.. de baardjes hebben dus eigenlijk geen tijd of iets om de krekels te pakken, hoe doet iedereen dit als ik vragen mag? wormen eten ze gelijk omdat deze niet zo snel zijn maar wil ze natuurlijk graag meer krekels voeren. In ieder geval bedankt voor de info. Op dit moment hebben we een een tak inzitten met meerdere klimmogelijkheden waar ze groot gebruik van maken, ze zijn constant aant klimmen en rennen door de bak, het is echt mooi om te zien, zal even kijken of ik straks een filmnpje kan maken of iets dergelijks, alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

het is daarom dat een opfokterra zo kaal mogelijk moet zijn

dan hebben de krekels weinig kans om zich te gaan verstoppen

wat je nu wel kan doen is de krekels die je gaat opvoeren een 5 tal minuutjes in de ijskast plaatsen

dan zijn deze minder snel

suc6

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan, dus eerst efkes in de koelkast zetten en dan voeren. Ga ik dat gelijk proberen. Wanneer zijn de baardjes eigenlijk klaar om naar hun nieuwe baasjes te gaan? en aangezien ik ze niet allemaal kan houden toch de vraag wat ze op leveren, niet dat het ons daarom gaat maar we willen natuurlijk wel dat ze goed terecht komen. Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteert mooi spul hoor. tja wat zou je kunnen vragen?vind ik lastighoor.in de dierenwinkel kost een standaard baardje al gauw zo,n 45 euro en duurder.op mp kan je ze al kopen voor 15 euro ofzo.dus eigenlijk zou ik het ook niet weten,voor mij zou een goed tehuis het belangrijkste zijn.maar ja je wilt je gemaakte kosten er wel uit krijgen lijkt me.

maare ondertussen veel plezier met je grut.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

hartelijk gefeliciteerd met de kleintjes, ze zien er schattig uit. Ik heb wel een tip voor het voederprobleem, dat deed ik nl. met mijn baardjes ook toen ik ze net had. Ik zette ze in een klein doosje, in het begin apart, en deed er een paar krekels bij. Zo kan je goed in de gaten houden of ze ze wel opeten. Grappig was wel dat Godzilla en ochtendagaam was, hij at prima 's ochtends, maar Reign of Fire keek 's ochtends naar de krekels en liet ze gewoon lopen. Hij ging 's middags pas eten.

 

Na een poosje liet ik de krekels los in het terrarium, dat toen een stuk kaler was als nu, en pas toen het zelf vangen in een grotere ruimte goed ging, ben ik het terrarium wat verder aan gaan kleden.

 

Ik snap dat het met zoveel kleintjes een gedoe is om ze apart te zetten, maar zo zie je wel of ze goed eten.

 

Succes ermee!!!

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een optie is om ze even apart te zetten dan wil ik dat zeker proberen, hoe lang moet ik dit ongeveer doen dan?

 

Ga het eerst proberen door ze in de koelkast te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

uit ervaring weet ik als je ze apart in doosjes zet er van eten maar weinig terecht komt en het ook nog eens stress teweegbrengt

daartegenover staat "zien eten doet eten"

laat ik het zo stellen dat ze elkaar wel stimuleren

 

grtzzz :D jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad niet apart zetten

ze leren van elkaar

zorg voor het juiste maatje krekels en ze gaan vanzelf eten hoor

als er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat is ook weer zo jah, op dit moment voer ik ze maatje 3... mischien toch maar ook eens met maatje 2 proberen. Het is gewoon een groot nadeel dat het terra opgesplitst is in 2en en er maar een schoenedoostussenstaat. ze kunnen er dus makkelijk langsglippen... effe iets op verzinnen dus. Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

even een misverstandje uit de weg ruimen, ik zette mijn baardjes niet apart van elkaar in een doosje, maar met z'n 2-tjes. Die kleinere ruimte was me geadviseerd door de winkel waar ik ze gekocht heb, omdat het vangen in het begin nog te moeilijk is voor ze, als ze in een grote ruimte zitten. Je kan zo heel goed in de gaten houden of ze wel genoeg eten, en of de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mensen,

 

Het gaat super met de baardjes en ze leven alle 18 nog, er zijn er helaas 2 die niet zo goed eten dus die zetten we morgen even apart bij het eten zodat we goed kunnen zien of ze eten, wat kunnen we anders doen?

 

We hebben vandaag het papier weggehaald en zand neergelegd, in het zand zitten wat grotere steentjes die ze proberen op te eten... en af en toe een schelpje.. en het lijkt alsof ze zand eten. Klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Mooi nakweek en ziet er goed uit. Steentjes en schelpjes in het zand die ze opeten lijkt mij niet zo goed. Ik gebruik zelf de eerste paar dagen kantenpapier, en ga daarna over op speelzand (opgedroogd voordat ze erop gaan, heel fijn dus). Ze nemen soms wat zand mee naar binnen, dat is voor hun vertering. Steentjes en schelpjes is niet goed als ze dat mee naar binnen krijgen, zeker niet als ze erin kunnen stikken. Te veel zand ook niet, dat kan gaan klonteren en verstoppingen veroorzaken. Hier heb ik zelf met mijn nakweek nog nooit last van gehad maar het kan wel. Daarom zweren sommigen calciumzand. Ik gebruik dus speelzand en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Calciumzand lijkt me ook wel goed, al heb ik hier geen ervaring mee.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Hoi

 

blij te horen dat het goed gaat

ook hebben jullie er goed aan gedaan om de twee die er verdacht uitzien te verwijderen

even goed in het oog houden of anders de mest eens laten onderzoeken

het kwaad is snel versprijd en is dan nog moeilijk te behandelen bij deze kleintjes

wat het zand betreft probeer zoveel mogelijk te voederen in potjes

want teveel zand binnen happen is echt niet goed

bij krekels heb je geen andere keus dus die kan je los laten, het jagen stimuleerd ook hun gedrag

om schelpjes en stenen te verwijderen kun je het zand zeven zodat deze eruit gefilterd worden

suc6

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×