Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hey

 

Mijn baardagaam heeft altijd al graag wasmotlarven gegeten maar nu wil hij niets anders.. Ik denk dat het komt omdat hij woestijnsprinkhanen gewent is maar die krijgt hij nu niet meer omdat de kweek van waar ik ze ging halen plat ligt en hij moet het nu stellen met een goedkoper soort (ze zijn bruin bordeau achtig van kleur en ze zijn minder goed in leven te houden)

Ook ligt er dagelijks speciale droogvoeding en groenten & fruit in zijn bakje maar daar moet hij ook niets van weten.. Mariowormen eet hij soms en kheb hem al een paar keer een baby muisje gegeven maar die lust hij ook niet.

Ik weet niet meer wat ik moet doen..

Kan het nog altijd aan die winterrust liggen?

Ik ben nog maar een beginner en ik hoop dat jullie misschien meer weten..

 

Het geslacht van mijn baardagaam weet ik nog niet, ik gok op mannelijk en hij is ongeveer een jaartje oud.. foto's volgen nog moesten jullie geintreseert zijn maar de kodak ligt nog bij mijn zus ;)

 

Alvast bedankt :)

 

ps: Ik doe mijn best om zo goed mogelijk zonder fouten en in het a.b.n te typen, maar dat lukt niet altijd even goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wasmotlarfjes zijn verlsavend voor je baardje <_< als je er veel geeft willen ze na een tijdje niks anders! geef hem geen latfjes meer, en bied telkens een krekels ofzow aan. je zal zien dat hij na een tijdje weer normaal zal eten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krekels krijgt hij niet, die maken zo een verschrikkelijk geluid en de bak staat dicht bij mijn moeder haar kamer en die heeft haar nacht rust nodig.. Maar ik moet hem dan gewoon altijd sprinkhanen en mario's enz aanbieden en dan eet hij na een tijdje wel terug normaal?

 

en wat als hij zijn eige gaat uithonger? Misschien word hij dan wel ziek?..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

morios ook niet te veel aanbieden hoor, is geen hoofdvoedsel.

En als je last heb van de krekels, dan gooi je er gewoon 1 voor 1 er in en eten ze die niet op, dan haal je ze eruit

in de bakjes maken ze minder lawaai dan in het terra (bij mij in ieder gevaL)

succes!!1

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi als je zomaar een paar krekels geeft zal hin die wel op eten hoor

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krekels krijgt hij niet, die maken zo een verschrikkelijk geluid en de bak staat dicht bij mijn moeder haar kamer en die heeft haar nacht rust nodig.. Maar ik moet hem dan gewoon altijd sprinkhanen en mario's enz aanbieden en dan eet hij na een tijdje wel terug normaal?

 

en wat als hij zijn eige gaat uithonger? Misschien word hij dan wel ziek?..

 

greetz

Ik snap dat jou moeder haar nachtrust nodig heeft maar zet dan de krekels op een ander plekje, waar jou moeder er geen last van heeft!

Afwisseling is wel erg nodig voor de baardagaam!

En krekels zijn ook heel goed voor hen! Er zijn er ook een soort die je niet hoort!

Ik denk dat ik weet waar jij jou sprinkhanen haalt! en ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ze eten bij ons ook liever woestijnsprinkhanen, ide anderen zijn inderdaad sneller dood!

Maar neem gewoon minder sprinkhanen mee naar huis en ga een keertje meer dan die dierenwinkel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd je moet wasmotlarven niet te veel geven want ze komen er haast niet meer van af. het is daarom ook wel verstandig om ze te voeren als je baardje slegt eet en dat je hem daarmee weer op gewicht enzo krygt maar dan moet je hem na verloop van tijd wel gewoon weer krekels of sprinkhanen, fruit en adijvie voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×