Jump to content
cw2cu

Lijst Reptielenwinkels In Nl

Recommended Posts

Ik heb even op het forum rondgekeken, ik dacht toch echt dat ik het had zien staan, maar kan het niet meer vinden, dus toen heb ik ff gegoogled, et voil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is met mijn baardjes gelukkig nog niet nodig geweest, maar als er iets is dan ga ik ook als een speer naar deze DA, ik hoor er alleen maar goede berichten over!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

even weer een winkel:

noord-brabant

van valkenburg...

oude vlijmseweg 84

5223gp 's Hertogenbosch

tel: 073-6238866www.dszvanvalkenburg.nl

hier haal ik altijd mijn krekeltjes...heeft er iemand ervaring met deze winkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelo ligt in Brunssum niet in Hoensbroek ,maarstraat 4,6444ks, 045-5273024 en in Sittard ligt ook nog een,maar weet geen naam,,groetjes mandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

 

er zijn nog meer in groningen. petsplace aan de van lenneplaan

dierenriem in winkelcentrum paddepoel en in assen zit een dierenwinkel

tilman .Tilman heeft best veel artikelen ;)

 

petsplace

v Lennepln 113

9721PE Groningen

(050)5258452

 

 

Dierenriemstr 244

9742AN Groningen

(050)5777070

 

dieren winkel tilman

groningerstraat 15

9401bg assen (0592)317734

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis deze ook nog bij Zuid- Holland

 

Reptielencentrum Haaglanden

Kees Schouten

Reptielencentrum Haaglanden

Weimarstraat 33A

2562 GP Den Haag

 

repticentrum@hotmail.com

 

 

 

Hier heb ik mijn baardjes gekocht :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter's dierenspeciaalzaak

voornamelijk vissen maar ze hebben ook

reptielen benodigdheden kikkers en schildpadden

veel voor decoratie en verlichting. verder kun je werkelijk

alles bestellen!

heb er 2 jaar stage gelopen

 

www.petersdierenspeciaalzaak.nl

 

Peter's dierenspeciaalzaak

Ooststraat 58

4421 EC Kapelle

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zaterdag even een rondje reptielenwinkels gaan doen in regio den haag en ben begonnen in rijswijk bij 4animals,nou wat ik daar gezien heb geloof je echt niet en dan viel het met de reptielen nog mee maar hoe ze daar met vogels omgaan is dus echt niet normaal dus ben ik daar maar snel weggegaan .

 

niet veel later arriveerde ik bij de vogelkelder nou had ik daar nog nooit echt een hoge pet van op ,nu dus nog steeds niet,als je binnenkomt ziet het er natuurlijk heel leuk uit maar als je verder gaat kijken dan kom je er wel achter dat dit helemaal niet kan en weer de vogels die er het meest de dupe van zijn, een vijver waar zoveel schildpadden inzitten dat ze volgens mij nog niet eens allemaal tegelijk in het water kunnen,lieve verkopers die praten over dingen waar ze geen verstand van hebben,dit is echt heel jammer want dit zou met iets meer kennis en dierenliefde de mooiste dierenwinkel van nederland kunnen wezen

 

omdat ik nu toch in de buurt zat dan ga ik gelijk maar even naar reptielencentrum haaglanden gegaan omdat ik daar nog nooit was geweest en als je de naam moest geloven kreeg ik een bepaalde indruk, nou beste mensen ga er AUB niet meer dan 5km voor rijden want dat is zonde van de tijd en moeite ,maar volgens meneer Schouten is de winkel voorjaar 2007 af en gaat het echte werk beginnen misschien dat ik dan nog eens gaat kijken meer kan ik er niet over zeggen want hij had ook niet veel zitten

 

dus toch maar even doorgereden naar reptilia in scheveningen daar kwam ik eindelijk tot rust schone winkel,gezonde beestendeskundige hulp in de winkel ok je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn maar je merkt wel dat ze het beste met de beesten voor hebben toch nog even lekker inkopen gedaan!!

 

nu zul je denken wat een zeikerd , maar ik ben echt geen mierenne.... of muggenzifter,en ik denk dat er zeker mensen zijn die er ook zo over denken , en ik probeer ook geen handel van iemand kapot te maken ,maar spreek de mensen er wel op aan in de hoop dat ze er iets aan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bearded john,

 

dit is allemaal bij mij al lang bekend. de enigste winkel waar ik naar toe durf om dieren als vissen en reptielen te halen is toch echt peters dieren speciaalzaak. de rest zal ik nog niet eens over denken. gewoonweg omdat je als winkelhouder niet volledig kan voeren dan bedoel ik dus calcium en vitamine extra voeren. uvb hebben ze nog nooit van gehoord en vaak zitten er lastigere dieren in een winkel dan baardjes bijvoorbeeld een stage waar ik heb gelopen hadden ze agama agama als makkelijkere optie dan baardjes en leuker gekleurd nou hebben ze het laatste natuurlijk niet gelogen maar volgensmij is agama een erg lastig soort

 

weer een ander stage had leuke vogels op houtsnippers zitten wat natuurlijk kan maar ze hadden geen grit als bij voeding toen ik begon over de spiermaag die vogels hebben keek hij me aan alsof hij spoken zag (ik was toen 16 en kwam hem vertelle wat hij fout deed ;) ) toen ik klaar met me stage was deden ze alles weer zoals ze eerst voor mij deden en toen ik er was steeds zoals het officieel moet.

 

ik vind persoonlijk dat je als dierenwinkel alleen gutjes baardjes en luipaardjes anolisjes en misschien langstaartjes en kikkertjes mag houden en verder aan kwekers overmoet laten die kunnen veel gerichter informatie vertellen als Wij hebben ook en Wij geven vaak.

 

voorbeeld toen ik bij die eerste stage met reptielen liep was er een man die graag een handteerbaar dier wou hebben die in een hoge bak kon niet te breed kleine 60 cm breed en meter hoog ongeveer geen baardje die waren saai deden niet zoveel ofzo nouja klant is koning dusja oke ik wist nog niet zoveel maar ik dacht een kameleon kan in zo'n bak anders krijg je onhanteerbare gecko's en dat wou hij niet. een slang wou hij ook liever niet dus wat denk je dat mijn stage begeleider zei een zwarte leguaan...... sorry maar ik kreeg me toch een lachkick dat was misschien onbeschoft maar da was ook niet helemaal wat ik van hem verwacht had.. nee dat kon best worden niet groot enz ik zeg ja past vast wel in die bak maar ze hebben veeel meer ruimte nodig dan alleen hun kont te draaien. ja ja dat klopte wel maar ze konden hem toch iedere dag eruit halen nee want das teveel stress en niet goed voor het dier daarbij komt dat je goed op temperatuurverschillen moet letten enzovoorts ja oke ik had gelijk :D nee een halsbandleguaan! nee meneer dat zijn renners die leven het liefst in een lange bak zodat ze kunnen rennen ja maar ze kunnen klimmen ik zeg ja jij kan zwemmen ik stop jou toch ook niet in een aquarium tja was hij het wel mee eens

 

3 keer raden welk dier er de volgende dag weg was...

 

de halsbandleguaan :( heb me stage afgerond en ben nooit meer terug gegaan ...

 

dus of er goede tussen dit lijstje zitten zowieso peter's echt nog nooit een winkel houder zo gedetaileerd met vissen bezig gezien en echt alles was goed en verder zou ik het zo niet durven zeggen vanwegen mijn ervaring met menig dierenwinkel.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×