Jump to content
Sign in to follow this  
Cracky_D

Regendruppels Op Glas

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb vandaag mijn kurk weggehaald, en wat zie ik van die druppels die je niet met glassex kan wegghalen, het lijkt wel of ze vastgeroest zijn. Kent iemand dit probleem, en weet miss. iemand de oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet toch wel als je water op het glas spuit in je terra, dan komen er druppels op, alleen bij mij lijkt het wel of die druppels zijn ingedroogd op de ruiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah, dat is kalk! je zou ze eens met water en zeep moeten wassen. of met een mesje afkrabben. ik had dat oo kvoor, ze zijn er moeilijk af te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens een doorgesneden ui in het water te doen, even laten intrekken en dan met dat water schoonmaken. Of schoonmaakazijn, maar dat ruikt zo vreselijk, lijkt me niet goed voor je beestjes.

Er schijnt iets te zijn waarmee je de binnenkant van je terra in kunt spuiten, ongevaarlijk voor je agamen, een klant van me (ik werk in een dierenzaak) kwam met deze tip, maar ik weet niet meer hoe het heet. Ik ga er wel even achteraan en dan laat ik het je weten.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probeer eens een doorgesneden ui in het water te doen, even laten intrekken en dan met dat water schoonmaken. Of schoonmaakazijn, maar dat ruikt zo vreselijk, lijkt me niet goed voor je beestjes.

Er schijnt iets te zijn waarmee je de binnenkant van je terra in kunt spuiten, ongevaarlijk voor je agamen, een klant van me (ik werk in een dierenzaak) kwam met deze tip, maar ik weet niet meer hoe het heet. Ik ga er wel even achteraan en dan laat ik het je weten.

 

gr.

Nia

Graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen antikal, is chemisch, niet goed voor je agamen. Misschien wel om mee schoon te maken, maar daarna wel heel goed afspoelen, en in dat water zit ook weer kalk. Wat nog een goede tip is is om je water eerst te koken (dan is veel kalk eruit) en dan af te laten koelen en daarmee je agamen te benevelen.

 

Maar dat spul om erop te smeren is geen bekende naam, niet iets dat je zo in de supermarkt kan kopen, ik ga morgen die klant bellen en dan zet ik het morgenavond wel in het forum

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gister mn badkamer schoongemaakt en dus ook de kranen enzo ontkalkt

ik heb dat gister voor het eerst gedaan met cilet bang die van de reclame

jeetje dat spul werkt echt

alleen ja chemische troep in je terra ???

ik wil het wel gaan doen met terra,s die tijdelijk niet gebruikt worden en waar kalk aans lag op zit

want het is echt spuiten spons erover na spoelen en klaar

niet schrobben niets echt ideaal

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruiten ontkalk je het best met azijn.

een beetje in het water doen is reeds voldoende.

 

 

 

voor echte hardnekkige vlekken(DOE DIT NIET IN JE TERRA

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik heb dat ook wel eens. vooral bij me echt vochtige terrariums. die neem ik dan gewoon af met een zeepje en daarna goed napoetsen met water en vervolgens gewoon droge doek.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, ik zou nog even navragen voor dat spul om je terraria goed schoon te maken en te houden, maar mijn vader is opgenomen in het ziekenhuis, en mijn hoofd staat er nu niet naar. Ik zal na het weekend contact opnemen met die man die mij dat verteld heeft, en dan laat ik het jullie weten.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

van me aquarium deed ik dat met een doekje azijn en zout

alles gaat mooi af hor

 

grtz jelle(es ook goed om koper te kuisen)doe er dan gwn bloem bij:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ,

 

Schoonmaak azijn van AH puur erop even in laten trekken en nawrijven met een katoenen doek . zonodig herhalen ,en het niet te lang laten zitten ( de druppels )

 

NOOIT geen chloor mengen met iets anders voor je het weet lig je in het ziekenhuis ( lees waarschuwingen op de fles !!!!!!!) je krijgt dan een chemiche reactie !!!! let A U B op giftig voor mens en dier !!!!!!!!!!. je kan wel een heel klein beetje Cif met azijn gebruiken ,maar niet te hard duwen dan anders krijg je krassen . groetje's van Miep van de huishoud servese ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia veel sterkte met je vader

hoop dat het allemaal goed komt

doe maar rustig aan

we horen het nog wel

sterkte

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia ,

 

