Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal, sinds 4 maanden heb ik 2 baardagamen, waar het hele gezin dol op is. Ze zijn ontzettend leuk, heerlijk om te verzorgen, hun terrarium is een sieraad voor de kamer. Kortom, alleen maar leuk. Maar ik heb een vraagje. Kunnen agamen horen, en hoe goed zien ze.

 

Gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardagamen kunenn horen, dat zijn die 2gaatjes met het vliesje(trommel vlies) aan hun kopje. maar goed horen doen ze niet <_<

 

zien denk ik wel goed. dat is wel nodig voor de krekels te vangen enz. maaar ik weet het niet zeker. hoe hun beeld is weet ik ook niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hot-Ice,

 

dank je wel voor je antwoord, ik dacht al wel dat die 2 gaatjes hun oortjes waren, en over goed zien, zeker weten doe je het natuurlijk niet, ze kunnen ook bepaalde trillingen opvangen. Weet jij waar je dit soort dingen te weten kan komen, want er staat ontzettend veel info over hoe je agamen moet huisvesten, wat ze moeten eten e.d., maar over dit soort dingen kan ik niks vinden.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk denk ik niet dat ze bijster veel kunnen horen, ik denk eerder opvangen van trillingen ed. zoals hierboven reeds vermeld. Zien kunnen ze wel goed, want het zijn visuele jagers. Wat ze juist zien weet ik ook niet, licht en uv spelen alleszins een rol in het zicht van veel dagactieve hagedissen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ,

 

Ik heb het idee dat ze bepaalde tonen goed horen ,als ik klik met m'n tong reageren ze daar allemaal op net zoals op fluiten ,en het zien is volgens mij helemaal goed ,als ik achter in de kamer ben zoals nu dan hangen ze in die hoek aan het raam te krabben dat is zo'n ruim 4 meter .

Terwijl ik weleens heb als ik voor de bak sta ze zich ineens rot schrikken ( kan ook iets anders zijn TE DICHT BIJ ) :lol: ,ook is mij opgevallen dat ze beter hun krekels vangen als de UV lamp aan is als dat deze uit is ,maar dat zijn allemaal persoonlijke waarnemingen zeker weten zulen we het waarschijnlijk nooit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mieke,

 

wat jij zegt herken ik wel, als ik de kamer binnenkom dan denk ik wel dat ze me zien omdat ze dan ook aan het raam gaan krabben en als ik dan het terrarium open doe dan klimmen ze meteen op mijn hand. Wat ze niet zien is het einde van de tafel of bank, want als je niet uitkijkt vallen ze daar vanaf. Ik heb ook ratten en die zullen dat bijv. nooit doen. Die zet je op tafel of op de bank en die lopen wel naar de rand toe, kijken naar beneden maar zullen er niet afvallen of -springen.

 

Wat betreft verschil tussen UV licht of niet, dat is me nog niet opgevallen, ik voer ze eigenlijk alleen als beide lampen aan zijn. Ik ga het eens proberen.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia ,

 

Ten eerste van harte welkom op dit leuke forum ,maar let op ook dit wordt een verslaving ;) .

 

Ook bij ons brand meestal de UV lamp ,maar soms zitten ze op hun manier te bedelen en geef ik ze een paar krekels als de lamp nog niet aan is en dan zitten ze er vaak naast :lol: maar als ik ze in het zonnetje in het raamkozijn zet vallen ze er niet af en lopen precies tot het randje ,wel spingen ze eraf ,maar dat is omdat ze dan door de kamer willen rennen want het zijn donderstenen hoor kan je heel de kamer weer door op je knieen en puntje bij paaltje hangen ze in de steenstrippen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mieke,

 

maar als ze dan van de vensterbank afspringen is dat niet te hoog, en hoe groot zijn jouw agamen trouwens. Ik durf ze nu nog niet door de kamer te laten gaan, ze zijn bij mij nog te klein, maar als ze groter zijn mag dat wel. Maar dan moet ik eerst mijn katten naar buiten doen, ik denk niet dat dat goed gaat.

 

Trouwens een heel leuk forum, en je krijgt ook heel snel antwoord. Enne... ik heb al gelachen vandaag hoor!!!!

 

gr.

Nia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia ,

 

Eigenlijk is het wel wat aan de hoge kant ,maar meestal gaan ze via m'n berenkist ,ze zijn nu ongeveeer nu 7 maanden ,en als ik het voorkomen kan doe ik het want goed is het niet voor ze ,maar ja ze zijn soms zo snel .

 

 

Dit is echt een gezellig forum en nu is het nog rustig sommige werken natuurlijk ook maar op een antwoord hoef je meestal niet lang te wachten ,en zeker niet als je een probleem heb met je beestje's .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van mijn baardjes lijkt af en toe wel scheel :D Als je haar niet met de neus bij het eten zet, hapt ze elke keer mis. Ze heeft ook niet echt een jacht instinct, want na 2 of 3 keer mis happen houdt ze er maar mee op. De andere 2 rennen net zo lang totdat ze het voedsel hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien doe ze zeer goed,een bakje vok voedsel zien ze van ver komen :D

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×