Jump to content
marvin

Trieste Mededeling...........

Recommended Posts

ik heb toch besloten om mn lieve spykie weg te doen.....ik heb geprobeerd om die ander extra te voeren....maar als ik dan op school ben en hij krijgt honger pakt hij die staart weer......en toen ging ik um s'morgens vroeg al voeren...maar dat maakte nix uit........... :(

 

dus ik hoop echt dat misschien een van jullie dit lieve baardje wil overnemen....en het een lekker leventje willen geven....??? :unsure:

post-1-1141133226.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt spijtig dat je ermee stopt. Wel moet ik je proficiat wensen dat je het baardje gewoon een ander thuis zoekt en niet loslaat ofzow.

 

Ikzelf wil hem wel graag overnemen, maar ik heb geen plaats :( veel geluk verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin ,

 

Wat rot joh dat het niet lukt ,je zult er wel niet veel aan hebben maar je heb alles gedaan wat je kon !!!!!! maar soms lukt het gewoon niet en ik kan je beslissing alleen maar respecteren en hoop voor je dat je snel iemand zal vinden .

 

Veel sterkte !!!!!!!!!!! GRoetje's Mieke

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg voldoende groenten in je bak voor een hele dag, dan zal de oplossing vanzelf wel komen!

en indien je baardagaam geen groenten lust, doe voldoende krekels/sprinkhanen in je bak, zodat ie de dag rond komt, maar dit is niet echt aangeraden, omdat je baardje dan geen rust meer heeft door de krekels/sprinkhanen die rond lopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is niks....ze zijn pas ong.7 maanden, dus ze mogen nog niet volop groenten krijgen....en die krekels doe ik niet, want dan gaan die krekels overal achter zitten...en dan s'nachts komen ze te voorschijn, en dan gaan ze misschien wel aan m'n baardjes eten...! dus geen oplossing :(

 

maar er wil toch wel iemand dit lieve beestje van mij overnemen...je hoeft er nix voor te betalen,,,,,,,ik wil alleen dat het beestje een goed tehuis krijgt :unsure:

post-1-1141156346.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou echtr graag het beestje helpen, maar ik heb er echt geen plaats voor :( en bij de andere baardjes zal niet gaan, zij zijn volwassen.

 

ik hoop da ge iemand zal vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het een man of een vrouwtje?

welke lengte/gewicht heeft het?

van waar ben je ergens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het een vouwtje is,.....het beestje is 22,5 cm......en ik woon in wieringerwerf(noord-holland) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marvin jammer dat je dit hebt moeten besluiten

maar als je zelf geen extra terra hebt is dit het beste

wij kunnen je helaas niet helpen we wonen veels te ver uit elkaar

 

wat je zegt over groente:

ze zijn pas ong.7 maanden, dus ze mogen nog niet volop groenten krijgen.

klopt niet hoor

als ze het eten is het goed kan echt geen kwaad

ik weet niet hoeveel je voert

maar als je echt voldoende voert dat ze echt verzadigd zijn

doet ie het dus niet omdat ie honger heeft

meer schuilplaatsen kan dan een oplossing zijn

in ieder geval tot er een ander thuis voor is gevonden

sterkte grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hij bijt alleen als hij nog geen eten heeft gehad....zodra ik hem eten geef doet ie het niet meer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zul je hem echt meer moeten voeren

alleen bijten als hij nog geen eten heeft gehad is dus bijten omdat je trek hebt

meer voeren en eventueel apart voeren dus

groente erin laten staan dag en nacht is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg gbf volledig,

leg eens een halve krop andijvie in je terra, zet er eerst een sprinkhaan of 5in, tot ie ze opeet, als ze op zijn, de andijvie, en een krekeltje of 5 erbij, dus voeding in overvloed, en die zullen ze wel eten als er niks is, ipv in elkaar te bijten!

als je de geslachten niet weet, kan het ook zijn dat het bvb 2 mannetjes zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik lees op zoveel baardagamen sites...dat je nooit krekels of sprinkhanen los moet laten lopen, want dan komen ze in de nacht te voorschijn en dan gaan ze bijv. aan je baardje zitten....

 

 

maar ik moet dus elke dag wat groente of fruit in de bak zetten..........ze kunnen daardoor niet aan de race gaan. :), het maakt dus niet hoeveel groente of fruit ze binnen krijgen als ze maar ook krekels enz. eten.... :unsure:

 

oja....dat baardje dat dan gepest wordt, die groeit echt heel langzaam in tegenstelling van die ander....die kleine is 23cm(maar er is wel een stukje staart af.) en de grote is 28cm, en die blijft snel groeien.

kan dat door stress komen dat ie zo langzaaam groeit....want als die grote bijv. snel aan komt lopen, peert die andere um.... :unsure:

 

GrOeTjEsSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kleinste word dus duidelijk onderdrukt

mischien is het een idee om eens te proberen

haal ze uit het terra verander de inrichting eens en zorg voor voldoende schuilplekken

zet daarnaa eerst de kleinste in het terra en dan pas de andere

eventueel die kleinste even apart voeren dus grotere er even uit kleinere eten geven en dan grotere erin en weer voeren als de kleine dan ook nog eet geen probleem maar die heeft dan alvast een portie binnen

succes grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik mag dus elke dag groente of fruit in de bak zetten...en daar raken ze niet aan de schijterij van :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

over aanvreet moet je je niet teveel zorge maken, een gezond baardje heeft er geen last van!(voorbeeld> bij mijn baardjes: zit er een krekel op de kop? binne de minuut ligt de krekel tege de ruit :P )

 

mess wel dat ze aan de wonde gaan zitte? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×