Alle goeds voor je vader en natuurlijk voor jullie allemaal sterkte !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

om hier nog een op terug te komen:

men neemt een schuurborsteltje, met van die plastieken haren zoals op bvb een tandenborstel, maar best nog een beetje sterker.

dan neemt men tandpasta en een potje water.

je dipt de borstel in het water, en doet er daarna een beetje tandpasta op.

vervolgens schuur je op elke plaats waar er druppels/kalk aan de ruitjes hangt. je laat dit enkele seconden intrekken, nog eens goed schuren, en daarna met spons en zeemvel proper wrijven, en ik ben voor 99% zeker dat je druppeltjes weg zullen zijn!

ik had ooit es in een bak een waterval geplaatst. deze spatte continue op de ruit, en na een dik half jaar heb ik pas geprobeerd om deze ondertussen al grote kalkplek er van te doen met tandpasta, en dit ging zeeeer gemakkelijk!

dus maw, ipv morgen je tandjes te poetsen, een de ruit doen in plaats.

tevens zal je bakje ook verfrissend ruiken als je goeie tandpasta gebruikt, en het is helemaal niet schadelijk voor je dieren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
om hier nog een op terug te komen:

men neemt een schuurborsteltje, met van die plastieken haren zoals op bvb een tandenborstel, maar best nog een beetje sterker.

dan neemt men tandpasta en een potje water.

je dipt de borstel in het water, en doet er daarna een beetje tandpasta op.

vervolgens schuur je op elke plaats waar er druppels/kalk aan de ruitjes hangt. je laat dit enkele seconden intrekken, nog eens goed schuren, en daarna met spons en zeemvel proper wrijven, en ik ben voor 99% zeker dat je druppeltjes weg zullen zijn!

ik had ooit es in een bak een waterval geplaatst. deze spatte continue op de ruit, en na een dik half jaar heb ik pas geprobeerd om deze ondertussen al grote kalkplek er van te doen met tandpasta, en dit ging zeeeer gemakkelijk!

dus maw, ipv morgen je tandjes te poetsen, een de ruit doen in plaats.

tevens zal je bakje ook verfrissend ruiken als je goeie tandpasta gebruikt, en het is helemaal niet schadelijk voor je dieren!

Die gaat ik even proberen, Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

goede tip van die tandpasta, maar ja, ik had beloofd nog even achter de naam van dat spul te gaan dat je op de binnenkant van je terra kan smeren zodat je geen kalkaanslag meer krijgt, maar toen kwam de ziekenhuisopname van mijn vader ertussen, enne toen ben ik het helemaal vergeten SORRY!!!

 

Met mijn vader gaat het inmiddels weer redelijk, hij is uit het ziekenhuis. Voor deze kwaal ligt hij gemiddeld zo'n 1 tot 2 keer per jaar in het ziekenhuis. Het bezorgt hem ontzettend veel pijn, gelukkig is het geen terminale ziekte waar hij aan lijdt, maar evengoed is hij ook al 76, dus de jaren beginnen ook te tellen. Maar voor nu gaat het weer goed met hem, gelukkig!!

 

Ik ga nu zsm achter de naam van dat spul aan, dus binnenkort geef ik het door.

 

Ik heb wel een ander probleempje met mijn terra, omdat ik niet zoveel nevel, ik doe mijn baardjes iedere dag 1x, soms 2x in bad heb ik geen tot weinig last van kalkaanslag op het glas, maar hoe maak je de schuifraampjes aan de binnenkant schoon, ik durf ze er niet zo goed uit te halen, ben bang dat ze stukgaan, en ja, dan heb ik een probleem. Hoe doen jullie dat?

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia, als het goed is, is bij elk terrarium een uitsparin gelaten bij de profielen, je kan dan zo het glas eruit halen. Even omhoog tillen en dan kan je wel voelen of er genoeg speling is om je glas eruit te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat klopt, er zit een uitsparing, ga ik dan eens proberen, want het hele terra is mooi gezeemd, alleen die voorkant ziet er niet uit.

 

bedankt voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×