Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal ,

 

Ik ben eens benieuwd hoe de reactie's zijn van de mensen om jullie heen op jullie BG of andere reptielen .

Bij ons waren de reactie's zelden positief , meestal "wat eng ,wat kan je daar nu mee ?, niks voor jullie , ik kom wel als je ze er maar niet uit haal !!,kost toch zeker wel aardig wat stroom ,enz enz .

 

Terwijl ze zelf met een rat in huis zitten ,of een paar poezen ( die nooit naar buiten mogen ) omdat ze te duur zijn .niets op tegen hoor begrijp me goed ieder het zijne ,maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen !!!!!

 

Oh ja wij hadden er nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, leuk onderwerp

 

De reacties in mijn kennisen en familiekring zijn zeer negatief, wat moet je ermee en wat een enge beesten...De reacties hier uit de buurt zijn helemaal niet lekker, ik begon met een grasslang en toen al wilden er al geen mensen meer binnen komen, want een slang was toch wel heel wat. En toen kwamen er hagedissen(zo noem ik ze maar, want als je het over baardagamen hebt weet niemand waar je het over hebt). Enkele reacties:

 

wat moet je er mee

 

kost zeker wel wat he die beesten

 

ik hoop niet dat ze ontsnappen

 

wat vreten die beesten, KREKELS???? zal wal stinken bij jou in huis

spinkhanen en kakkerlakken(die noem ik redrunners, want ze weten toch niet wat het is. Of ik wel niet goed bij mn hoofd ben.

 

vind je man dat allemaal wel goed

 

je kan wel zien waar je vandaan komt (ik ben bruin)

zo kan ik nog wel even doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij in de buurt weten de meesten het niet :P en dat wil ik zo houden ook. want dan krijg je precies de zelfde opmerkingen. en mijn familie vind het allemaal wel mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hier in de buurt weten de mensen het ook niet denk ik. Als k begon dat ik baardagamen wou zei mijn moeder dat ik het moest weten. Ze durft ze niet eten geven maar durft ze nu al aanrake. Mijn zus vind het gewoon super. De ouders van mijn vriend daarin tegen die zeggen van: Je krijgt daar ziektes van, wat voor stomme beesten heb je nu weer,.... Daar trek ik mij ondertussen niets meer van aan omdat ik wel beter weet.

Mensen vinden het in het eerste op zich vies enzo maar ze kennen het ook niet.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mieke ;)

 

draag jij dan geen zwarte kleren en heb jij geen tatoes :(

grapje hoor :D

ik denk dat bij iedereen het geval wel zal zijn dat wij worden omzien als rare mensen met van die enge beesten

mensen hebben nu eenmaal vooroordelen wat je doet of hoe je er uitziet maakt niet veel uit oordelen doet men toch

mij maakt dit niet veel uit want wat telt is het innerlijke wat de voorkeuren of hobby's ook zijn dit maakt voor mij geen veel verschil

maar ja de meeste mensen zitten nu eenmaal anders in elkaar

ikzelf krijg meestal ook deze reacties van wat een enge beesten en wat zegt je vrouw daarvan ?

dan zeg ik meestal wat men niet kent daar kan men ook niet over oordelen

indertijd heb ik mijn vrouw ook over deze drempel moeten helpen en nu ziet ze de beesten heel graag (aanraken is wat anders) ook de dochter is er helemaal weg van

en als er dan zo iemand op bezoek komt dan slaan deze vooroordelen meestal om in grote bewondering

langs de andere kant vind ik het wel goed dat iedereen deze dieren niet bewonderd anders zouden de dieren te gauw in verkeerde handen terecht komen in plaats van de echte liefhebbers

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

langs de andere kant vind ik het wel goed dat iedereen deze dieren niet bewonderd anders zouden de dieren te gauw in verkeerde handen terecht komen in plaats van de echte liefhebbers

 

grtzzz :D Jo

 

 

Daar ben ik het helemaal mee eens, laat de mensen in mijn dorp het maar houden bij duiven en koeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

de mensen in mijn familie / buuren zijn wel positief.

ze vinden het wel leuke beesten enzo zolang zij die niet in huis hoefen te hebben.

me oma is altijd de eerste die komt kijken als er weer jongen zijn ,

me opa is altijd aan het rekenen hoe ik het meeste kan verdiene en aan welk dier .

mijn ouders en mijn broer vinden ze wel lachen .

de rest van de familie vind ze ook wel leuk zolang ze maar niet uit hun hokje komen waar hun bij zijn.

