Jump to content
Sign in to follow this  
Amy

Jonge Baardagamen Worden Kanibalen! Help!

Recommended Posts

kheb pas 5 jonge baardagamen gekocht uit verschillende nesten, eerst waren ze ongeveer even groot (wel 2 iets groter) maar nu zijn die 2 grootste de helft groter dan de rest. ze zien de kleinere nu als voer :o . de staartjes worden nu bij die kleintjes afgebeten (er zijn wel genoeg krekels in het terrarium en andijvie) en ze worden nu zelfs in hun kop gebeten. :(

 

wat kan ik nu het beste doen?? ze uit elkaar halen of gewoon laten doen ofzo.

 

groetjes amy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi amy

welkom op dit gezellige en informatieve forum

wat je baardjes betreft

ik zou ze dus uit elkaar halen

vaak bijten ze in elkaars staart en dergelijke

omdat ze te weinig voer hebben

te weinig ruimte hebben

of te weinig schuilplaatsen

ik zou zoeizo de bijters apart zetten van de andere

en op groter sorteren

in welke maat terra zitten ze nu???

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zitten nu in een bak van 120 bij 40 bij 40 maar ze zijn zelf nog heel jong. de reptielenwinkel zei dat ze ongeveer tot 3 maanden waren, ik geloof er niks van want toen ik daar kwam waren sommige net de grootte van een pasgeboren agaampje. ze zijn nu ook max. 17 cm

 

groetjes amy

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je ze gekocht dan???

en hoeveel voer je en hoeveel schuilplaatsen heb je???

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

in rijswijk in een dierenwinkel daar 4animals ofzo heette dat. ik heb 1 grote schuilplaats, een boomstronk en een paar stenen met ruimte ertussen waar ze zich kunnen verschuilen.

 

ik voer ze: steeds andijvie verversen wnnr dat nodig is

krekeltjes maat 5 en dan doe ik er steeds 30 in ofzo maar die klimmen steeds in de achterwand maar ze kunnen er wel bij. ik doe er steeds nieuwe bij als er nog een paar over zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat die mensen in Rijswijk nog op marktplaats , speurders enz. nog mogen adverteren, je komt ze helaas overal tegen. Ik heb geen vooroordelen en ben er nog nooit geweest, maar sommige verhalen zeggen genoeg.

 

Hoi Amy, haal ze zsm uitelkaar als je de mogelijkheid ervoor hebt, ik hoop dat alles goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ga ik doen maar kan je ze 's nachts zonder warmtelamp aan gewoon zo laten of heb je perse nog verwarming nodig (in mijn gewone terrarium heb ik een warmtemat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

overdag verwarmen

snachts heb je onder normale omstandigheden geen wamrte bron nodig

inderdaad jammer dat je ze daar gekocht hebt

want helaas staan ze zeer slecht bekend

ik zouz sm mestonderzoek laten doen van al je baardjes

en deze dus uit elkaar te halen

zet standaard een bakje buffalowormpjes en een schaaltje groenten in het terra

heb je een kurkachterwand ???

zo ja haal die er zsm uit

een en al ellende met krekels die er tussen kruipen

en voer gewoon meerdere keren per dag

tot ze genoeg hebben

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

is die winkel zo slecht dan?? wat is er dan mee? en waarom dat mestonderzoek? ik heb geen kurken achterwand maar 1 van cement (zelfgemaakt) ze kruipen er niet tussen hoor (die krekels)

 

ik heb ook van dat rare bekje van mun baardagaampje nog een advertentie gezet waar de foto miss iets duidelijker is maar nog steeds niet helemaal duidelijk, lukte niet, beestje is te klein. (scheef bekje 2)

Share this post


Link to post
Share on other sites

owneej.. raar bekje heet iej op marktplaats die advertentie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi amy

helaas nog minder te zien op deze foto

maar als dar rode plekje een gaatje moet zijn

zou ik er zsm mee naar een dierenarts gaan

met ervaring met reptielen

dat is niet normaal hoor

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
is die winkel zo slecht dan?? wat is er dan mee? en waarom dat mestonderzoek?

Die winkel heeft een super slechte naam in reptielenland, omdat ze puur voor het geld gaan en mensen superslechte info meegeven. Wie laat er nu 5 baardjes tegelijk kopen, zijn jou beestjes onverwand??ze zeggen ook dat je een schildpad met een baardje samen kan houden, ze zeggen dat je bij een volwassenbaardje ook een baardje van 3 maanden kan zetten. In advertenties geven ze je ook een "gratis" terrarium mee wat al heel snel veel te klein is.

 

Bij een mestonderzoekje (ongeveer 10/15 euro) kan de DA zien of je beestjes ziek zijn.

