Jump to content
Sign in to follow this  
Dees en Roel

Het Is Zover!

Recommended Posts

Beste Mensen,

 

Als nieuwelingen en trotse ouders :lol: Wil ik jullie graag mededelen dat de eerste 4 eitjes van een legging van 23 is uitgekomen. Het zijn 4 prachtige beestjes en we zijn nu al dol op ze :rolleyes:

 

We hebben deze 4 baardjes in een terrarium gedaan van 100X50X50 en deze opgedeeld zodat ze in een terrarium van 50x50x50 zit met een grote warmtelamp en een bakje met water waarin ze niet kunnen verdrinken.

 

 

Zijn er nog speciale dingen waarop ik moet letten of handigge tips, waarmneer kunnen ze krekels eten en waarneer hebben ze na de geboorte honger, heb ze deze avond nog niets te eten gegeven omdat ze waarschijnlijk moeten bijkomen. Ik ben zo bang dat als ze even niet bewegen dat ze dood zijn... maar waarschijnlijk willen ze gewoon slapen alleen ben zo bang dat er iets aan de hand is, maar het moet wel goed gaan. Die warmtelamp.. kan die gewoon uit? en kan het zijn dat sommige eitjes wat later uitkomen. Deze zijn tegen de avond uitgekomen.

 

Binnenkort zal ik wat foto's van ze plaatsen. We zijn er in ieder geval echt super blij mee.

 

De legging is van 26 maart dus als ik het goed heb zijn ze precies 57 dagen :P

 

 

Alvast bedankt,

 

Gr Roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes en veel plezier ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo trotse ouders, van harte gefeliciteerd hoor, en ik hoop dat alles goed gaat. Ben benieuwd naar de foto's, altijd zo leuk om te zien die babytjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dees en Roel ;)

 

Ben echt blij in jullie plaats dat het tot een goed eind gekomen is :)

wat jullie vragen betreft

baardjes beginnen pas na ongeveer drie dagen te eten

ook is het normaal dat alle eitjes niet ineens uitkomen

je mag rekenen binnen de week (maar langer kan ook)

de warmtelamp mag s'avonds uit zolang het niet kouder wordt dan 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi trotse ouders ,

 

Gefeliciteerd met jullie baby's lijkt me zo leuk om dat mee te maken ,maar ook inderdaad een beetje eng en zeker als het de eerste keer is ,maar we hebben op het forum genoeg mensen die jullie bij kunnen staan en dat geeft toch weer een veilig gevoel suc6 ermee .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mensen,

 

In ieder geval bedankt voor de reacties en Tips, ben er zeer zeer blij mee. Vanmorgen toen ik naar me werk ging (07:30) waren er 4 eieren waarvan het hoofdje van het baardje alweer te zien was. Ik ben zelf pas om 17:00 klaar met werken en me vriendin om 14:00. Ik weet niet hoelang de baartjes erover doen om eruit te komen alleen is dit geen probleem dat ze dan tot 14:00 nog even in dat bakje zitten?

 

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gefeliciteerd met de kleintjes

het kan soms wel 24 uur duren voor ze uit het ei zijn hoor

dus je niet druk maken als het lang duurt

ze in het bakje laten zitten is zelfs beter voor ze

even rustig op adem laten komen is beter dan uit het ei hup in het terra

zorg wel dat ze niet uit het bakje in het water kunnen vallen

in het begin moeten ze echt een tijdje bij komen

je zult zien dat ze de komende dagen steeds actiever worden

wel heel belangrijk vergeet ze niet te sproeien minimaal 2 keer per dag

met lauw warm water

succes met de kleine ukken en werkse

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn er op dit moment nog 3 die aant uitkomen zijn... deze zijn al met hun kopje uit het ei alleen het ei is al helemaal ingezakt en verschrompeld... klopt dit? kunnen ze hier nog wel uitkomen dan? sorry voor onze bezorgheid maar we willen het natuurlijk zo goed mogelijk doen.

 

We hebben er nu 5 int terra zitten... de laatste die uitgekomen is ligt lekker te slapen en de rest is een beetje door de bak aant rennen... ze proberen al zelfs tegen de achterwant aan te klimmen en tegen het raam :lol::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Eitjes die op uitkomen staan of uitkomen vallen in en verschrompelen

dus er is zeker niets abnormaals aan de gang

leuk te horen dat de eerste vijf het al behoorlijk naar hun zin hebben :rolleyes:

 

grtzzz :D jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar,

 

Ik hoor net van me vriendin dat er nog een is uitgekomen en dat die een grote rode bobbel onder zijn lijf heeft. Wat kan dit zijn? is die mischien iets wat gewoon los zit of wat kan dit precies zijn?

 

Alvast bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo daar,

 

Ik hoor net van me vriendin dat er nog een is uitgekomen en dat die een grote rode bobbel onder zijn lijf heeft. Wat kan dit zijn? is die mischien iets wat gewoon los zit of wat kan dit precies zijn?