 

ik denk dat veel mensen ze eng vinden en er niks van willen weten omdat ze de dieren niet kennen , zodra ze ze een paar keer hebben gezien vinden ze het ook wel leuk denk ik.

 

greets repti/edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm in tegenstelling tot de eerste paar posts zijn de reactie's uiterst positief

goh wat mooi he ja leuke koppie en zo rustig ook he ja schitterend zo mak als een lammetje enz enz met andere woorde ze vinde t allemaal prachtig en terecht tog ! :D allebij me oma's proberen de naam al te leren baardagaam haha komen ze langs en luuk hoe is het met je uh baardama a - ama gamen ? baardagamen ja.. :P haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactie van mijn broer was, dat vind ik eng, en mijn moeder was meteen helemaal weg van de beesten die vind de baardjes erg leuk. Verdere reacties in mijn omgeving he bah wat moet je nou met die beesten, Henk mijn man is nu bezig met een terra te bouwen voor onze leguaan en verschillende buren zijn al binnen geweest om te kijken en die zeggen wat een schitterende beesten. Alleen zeg ik maar niet dat ik kakkerlakken kweek.

Gr. Karin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons zijn de meeste mensen het nu wel gewend

En in het begin kreeg je wel reactie,s van wat moet je daar nu mee

maar nu staan ze allemaal als ze komen tegen de ruiten aangeplakt bij wijze van spreken dan

het fascineerd toch ook wel

vaak als we het over onze huisdieren/hobby hebben en we vertellen dat we ook reptielen in huis hebben zeggen ze mensen vaak heel belangstellend

oh welke reptielen hebben jullie dan

als ik dan zeg baardagamen kijken ze ons aan van "wat is dat???" dan omschrijf ik het maar als een soort hagedis

we hebben ook slangen en ....

dan krijg je echt van oh dat wist ik niet

leuk hoor

wil graag eens bij jullie komen kijken

of van die reactie,s van jij liever als ik wat eng

en als ze dan komen dan vinden ze het prachtig

wat we vaak horen is

wat prachtig achter dat glas :D

niet er uit halen hoor

als we dat dan toch doen zijn ze vaak helemaal om

oh kun je die pakken .....

oh dat voelt heel anders aan........

zijn toch wel leuk ja....

 

al met al vallen de reactie,s bij ons dus wel mee

wij delen deze hobby gelukkig echt samen

en dat scheelt al een hoop natuurlijk

het is echt een way of life

en die bevalt ons prima

 

 

trouwens moet wel even heel eerlijk zijn

vroeger toen ik nog nooit van een baardagaaam had gehoord en reptielen maar eng vond

had ik ook een bepaald beeld bij mensen met reptielen

dat waren van die ruig gekleede lui die naar hard rock muziek luisteren

met flink wat kettingen en piercings en tatouages

dus ja ik kan mensen het niet kwalijk nemen

had zelf ooit ook zo,n beeld :D:unsure:

 

 

:) maar weet nu wel beter :P:D:lol:

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

bij mijn weten ze het wel maar die ik ken die hebben ook reptielen mijn buurvrouw heb slangen en kamelons ik heb zelf 7 baardagamen en 3 honden.ikheb er weer een hondje bij ander zeggen je geef je hele vrijheid op je kan niet meer op vakanie bla bla bla zo denken mijn familie er over maar ik maak zelf wel uit wat ik doe ben oud genoeg ze zeggen ook nou wij zijn er bang voor dan komen wij niet meer ik vind dat doen ze daan maak ikhou van mijn beestjes daar krijg je heel veel liefde van hoor veel meer dan van een mens.

groetjes van lena tim bas lady jake xena beauty bibi speedy jane tarzan daisy

 

het zijn er nog al he beestenboel zeg ik maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Monibro,

 

Dus jij hebt dezelfde reactie's een beetje als hier , ik vind dat een ieder zijn mening erover mag hebben ,maar om iets te zeggen wat op je uiterlijk slaat vind ik wel erg ver gaan ,wees jij maar lekker bruin ,moet ik altijd nog heeel lang voor in de zon zitten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lizard ,

 

Dat je familie het mooi vind is het belangrijkste , ook dat is hier niet zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Saratjeuh ,

 

Gelukkig dat je zus het ook leuk vind ,en ik was net als je moeder hoor onze zoon kwam ermee thuis en ik durfde in het begin ook niets alleen maar te kijken ,maar door het kijken ga je ze juist interesant vinden en dat vinden wij ze nu ook .

