Jump to content
Sign in to follow this  
gerrit

Sandfirexstandaard

Recommended Posts

Hallo en heb gisteren 28 eitjes kunnen rapen en dadelijk in de broedstoof geplaatst.

Toen ik 's morgens wakker werd was de hele bak overhoop gehaald en heb ik er dadelijk een aflegbak ingeplaatst , de dame erin gezet die onmiddelijk begon te graven , na nog geen half uur was ze reeds klaar met de eitjes af te leggen dus kon ik beginnen met het opgraven ervan.

De eitjes zien er prachtig uit en nu dus maar afwachten wat ervan komt.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd

en nu maar wachten

heb je ook foto,s van de ouders???

altijd wel leuk om te zien???

succes met uitbroeden

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gerrit ;)

 

28 is een flink aantal

ik wens je dan ook veel succes met het uitbroeden

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo gerrit,

 

van harte gefeliciteerd

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

 

hartstikke leuk mogen het beste er van komen

heb je fotows van de ouders en zo als JDG al zei is 28 een flink aantal ;)

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding hoor

bne ook benieuwd wat er uit komt

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen en bedankt voor de leuke reakties en ben ook benieuwd wat ervan gaat komen niet dat het veel uitmaakt want voor mij is elk baardje prachtig.

En gbf de dame moeten jullie wel kennen want deze is van bij jullie afkomstig ;)

Hier de fotos van de ouders:

 

Het mannetje sandfire

DSC00734.jpg

DSC00733.jpg

DSC00716.jpg

 

Het standaard vrouwtje

DSC00876.jpg

DSC00877.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook van deze kant heel veel suc6 met het uitbroeden hou ons op de hoogte

is en blijft spannend en wat er ook uit mag komen maakt toch niet uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met uitbroeden!!

 

flinke vrouw zeg!!

 

greets bas :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die dame kennen wij wel

fijn dat ze het zo goed doet

spannend hoor dr eerste legsel

hoe vinden de kinderen het

want daar waren ze toch eigenlijk voor???de baardjes bedoel ik he

zijn ze er nog steeds zo gek mee???

nou doe ze de groetjes

en nogmaals succes met uitbroeden

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Ook wij wensen je veel succes met het uitbroeden

van de eitjes. :rolleyes:

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo gbf en de kinderen zijn nog steeds gek van hun dieren en het zal wat worden als de eitjes uitgebroeid zijn want ze willen ze allemaal houden aangezien het hun vrouwtje is die de eitjes afgelegd heeft :lol:

Dat gaat nog wat worden denk ik om dit probleem op te lossen :huh: maar daar heb ik nog een paar maanden de tijd voor :D dus we zien dan wel weer.

Het is nu al niet te gemakkelijk om hun uit te leggen dat ze het vrouwtje even moeten met rust laten zodat ze terug op krachten kan komen maar zelfs het vrouwtje heeft het er blijkbaar lastig mee dat ze niet uit haar bak gehaald word want ze zit bijna de hele dag voor het venster te wachten op de kinderen en als ze ze dan opmerkt loopt ze door haar ganse bak om op te vallen en het is echt prachtig om te zien hoedat een baardagaam weet bij wie hij moet zijn om vriendschap te krijgen :lol:

Groetjes aan jou en de ganse familie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kuno en dat is zeker een prachtige man en eentje om jalours op te zijn want het is gewoon een prachtdier ;):D:lol::lol::lol:

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi beest dat mannetje, maar waarom heb je hem met een standaard gekruist ?? Ik hoor tegenwoordig alleen maar "mooier mooist". En daar hoort een standaard tegenwoordig niet meer tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Monibro en zoals je in mijn vorige antwoorden hebt kunnen lezen is voor mij elk baardje even mooi of het nu een sandfire , blood of standaard is maakt mij echt niets uit hoor.

Wat ik hiermee bedoel is dat ik echt niet meedoe om mooier mooist als eerste te hebben want zoals je misschien weet heb ik hier ook al 2 leucistics zitten waar er nog niet teveel van in Europa aanwezig zijn en binnenkort breid ik mijn verzameling verder uit met hypos en als ik volgend jaar naar Florida vertrek ga ik me er daar een paar florida oranges uitzoeken maar ik doe dit echt niet om als eerste de speciale soorten te hebben of om andermans ogen uit te steken.

Let maar op binnen dit en een paar jaar zal er wel terug meer vraag zijn naar standaard baardjes want momenteel wil iedereen wel een speciaal kleurtje en lijken de standaard baardjes te min om te hebben maar voor mij niet want de 2 standaard baardjes dat ik hier zitten heb tellen evenveel als al mijn andere dieren en zijn het voor mij dus ook waard om mee te kweken of te mixen met een sandfire wat bij deze dus gebeurd is en ik ben er zeker van dat er wel prachtige diertjes van verder gaan komen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gerrit ;)

 

ben het volledig met je eens

wat dat betreft zitten we ongeveer op dezelfde golflengte

het enige nadeel is dat je er geen zotte prijzen kunt opplakken

maar daar doen we het ook niet voor h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit, ben blij te lezen dat je er zo over denkt. Ik heb zelf ook 2 standaardjes en een vriendin die ze zag, vroeg of ik niet wat mooiere kleuren uit kon kiezen dan alleen maar grijs. IK vond ze mooi (vind nog steeds). Ik heb ook een Yellow x Snow maar ben daar toevallig tegenaan gelopen, want ik vond hem geel en mooi maar meer niet. Pas toen vriendin kwam kijken en de papieren zag, begon ze te kwijlen en zij dat ik deze nooit met een standaard mocht mixen. Die moest ik maar inruilen voor mooiere kleuren. Ben toen boos geworden, want het gaat erom wat IK mooi vind. Zie haar ook niet zo vaak meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn hele mooie foto's van de moeder, prachtige kleuren ;)

 

//Kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×