Jump to content
Sign in to follow this  
the turtle

Vijver

Recommended Posts

hoi

 

wij hebben sinds kort een groote vijver mijn ouders zeggen dat mijn schildpadjes erin kunnen tijdens de zomervakantie als we weg zijn wat zeggen jullie mijn schildpadjes zijn dan ongeveer een jaar oud

 

groet tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het niet zo... ik woon aan een meer, en ik heb er ooit al eens schildpadden uitgevist :huh: dus overleven kunnen ze wel. maar of je ze terug zal vangen? ze vluchten naar de diepte weet je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kunnen ze in de zomer wel in de vijver maar in de winter moeten ze oop deze leeftijd overwinteren in huis.

vangen in een vijver zal wel lukken denk ik, en ze komen echt wel boven hoor als het mooi weer is en ze willen zonnen.

Zorg wel dat ze midden in de vijver (anders klimmen ze eruit) een soort zonne plek hebben.

Ik heb dit puur uit wat ik heb gezien bij mijn zwager, dus ja of ze op deze leeftijd al in vijver mogen weet ik niet zeker

iemand anders waarschijnlijk wel

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vijver is best wel diep maar ik denk dat ik er wel bij kom anders pak ik ze bij het voeren hoe dat zie ik nog wel en ik haal ze er wel uit voor de winterslaap en bij ons in de buurd vliegen nogal veel rijgers en andere roofvogels die zin hebben in schildpad daarom doe ik een net over de vijver en over een stuk gras waar ze kunnen zonnen zo kunnen vogels en katten er niet bij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vijver is prima s'zomers, maar het probleem is om je dieren erin te houden; rood- en geelwangen zijn verbazend goede klimmers en ze zijn zo verdwenen als de vijver onvoldoende is afgeschermd.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ja dat weet ik dat ze goed kunnen klimmen en ik scherm alles goed af maar verder is het geen probleem omdat schildpadden erg snel een longontsteking kunnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorgen dat ze niet tegen de wanden op kunnen klimmen en zonne plek in midden van vijver maken

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal :lol: ,

 

 

Wij hebben een vijver met goudvissen en kooi karpers en in de zomer periode hebben we altijd een aantal schildpadden op bezoek ,waar ze vandaan komen weten we niet maar ze zijn er tot begin September en dan zijn ze ineens weer verdwenen :unsure: ook verschillende kikkers komen en gaan in de zomer periode ,en de mussen en andere vogels vliegen af en aan om een bad te nemen !! ze zijn allemaal van harte welkom ,alleen meneer de REIGER :angry: moet een andere plaats zoeken en om die weg te houden is een heeeeeeel werk als je de vijver ook nog gezellig wilt houden zonder te veel bouw werken ,maar dat lukt ons tegenwoordig ook aardig :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is misschien een handige tip, maar je moet de algen er goed uithalen. Dan kan je bijna altijd zien waar je schildpadjes zijn ;)

 

//Kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je een grote vijver hebt, dan ben je goed af met zink-oxyde, te verkrijgen bij de apotheek! per 1000liter water doe je een koffielepeltje in een gieter, samen met een hoop water, je roert dit, en giet dit in je vijver, best op de algen zelf! je vijver zal 2weken wit uitslaan, maar nadien zijn alle algen verdwenen! en het is niet schadelijk voor je vissen! want wij hebben zelf enorm veel koi's zitten waarvan er enkele rond de 50cm zijn!

een reiger kun je op afstand houden met zilverpapier aan een paaltje, met een touwtje tussen! deze verblinden de reiger, en vliegt dus weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×