Jump to content
Sign in to follow this  
wiljan

Nakweek Gevraagd.,.?

Recommended Posts

heej

 

kben opzoek naar nakweek liefst sandfire of blood en helemaal het liefst florida orange

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, Wiljan. jij durft hoor :D

 

Gelijk het mooiste willen hebben (en ook aardig prijzig)

 

Ik hoop dat je wat moois kan vinden, lijkt me geen probleem hier op het forum met goede kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej

 

kben opzoek naar nakweek liefst sandfire of blood en helemaal het liefst florida orange

 

grtz..

100% florida orange heb ik als het mee zit aan het eind van het jaar.

En aangezien ik de enige ben in nederland en hoogstwaarschijnlijk europa met florida orange baardagamen hoef je denk ik niet verder te zoeken.

 

Voorlopig zetten aleen we onze florida orange man op een dame van Dachiu die ook een hoop oranje in haar voorouders heeft zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey duncan. wat word je prijs dan? ben wel nieuwschierig

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

ja dat zou ik wel willen maar die zijn zeker heel prijzig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wauw, Wiljan. jij durft hoor :D

 

Gelijk het mooiste willen hebben (en ook aardig prijzig)

 

Ik hoop dat je wat moois kan vinden, lijkt me geen probleem hier op het forum met goede kwekers.

heej

 

ja ik vind die gwon het aller mooist niet dat ik de andere niet mooi vind maar die florida orange zijn toch echt gewoon prachtig;):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

???

BEN JE EEN TIJDJE NIET OP HET FORUM GEWEEST OF DURF JE DE PRIJS NIET TE ZEGGEN (GEINTJE)

 

GRTZ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

 

srry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet bang om onze prijzen te posten hoor. :D

De meesten weten dat wij alleen speciale baardagamen zitten die gewoon meer kosten dan een gewoon kleurtje op marktplaats.

De goedkoopste beginnen bij ons bij 75-100 euro voor de Citrus x Gold x Red/Gold en dit loopt op tot 400 a 500 euro voor de standaard gekleurde translucents.

Het is maar wat je wilt natuurlijk, het kan nog veel duurder, maar dat zijn toekomstplannen.

 

Reken voor de Florida orange op een prijs tussen de 100-200 euro.

De prijs is dan op basis hoe ik de lijn ken wat kleuring betreft en op basis van de 3 extreemste die te pakken hebben kunnen krijgen uit deze lijn.

We hebben hier dus een erg hoge verwachting van wat kleur betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

oke dat is ckr wel veel geld...

maar heb je het dan over de nakweek??

Share this post


Link to post
Share on other sites

transculents,,,

 

dat zijn tog die met zo'n beetje doorzichtige buik, maar is dat ook zo'n speciale soort of kun je die soort niet echt kweken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

jij zou van een standaard kleur translucents,,

he en ik had gelezen op een ander forum dat je ze ook wou kweken met de florida orange,

die zullen dan ong. 600 euro ofzo kosten of niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej

 

oke dat is ckr wel veel geld...

maar heb je het dan over de nakweek??

Dan heb ik het pver de nakweek, het trio wat ik heb zitten heeft 500 per stuk gekost, niet voor niks uiteraard, de kleur mag er wezen.

Dus je bent bij mij nog goedkoop uit.

 

Echt oranje/rode baardagamen zijn vrijwel niet te vinden in europa

De 3 Florida Orange baardjes staan zoziezo los van de bestaande lijnen in euopa omdat het de eerste 3 van deze lijn zijn die van Amerika naar europa zijn gegaan.

 

De Citrus van ons heeft ook 500 euro gekost, maar omdat we die kruisen met een niet Citrus dier laat ik de prijs zakken van deze jongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiljan als je berichtje geplaatst is en je wilde er toch nog wat bijzetten

mag je dat ook via edit doen hoor

hoeft niet perse maar mag wel

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
transculents,,,

 

dat zijn tog die met zo'n beetje doorzichtige buik, maar is dat ook zo'n speciale soort of kun je die soort niet echt kweken??

De translucent zijn de meest extreme en zeldzame baardagamen die er zijn op het moment wat betreft genetische afwijking, maar tevens ook de duurste.

Ze missen het wit waardoor ze doorzichting zijn, dit word minder naarmate de huid dikker word.

Als je hiernaast met kleurtjes werkt zal dit door het missen van het wit heel sterk naar boven komen en is veel feller van kleur.

Niet alle translucents missen al het wit sommigen missen alleen een stukje wit op de buik, anders missen weer alles, het is dus variabel.

Dit maakt ze vrij moeilijk te kweken, het enoge wat je kaunt doen is zorgen dat je ouderdieren hebt die zoveel mogelijk het wit missen, de zogenaamde suprtranslucents.

De zwarte ogen die ze vaak hebben is iets wat los staan van het translucent zijn en is iets wat per toeval op hetzelfde moment naar boven is gekomen en zodoende met de translucent eigenschap meevaart in de nakomenlingen.

je hebt dus ook translucents zonder zwarte ogen.

 

Een onverwant koppel translucents vind je niet zomaar en dat is ook de reden waarom veel kwekers gelijk met inteelt aan de slag gaan.

Je zult daarom echt flink je best moeten doen en flink in de buidel moeten tasten om ze op een goede manier zonde inteelt te kunnen kweken.

Ze zijn hier in nederland al eerder gekweekt, maar dat was met half broer en halfzus op elkaar of met vader en dochter.

Hier is nog niet eerder onverant gekweekt met translucents.

 

Aangezien ik geen voorstander ben van nauw verwant kweken, koste het ons meer moeite om translucent eieren in de stoof te krijgen.