 

Alvast bedankt,

Hoi ;)

 

is niets hoor

dat is gewoon nog een stukje van zeg maar de moederkoek waaraan het baardje vast zit in het ei

dit zal opdrogen en er wel vanzelf afvallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is opzich wel zielig voor het baardje met het stukje moederkoek, het is best groot en hij ligt de hele tijd int midden, hij zal wel gewoon moe zijn. Op dit moment zitten er 7 baardjes in het terra en zijn er weer 3 aan het uitkomen. Het is nu ongeveer tussen de 37 en 38 graden, normaal neem ik aan, Waarneer moeten we beginnen te sproeien en hoeveel moet dat zijn? moet ze echt nat worden of gewoon een beetje vochtig? Alvast bedankt voor de informatie.

 

Ik ga even kijken of ik wat foto's erop krijg. Ze zijn helaas niet zo super goed omdat de digitale camera niet super is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur mag wel wat lager voor kleintjes

sproeien gelijk mee beginnen

ben benieuwd naar de foto,s

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

de temperatuur laat je zakken door er inderdaad een andere lamp van een lager wattage in te draaien

sproeien kan je ook buiten het terra in een bakje dit heeft als voordeel dat de luchtvochtigheid niet te hoog oploopt

als je het in het terra doet volstaan een 10 tal seconden zodat het niet te vochtig blijft

wat het aanhangsel betreft, zeker niet verwijderen

uit ondervinding weet ik dat deze diertjes wat langer nodig hebben en dus wat rustiger zijn

ook zie ik dat je onze raad hebt gevolgd met de keukenrol :rolleyes:

mooie foto's trouwens

dit ziet er goed uit

enkel misschien in het midden nog een stronkje of rots zodat ze hun plekje kunnen zoeken

jonge baardjes hangen trouwens graag op een tak

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor de info.We hebben de raad van het keukenpapier zeker opgevolgd jah. Ik ga vandaag even langs de winkel om een mooi stukje hout te kopen en een andere lamp. Het stukje moederkoek wat onder het baardjes zat heeft losgelaten en is opgeruimd.

 

Deze morgen zijn er wederom 2 baardjes geheel uit het ei gekomen, er zitten nu 10 kleintjes in ons terra. Vandaag ga ik krekels halen en wat van die kleine wormen en vitaminen. Welke vitamine zijn aan te raden en hoe voer je die kleine krekels eigenlijk?

 

Alvast bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

als vitamine,s kun je ook gewoon vitamine,s gebruiken die je aan volwassen baardjes zou geven

buffalowormpjes zou ik nog even mee wachten hoor

zie dat als afwisseling wij geven dat pas na minimaal en week

leer ze eerst maar even krekels eten

de eerste dagen eten de meeste nog niet

maar als ze gaan eten zullen ze steeds meer gaan eten

goed voeren is belangrijk

anders gaan ze aan elkaar lopen knabbelen

zorg ook voor voldoende schuilgrotjes/plaatsen

dat ze voor elkaar weg kunnen kruipen als ze daar behoefte aan hebben

de krekels kun je in een leeg krekelbakje of iets dergelijks laten lopen

kalk erbij even zachtjes hen en weer bewegen/schudden dat de krekeltjes onder de kalk zitten

en dan er een paar los laten in terra

even in de gaten houden of er word gegeten gewoon niet teveel tegelijk doen

succes

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEE;J

 

HAHA DIE FOTOW STOND OOK OP EEN ANDER TOPIC

 

 

GRTZ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment zijn de eieren van het andere bakje nu ook aan het uitkomen. Daar zijn er op dit moment alweer 3 aan het uitkomen, had dit nooit verwacht maar het is waar. zoals het eruit ziet gaan alle eieren uitkomen :D

 

Vanaf morgen ga ik proberen te voeren, of had ik dit al eerder moeten doen? ze liggen nu zo lekker te slapen. Dus morgen tegen de middag ga ik beginnen met het voeren van Krekels.. Wat is de beste optie.. gewoon het bakje open en er een paar uit laten springen of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dees en Roel,

 

Nog Gefeliciteerd met de geboorte. :rolleyes:

 

Laat niet teveel krekeltjes in een keer los in het terra.

 

Zorg er ook voor dat er s'nachts een stukje groente of fruit in het terrarium

aanwezig is, dan kunnen de eventuele overgebleven krekeltjes

hier van eten.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben op dit moment bezig om krekels aan het voeren maar die zijn nog iets te snel voor ze lijkt het wel....ik doe me best.

 

Effe een vraagje, op dit moment blijven er eieren uitkomen, ik heb een terra van 100X50X50 opgedeeld in twee stukken van 50. Is het een optie om de nieuw uitgekomen jongen eerst apart te zetten zodat ze tot rust kunnen komen? de andere zijn namelijk al aardig actief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met de nakweek!!!! leuk he die kleintjes

 

Je zegt dat je je terra heb opgedeeld in 2 stukken, in principe kan je de nieuwe bij de eerder uitgekomen baardjes zetten hoor (wel wat schuilplekkern maken) zien bewegen doet bewegen zeg ik altijd maar.

En vind je dat toch eng, dan zet je ze in het andere stuk van je terra, tot ze wat aktiever zijn, en zijn ze aktief dan zet je ze gewoon bij de andere

 

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, heb ze gewoon bij de rest gedaan. Heb vandaag wat krekels proberen te voeren en de meeste eten dus al, dus naar mij mening gaat het goed.

 

Hier wat nieuwe foto's, op dit moment zijn het er 13.

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×