Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hey

 

Mijn baardagaam heeft altijd al graag wasmotlarven gegeten maar nu wil hij niets anders.. Ik denk dat het komt omdat hij woestijnsprinkhanen gewent is maar die krijgt hij nu niet meer omdat de kweek van waar ik ze ging halen plat ligt en hij moet het nu stellen met een goedkoper soort (ze zijn bruin bordeau achtig van kleur en ze zijn minder goed in leven te houden)

Ook ligt er dagelijks speciale droogvoeding en groenten & fruit in zijn bakje maar daar moet hij ook niets van weten.. Mariowormen eet hij soms en kheb hem al een paar keer een baby muisje gegeven maar die lust hij ook niet.

Ik weet niet meer wat ik moet doen..

Kan het nog altijd aan die winterrust liggen?

Ik ben nog maar een beginner en ik hoop dat jullie misschien meer weten..

 

Het geslacht van mijn baardagaam weet ik nog niet, ik gok op mannelijk en hij is ongeveer een jaartje oud.. foto's volgen nog moesten jullie geintreseert zijn maar de kodak ligt nog bij mijn zus ;)

 

Alvast bedankt :)

 

ps: Ik doe mijn best om zo goed mogelijk zonder fouten en in het a.b.n te typen, maar dat lukt niet altijd even goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wasmotlarfjes zijn verlsavend voor je baardje <_< als je er veel geeft willen ze na een tijdje niks anders! geef hem geen latfjes meer, en bied telkens een krekels ofzow aan. je zal zien dat hij na een tijdje weer normaal zal eten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krekels krijgt hij niet, die maken zo een verschrikkelijk geluid en de bak staat dicht bij mijn moeder haar kamer en die heeft haar nacht rust nodig.. Maar ik moet hem dan gewoon altijd sprinkhanen en mario's enz aanbieden en dan eet hij na een tijdje wel terug normaal?

 

en wat als hij zijn eige gaat uithonger? Misschien word hij dan wel ziek?..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

morios ook niet te veel aanbieden hoor, is geen hoofdvoedsel.