Na lang zoeken en een stuk armer te zijn, hebben nu een kweekgroep zitten van 4 translucents (2x man 2x vrouw) en een Hetrozygoot voor trans dame.

Deze laatste heeft pas 20 eiren gelegd, de helft van dit nest zal translucent zijn en de andere helf niet maar zal het gen dragen (heterozygoot)

Het is dus het eerste nakweek in nederland van translucents met onverwante ouders.

 

 

Kortom erg moeilijk te kweken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
De goedkoopste beginnen bij ons bij 75-100 euro voor de Citrus x Gold x Red/Gold

 

:rolleyes: nice, ben je ze allemaal al kwijt ?

We zijn er 4 kwijt, maar dat zat niet in de planning.

We doen ze normaal gesproken niet eerder weg dan 2 maanden oud, maar soms heb je wel eens uitzonderingen.

 

Ze moeten nog eenmaand geloof ik, ze gaan nu richting de eerste vervelling.

Ze lopen allemaal met een knalgele neus rond omdat de huid er niet meer op past, hehehe

 

We moeten dus nog even afwachten of het al gelijk spectaculair word na de eerste vervelling of dat ze net als mamma de kopers ene half jaar laten wachten op de echte kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto,ssssssssssssssssss

lijkt me gaaf

we hebben ook nog eens een mooie gele dame te vinden voor onze mooie gele king

succes met het kleine spul

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

heb je soms fotows van de ouders vd red, en de transulcent ofzo iets

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej

 

jij zou van een standaard kleur translucents,,

he en ik had gelezen op een ander forum dat je ze ook wou kweken met de florida orange,

die zullen dan ong. 600 euro ofzo kosten of niet??

Ons eerste doel was Hypo's kweken, daar hebben we eieren van liggen.

Ons tweede doel was translucents kweken, daar hebben wen u ook eieren van liggen.

 

Dus we gaan straks inderdaad proberen om de kleur van de florida oranges in de translucents te krijgen.

We gaan ook proberen baardagamen te kweken die hypomelanistich zijn en tergelijker tijd ook translucent zijn (hypotranslucents).

Deze missen dan het wit, het donker, hebben witte nagels en misschien ook nog zwarte ogen.

 

Omdit te doen heb je meer hypo ouderdieren en meer translucent ouderdieren nodig om dit weer op een goede manier te kunnen doen.

Deze beide varianten kosten samen heel erg veel centjes, dus alleen gekken beginnen daar aan.

Wij zijn dat blijkbaar, omdat we speciaal voor de hypotrans te kunnen kweken van beide varianten meerder koppels hebben zitten.

Het in principe een kwestie van tijd voor we onze eerste hypotrans rond hebben lopen.

 

Wat de prijzen precies gaan worden van de gekleurde trans en de hypotrans is moeilijk te zeggen.

 

Ik had een tijdje geleden een hypotrans man van een Amerikaan kunnen kopen voor 1000 dollar, maar had net de hele kweekgroep met dierne uit Amerika vernieuwd dus geld was echt helemaal op.

Aangezien je met een hypotrans weing begint op kort termijn zonder inteelt, hadden we het idee om ze gewoon zelf te gaan kweken en omdat het ook leuker is om allemaal zelf te doen.

 

Fire and Ice dragons verkocht een tijdje geleden een Citrus translucent voor 1000 dollar, maar dat vond ik te veel voor een gekleurde trans.

Ze vallen wat moeilijkheidsgraad betreft een stuk onder de hyhpotrans die al voor 1000 aan worden geboden, dus dan moet je niet hetzelfde gaan vragen vind ik dan, maar goed.

 

Ik denk dat een goede gekleurde trans tussen de 600 en 800 euro waard is op het moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

las laatst een artikel dat er ook albino baard agamen waren geboren,volgens mij had dachiu die ook? denk dat die beestjes nog net iets zeldzamer zijn qua genetische afwijking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een artikel van een paar jaar oud, zowel van Dachiu als dat artikel van reptile rooms.

Ik heb de foto's ook nog hier ergens op mijn comp staan volgens mij.

Maar Dachiu heeft ze niet zelf gekweekt, dat was een kennis die dat had gedaan, volgend mij.

 

Ze zijn er wel geweest maar geen van de geboren albino's heeft geen een tot vowassenheid gehaald.

 

Er gaan geruchten dat er albino's in europa en australie zijn, maar zijn dat zijn dan al weer een paar jaar jaar alleen maar geruchten.

Lang genoeg om te zeggen dat niemand ze heeft zitten op het moment, want zoiets kun je echt niet zo lang stil houden.

 

En net als leucistics, als ze niet bestaan kun je er ook niet zeggen dat ze zeldzaam en duur zijn, want ze zijn er niet.

En wat is de waarde van dieren die het niet tot volwassenheid halen....in mijn ogen niks

 

Dus wat ik al zei, de tranlucents zijn op het moment de meest zeldzame baardagamen.

Ze zijn er, maar alleen in heel beperkt aantal.

 

Ik denk dat albino's wel duur zullen gaan worden, als ze er weer zijn, want gewoon een kwestie van tijd is.

Maar dan is het even afwchten of het een variable vorm is, wat ik overigens niet denk.

In dat opzicht zijn ze dan makkelijker te kweken dan translucents omdat dat variabel is.

Het verbaasd me wel nog steeds dat er zo weinig translucent zijn terwijl ze al een aanta jaren bestaan.

Misshcien geeft dit ook wel de moeilijkheidsgraad aan van het kweken van deze dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

albino's kunnen toch niet goed tegen zonlicht

dan kunnen ze toch ook niet tegen de uv lamp en warmte lamp??

of heb ik dat verkeerd??

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×