Jump to content
Sign in to follow this  
the lizard

Baardagamen Eieren Allemaal Ingedeukt!

Recommended Posts

hey kom gisteravond laat terug uit den haag ( en kom zelf uit nijmegen) met 23 bg eieren. nu kijk ik vanochtend in de broedstoof zijn ze alllllemaaaaal ingedeukt!

behalfe 1.. ik flink boos natuurlijk. maar wat moet ik nu doen! ik denk dat ik ze kan weg gooien want ze beginnenn bruin te worden.. ik ben echt erg teleurgesteld!

en ik denk dat ik die persoon waar ze van waren mailen.. want hij heeft nog een zwangere bg en dat ik zeg van als hij de eitjes heeft of ik die dan mag ophalen.. wannt heb er wel in tottaal 20 euro aan betaald en nog eens un x 25 euro benzine ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi the lizard,

 

Kan zijn dat de luchtvochtigheid te laag is. :o

 

Ook zijn de eitjes misschien onbevrucht. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi the lizard

waren de eitjes al in de broedstoof geweest toen jij ze ging halen?

hoe heb je ze vervoerd??

waar heb je ze in gelegd substraat??welke temperatuur??

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze lagen al in een broedstoof ja.. en lagen gewoon op dat hoe heet het ook al weer.. wr eieren altijd op liggen. en op 29 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

 

het kan zoals het al gezecht werd aan de luchtvochtig heid liggen.

of dat ze onbevrucht zijn.

en de reis naar jouw broedstoof kan er ook voor gezorgt hebben dat je eieren kapot zijn .

het beste is het om ze binne 1 dag te vervoeren

dan gaat het meestal nog wel goed.

wacht je langer mag je ze eigenlijk niet meer bewegen.

 

greets repti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi the lizard

hoe heb je ze vervoerd???

want eieren die eenmaal in de broedstoof hebben gelegen zijn lastiger te vervoeren

als iemand je eieren wil vervoeren kun je ze beter niet in de broedstoof leggen

maar je moet ze dan wel binnen circa drie dagen vervoerd hebben

de eieren lagen dus op/in vermiculiet

waren ze geheel afgedekt of lagen ze een stukje in het vermiculiet???

en lagen ze verwarmt of gewoon met auto kachel aan?

ik denk dat de reis ze geen goed gedaan hebben

hoe lang lagen ze al in de broedstoof bij die mensen?

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in de bakjes laten liggen.. uit de bakjes uit de broedstoof gehaalf in tempex box met kruik en warmte en luchtvochtigheidsmetertje erbij.. en zo vervoert.. binnen 2 uur weer thuis en in broedstoof gedaan.. ik heb 12 met kleine deukjes enzo kunnen redden de rest kan ik weggooien

 

zie foto

post-1-1144334462.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hier nog ff een foto van een eitje dat ik heb opgemaakt.. die was gaan schimmelen dus wees gerust. dit ei is afgelopen zondag gelegt.. misschien wel intressant voor de mensen die graag willen weten hoe dat er nou uit ziet

 

zoals je ziet niet erg indrukwekkend :P haha :lol:

post-1-1144335029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn overduidelijk onbevrucht...

 

even doorschijnen met een sterk lampje wil ook nog wel eens helpen,dan kun je zien of er wat in het ei zit.

maar zo te zien aan de kazige inhoud zijn ze gewoon onbevrucht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok erg bedankt. ik zal metteen naar de persoon mailen waar ik ze vandaan heb gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

houd er wel rekening mee dat de eigenaar zegt,dat het een risico is om eieren te kopen,als je dieren koopt is het wat anders dan eieren....

het kan ook zo zijn dat de eieren verkocht werden omdat eerdere legsels ook tot een fiasco uitdraaide.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze gekocht als zijn de bevrucht???

anders heb je geen poot om op te staan

tevens is het vervoeren niet verstandig geweest

en als je ze vervoert altijd geheel afdekken om te voorkomen dat ze bewegen tijdens de rit

jammer voor de eitjes maar helaas

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb er namelijk ook al eerder een keer 19 eieren gehaald die goed waren.. en hij zij dat ze bevrucht wrn

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik heb hem net op msn gesproken.. ik moet mijn rekeningnummer nr hem toemailen en dan maakt hij het onlinen over :) hij zegt er ook bij het is voor mij puur hobby en geen handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat is mooi geregeld dan,ik zou persoonlijk niet zo heel snel eieren overkopen van anderen,alleen als ik zelf echt een rotjaar zou hebben qua nakweek,dan zou ik er misschien over nadenken.

 

mochten de ouderdieren verwant zijn aan elkaar en er minkukels uitkomen,dan zit jij met de problemen.....

 

maar waarom ga je zelf niet gewoon baard agamen kweken als je graag eieren uitbroed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik ben bezig met een koppeltje reds. maar dan de echte he.. en die zijn nu rond de 12 maanden en daar wil ik dan in de toekomst ook mee kweken enzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×