 

Ze hebben zeker niet in Rijswijk gezegd wat 5 baardjes aan voedsel en verzorging nodig hebben. Ik heb er 3 en ben zo'n 20 euro aan voedsel kwijt. Die van jou zijn nu nog klein, is erg leuk maar gaan over een half jaar als een gek vreten. Succes ermee, maar wacht niet te lang met naar de DA te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amy, ik zag dat jij uit Zeeland komt, waarom ga je naar Rijswijk om baardagamen te kopen ??? Lijkt misschien een nieuwschierige vraag, maar ik vroeg het mezelf af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

de baardagaampjes zijn niet allemaal familie van elkaar (geloof ik) dit omdat ze verschillende leeftijden hadden en verschillende kleuren. (standaard, yellow, red) de prijs voor het voedsel maakt ook niet zo veel uit want als ze groter zijn gaan we weer krekels kweken (gaat best makkelijk) dan heb je er zo duizenden als je het goed doet (deden we ook bij de hagedissen)

 

ik heb ze in rijswijk gehaald omdat ik hier alle dierenwinkels in de buurt ben afgegaan en ze hadden daar geen baardagamen meer. en mijn vader wilde niet ver rijden om bij een particulier te gaan kopen. daarom moest ik van hem een dierenwinkel uitzoeken. (wel geinformeerd bij particulieren)

 

gelukkig weet ik zelf ook wel een beetje van reptielen enzo af. ik weet wel dat je sommige dieren nooit samen kan doen, mijn schildpadden mogen ook niet in de buurt komen :P

 

kga zo nog wel vragen aan mijn vader of we naar de dierenarts gaan maar meestal zegt ie al zo snel neej:( khoop van wel

 

groetjess amy

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet waar je in zeeland woont

want in vlissingen zit diender, die ook iquana dieren onderzoekt

en ik weet dat er vlak bij z-zee ook een goede zit.

 

groetjes esma

 

en mestonderzoek bij diender is maar 5 euro geloof ik of 6,50.

succes!!!!!

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlissingen is best ver weg, bergen op zoom is geloof ik nog dichterbij kweetniej.. kwoon daar ergens onder bru, sint philipsland maar dat zegt toch niemand wat:p klein dorpje.

 

kga miss binnekort wel naar de dierenarts

 

doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

in hoogerheide zit er ook eentje zierikzee ook

ik denk dat zierikze dichterbij is

maar er zullen er vast nog wel meer zijn

en in principe moet elke dierenarts een mestonderzoek kunnen doen

ze kunnen dan voor dosering van eventuele medicijnen met een ervaren arts contact opnemen

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal eens proberen op te zoeken welke dierenarts bij jou in buurt zit

heb het telefoon nummer wel ergens maar weet zo gauw niet waar

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

dierenarts op schouwen

 

telefoon nummer 06 24241441

 

zijn naam weet ik niet helaas, maar bellen kan altijd he

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben er ook 1 in steenbergen, kwartier rijden maar wel het dichts in de buurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, ik heb mijn baardjes appart gezet :D de grootste groeien nu erg hard :) de kleintjes gaan nu ook meer groeien want eerst aten ze minder omdat die grotere dan boos op ze werden. maar nu is dus alles goed :D

kheb nog wel een vraag, vanaf wanneer mogen ze pinky's? want wij hebben thuis muizen en dan zouden we miss wel 1 keer een nestje kunnen nemen als ze groot genoeg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het jammer dat jullie zo kwaadaardig praten opver 4-animals. Ik kom er wekelijks, en ik vind het echt een goede zaak, goede kwaliteit voedseldieren, nette baardjes, en worden ook in grote ruimtes bewaard, 1.20 m per 2 baardjes. Je krijgt van hun een gratis terra die is 60 cm <----->. daar kan je dus wel even mee doen, het is gewoon voor de starter. En bovendien zijn ze er erg vriendelijk, toen ik problemen had met mijn te opdringerige mannetje, mocht ik langskomen, en gaven ze mij juist advies.

 

Maargoed ik denk inderdaad dat je even mestonderzoek moet laten doen, vooral bij de achterblijvers, die zullen wel veel stress gehad hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote:Ik vind het jammer dat jullie zo kwaadaardig praten opver 4-animals. Ik kom er wekelijks, en ik vind het echt een goede zaak, goede kwaliteit voedseldieren, nette baardjes, en worden ook in grote ruimtes bewaard, 1.20 m per 2 baardjes. Je krijgt van hun een gratis terra die is 60 cm <----->. daar kan je dus wel even mee doen, het is gewoon voor de starter. En bovendien zijn ze er erg vriendelijk, toen ik problemen had met mijn te opdringerige mannetje, mocht ik langskomen, en gaven ze mij juist advies.

 

 

als linda en haar crew

wat beter hun zaakjes regelde dan werd er ook niet zo over ze gesproken

en zijn al heel wat mensen geweest die andere ervaringen met ze hebben dan jullie

die er komen en de dieren er slecht bij zien zitten en slecht geholpen worden

of die via internet slechte ervaringen met ze hebben

dat ze dit hele slechte beeld aan zich zelf te danken hebben

als je op diverse site,s naar een zaak zou vragen

die dieren te jong weg doen

verkeerde adviezen geven

onder verschillende namen woonplaatsen voor de zelfde zaak reclame maken op marktplaats rolt daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×