Jump to content
Sign in to follow this  
man uut axel

Uv Licht En Rachitis

Recommended Posts

Ik zeg ook niet dat ze geen andere vitaminen nodig hebben!Tuurlijk hebben ze dit nodig!Zelfs al verstrek je uv hebben ze alle andere vitaminen nodig behalve d3.

 

Ik heb ook niet gezegd dat jonge dieren niet elke dag voedsel nodig hebben!Tuurlijk hebben ze dit nodig ze zitten immers in de groei! Maar volwassen baardagamen worden over het algemeen veel te veel gevoerd.

En als je bezuinigt op je voedseldieren ben je idd het houden van een reptiel niet waard daar geef ik je volkomen gelijk in!

 

Waarom wil je niet verder discussi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gecondoleerd jongen of meisje :( (gbf zegt zo weinig)

Is idd klote!Deze week is mijn oma net 1 jaar overleden :(

Veel sterkte en de discussie trekken we wel eens op een beter ogenblik weer op gang!

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt

GBF is niet een persoon maar een gezin

 

als je in ledenlijst of op onze naam klikt kun je de foto zien

GBF staat voor

G=gilliam

B=bonita

F=ferron

dat zijn de namen van onze kinderen

wij zijn michel 31 en angelique 30 uit zeeland

grtjssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb vandaag ook weer een begrafenis gehad en ben gesloopt,maar een discussie vind ik ook wel leuk hoor,

ik heb nu 3 legus,en een heel klein bonzai baardje,weet ik meer van legus dan baardjes hoor!

we kunnen praaten totdat we blauw in ons gezicht zijn en ik vind alles best.we zijn hier omdat we liefde voor de diertjes hebben.

geld moet daarbij geen rol spelen.hobbys kosten geld.deze hobby kost aardig wat geld. wat we er voor terug krijgen is onbetaalbaar!

verder wil ik alleen nog kwijt dat iguana trots is op hun 6de generatie,maar dat bewijst alleen dat de dieren zich voortplanten,of er kwaliteit bij zit valt nog over na te denken!

anita

en olly als je even verder kijkt op het forum zie je de fam gbf in vol ornaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja over de kwaliteit van hun leguanen kan ik niet oordelen!

Maar bovenstaande wat ik geschreven heb over de Phelsuma-kweker is zeker waar. Hij kweekt dieren zowel onder uv als niet en heeft nooit nadelige effecten van dieren die zonder zitten. Ook kan hij kweken met phelsuma-soorten waarvan de moeilijkheidsgraad in de verste verte niet te vergelijken is met bv. leguanen of baardagamen. En toch ziet hij geen verschil tussen dieren die gekweekt worden met of zonder uv.

Dit bewijst voor mij alleszins toch dat het niet echt nodig is! Nuttig blijf ik het zeker steeds vinden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel 1 vraag aan 5 kwekers:krijg je 5 verschillende antwoorden!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Dit klopt wat je zegt. :huh:

 

Maar ik denk dat bijna iedere kweker put uit zijn of haar

eigen ervaringen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het ook met een discussie onderwerp als dit daar word je het nooit over eens

iedereen doet wat hij of zij denkt dat goed is en ieder leert weer van zijn of haar ervaringen

en dat is maar goed ook want anders werd de wereld maar saai

grtjssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk toen ik begon met Phelsuma's houden gebruikte ik enkel halogeenspots.

Ik vond dat de dieren niet al te actief waren en mindere kleuren hadden.

Toen hangde ik felle daglichttl's in de bak (weliswaar zonder uv). De dieren waren plots veel levendiger en hun kleuren waren veel feller. Nog later (en nu nog) gebruik ik een combinatie van daglichttl's en uv-lampen. De uv-lamp is enkel omdat ik het gemakkelijk vind dat ik dan niet moet doseren met d3. Voor de rest zie ik geen andere voordelen van de uv.

Voor mij is de lichtintensiteit dus belangrijker.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de dieren is het ook veel prettiger,die zien graag ook wel eens een kleurtje.

makkelijk als je je eten uit moet kiezen.

je raakt nooit uitgedicuseert hoor.ik vind voor mijzelf dat je op een gegeven moment 1 iemand moet uitkiezen waar je echt in gelooft ,voor mij is dat iemand met jare lange eigen ervaring.en daar blijf je bij.er word zoveel geschreven dat je er toch niet wijs uit kan worden,dan raak je in verwarring en kan het mis gaan.als je lukraak begint en vanalles maar gaat uitproberen ben je zo een paar diertjes verder,en daar schiet geen mens of dier mee op.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in! Maar mijn eigen ervaring zoals hierboven beschreven met daggekko's leert me dat het zonder kan (mits sterke lichtintensiteit).

einde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi daar heb je gelijk in anita

wij luisteren ook naar mensen met veel ervaring en daar pakken we de dingen uit wat wij denken dat goed is

wat je zegt over kleuren is waar

wij zien niets van de uv maar de dieren zien daardoor wel mooiere betere en intensere kleuren he

dus wat dat betreft zal het licht zo zn functie hebben net als meer daglicht

grtjsssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×