En een mens moet wel een aantal bacterien kunnen verdragen ,maar dat heb je ook als je een kattebak schoonmaakt of een viskom , wat denk je wat daar voor bacterien in aanwezig zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi JGD,

 

Je heb 100% gelijk dat het beter is dat niet een ieder ze leuk vindt want dan zouden er inderdaad een hoop in verkeerde handen vallen ,maar dat is met ieder dier zo ,wij hebben zelf altijd honden gehad ,maar laten er ook een boel voor ( uit liefde ) ze zijn altijd mee gegaan op vakantie en nog als we weg gaan voor een paar dagen gaat de hond mee en de BG's naar de reptielen winkel hier in de buurt ,weten we zeker dat ze in goede handen zijn ,kost wat maar ja dan moet je er niet aan beginnen ,en ik doe er ook meer mee als m'n man hij vind ze heel leuk en verzorgd ze ook samen met me maar het even kroelen is echt iets voor mij en ze reageren daardoor ook meer op me ,dus zijn ze absoluut niet dom ,en aandacht hebben ze naar mijn mening ook zeker nodig als ik bij onze zoon op z'n kamer komt ( hij heeft er ook 2 ) merk je gelijk dat ze meer alleen zitten ,ze vliegen gelijk tegen de ramen op ,en naar even los te hebben gelopen en voor het raam naar buiten hebben gekeken zijn ze weer tevreden ,en dat geeft mij een tevreden gevoel ,maar de meeste mensen die hier komen en zien je met een BG voor het raam staan te kroelen advieseren toch een bezoekje aan de dokter :lol:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Reptie freak ,

 

Kort maar krachtig wij zeggen hier ,, wat de boer niet kent dat vreet hij niet ,,

Maar fijn dat je familie er zo positief over denkt ,ook bedankt voor je reactie en een fijn weekend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het berichtje dat ik aan Reptiefreak heb geschreven is bedoeld voor Repti Sorry ,jullie hebben ook allemaal zulke leuke reactie's wat een gezellig forum is dit toch !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Reptiefreak ,

 

Nu hopelijk het goede bericht naar je toe ,wat leuk van je oma's dat ze de moeite nemen om het woord goed uit te spreken gaaf en gelukkig dat ze positief reageren ,en inderdaad ze hebben echt van die leuke nieuwsgierige koppie's want nieuwsgierig zijn ze :lol::blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Karina ,

Dat is wel heel bijzonder dat juist je moeder ze leuk vind ,meestal zijn die er niet zo blij mee ,waarom een nieuw terrarium is het andere te klein of vinden jullie het niet meer mooi genoeg bij ons is het ongeveer het zelfde Peet ( man ) doet meer het opbouwen en het electriche is ook zijn vak en ik de verzorging ,hij heeft alle bedrading gemaakt in

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo die GBF je's

 

In de eerste plaats heb je helemaal gelijk ik vond ze in het begin ook eng ,heb ik nu nog met slangen :o maar jullie hebben ook niet 2 BG's maar onderhand een reptielen zaak ;) en volgens m'n geheugen werkt Ang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Leentje ,

 

Leuk zoveel dieren in huis ,maakt het alleen maar gezellig en waar je voor kiest moet jezelf weten de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ,

 

Bedankt voor al jullie reactie's geniet allemaal op je eigen manier van je beestje's !!! wij willen nog even iets kwijt het is een heeeel leuk forum ,waar we nog nooit afgekat zijn ,alleen maar geholpen kunnen andere forum's soms nog een puntje aan zuigen !!!! nu nog leren hoe ik foto's kan plaatsen en alles op het juiste onderwerp kan zetten waardoor GBF niet iedere keeer hoeft samen te voegen dan heb ik het lek boven ,maar dat zal ooit wel lukken <_< allemaal nogmaals bedankt voor jullie reactie's ,was de eerste keer dat ik iets zelf openden en het is nog steeds open ,blijf het volgen :unsure:

Van deze kant allemaal een heeeeel fijn weekend en voor JBG wij hebben wel tatoe's ,maar vertellen lekker niet waar :P:P:P liefs voor iedereen ,en nogmaals BEDANKT !!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×